Er zijn weer Gift Cards te koop. Bij aankoop van een card voor € 100 krijg je € 120 tegoed. Het zijn EMD's. De voorraad is beperkt. https://airfrance-cartecadeau-venteprivee.sharegroop.com
Ik heb er 1 gekocht. De site kan keurig omgeschakeld worden naar Engels, maar de voorwaarden van de giftcards is alleen in het Frans. Nu weet ik nog wel wat, maar snap niet alles. Kan iemand me helpen? Mag je meerdere giftcards voor 1 boeking gebruiken? Zijn de cards ook geldig bij KLM? De bevestiging van aankoop is dan helaas ook weer in het Frans
La Carte est utilisable pour tout achat de billets d’avion commercialisés avec un numéro de vol Air France, KLM et Hop (y compris les taxes et frais d’émissions). La Carte est également utilisable pour tout achat d’options payantes telles que les options bagages, options sièges, surclassement et options repas sur le site Internet.
Er is trouwens controle op e-mail address, dus als je meerdere giftcards wilt bestellen moet je meerdere adressen gebruiken.
Je moet ze op AF ticket aanschaffen maar mogen ook best KLM of HOP vluchtnummers zijn volgens mijn roestige frans.
Jouw Frans is dus nog prima. 4.3 Jusqu’à deux (2) Cartes peuvent être utilisées pour une personne et trois (3) par dossier de réservation. Je mag maximaal 2 kaarten per persoon en maximaal 3 kaarten per boeking gebruiken. Ik heb er 1 als gift aan mijn echtgenote gegeven en zij 1 aan mij.
Ze staan niet alleen op email, maar ook op naam. Dus je kunt verschillende emails gebruiken, maar je moet ze op de naam vd persoon zoals in het paspoort staat. Bij de vorige actie was het er maar 1 per naam.
Nb: let wel dat je via AF geen Europese KLM vluchten kunt boeken onder de 'light' fare. Bij mij in de app kun je alleen de duurdere fares aanschaffen, tenzij je met AF vliegt. Bij ICA vluchten zie ik geen prijsverschil bij KLM vluchten.
Dit hangt af van je POS (probeer eens af.fr). De "giftcards" zijn verder normale EMD's en ook via KLM te gebruiken. Als het niet werkt, bij betalen aangeven dat je betaald op KLM kantoor en dan bellen dat je EMD wilt gebruiken. Zelf 3 gescoort, toch weer leuke besparing op tickets in 2019
Ik heb ook gehad dat de EMD’s niet werden geaccepteerd op de betaalpagina. Scherm zo laten staan en AF gebeld. Werd direct door AF geregeld en binnen een paar minuten waren de tickets binnen.
Ik heb mijn 2 EMDs binnen, 2 mails met bijlage per stuk. We zullen zien hoe ze geaccepteerd worden. In ieder geval vast bedankt voor de tips voor wat ik eventueel kan verwachten.
Ook ik had 2 EMD's besteld met de feestdagen. De eerste had ik binnen een dag in de mail. De tweede heb ik nooit ontvangen. Ik ben er al 2 weken over aan het mailen en bellen en helaas nog zonder succes. Het lijkt erop dat als er iets mis gaat in het systeem niemand het op kan lossen bij Air France. Voorlopig is de 100 euro op mijn creditcard in rekening gebracht en betwijfel ik of ik de EMD nog ga ontvangen. Zijn er meer die het zelfde probleem hebben?
Zou even met Plat lijn bellen en dan vragen of ze kunnen zien welke EMD's onder je naam zijn uitgeven.
Ik ben geen platinum maar gold. Dus heb die optie niet. Het vreemde is dat ik een betalings bevestiging heb ontvangen met referentie nr en dat mijn betaling is afgehandeld net als bij de eerste gekochte EMD. Als ik het contact formulier gebruik om aan te geven dat ik de EMD niet heb ontvangen dan krijg ik een standaard antwoord in het Frans (terwijl mijn vraag in het engels gesteld is) dat ze de betaling hebben ontvangen en dat ik de EMD binnen een paar minuten kan verwachten. Maar vervolgens komt er niets. Ook bij een 2e, 3e etc poging. Via de service lijn konden ze de EMD in eerste instantie niet vinden. later werd aangegeven dat de EMD naar een ander e-mail adres is gestuurd in Frankrijk. Vervolgens heb ik een EMD nummer via de telefoon ontvangen maar dat blijkt niet te werken en op een andere naam te staan. Ik ga proberen de aankoop te annuleren want veel vertrouwen heb ik er verder niet in. Update 11 Januari: Het duurde even maar de voucher is alsnog binnen gekomen