flying blue voordelen: delta basic economy + klm operated flight

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Bosbewoner, 27 apr 2019.

  1. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Als ik een basic economy ticket boek bij Delta voor een KLM operated flight. Kan ik dan mijn Platinum Flying Blue voordelen gebruiken, zoals de gratis economy comfort stoel?
    Ik heb een Delta voucher die bijna verloopt en wil voor een leuke prijs een korte vakantie boeken.
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Basic economy bij Delta komt niet in aanmerking voor enige upgrade volgens hun eigen systeem. Ik weet van eerdere vluchten dat hun systemen ook echt van alles blokkeren voor die tickets.

    Voor de comfort stoelen (is geen upgrade maar eigenlijk gewoon een andere stoel) staat in de Flying Blue voorwaarden dat je daar recht op hebt als de vlucht ‘KLM marketed and KLM operated’ is. Als je je 006 ticket hebt met KL-vluchtnummer zou het dus binnen de voorwaarden vallen. Overigens vermoed ik zomaar even dat als je een delta ticket én vluchtnummer hebt, je nog wel een kansje maakt via de KLM platinum servicelijn.
     
    Bosbewoner vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Hallo allemaal, ik heb een vraag. Ik wil heel graag een Reward ticket boeken voor mijn ouders als FB Gold (ik ga zelf niet mee). Klopt het dat mijn ouders alle Skypriority krijgen (loungetoegang, etc.)? Alvast bedankt!
     
    Roberto en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ja, wel jouw FB nummer in de boeking laten staan. En beter ook jouw kaart meegeven. Op andere luchthavens kunnen ze nog weleens moeilijk doen. Schiphol geen probleem. Ik print de BP altijd dan staat het priority logo erop.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Als je een award ticket boekt vanuit jouw Gold account, dan verschijnt STE+/SkyPriority op de boardingpasses van de award tickets, lounge toegang, bagage vrijstelling etc. gaat allemaal mee.
     
    Roberto en Fripsmaster vinden dit leuk.
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Niet altijd, Soms moet je inchecken bij een andere maatschappij, zoals bij DL terug uit de VS (ook al is het een KL vlucht) dan staat er niets op je boardingpass. Vandaar: kaart mee en boeking printen waarop priority staat vermeld.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Het lijkt me dat (officieel) de kaart meegeven niet genoeg is, namen komen niet overeen en wat als je zelf op reis bent en je kaart nodig hebt? Ik snap de redenatie en 9/10x zal het voldoende zijn, maar zou toch niet nodig hoeven zijn.
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vergelijken FB nummer met de boeking. Ze kennen de mogelijkheden van de awardtickets niet op andere luchthavens. Zou idd niet nodig hoeven zijn, maar zoals zo vaak met voordelen.... nadelen zijn meest beter bekend
     
  9. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Paar dagen geleden KLM vlucht JFK->LAX met Delta. Bij stoelkeuze werd ik doorgestuurd naar Delta website en kon met geen mogelijkheid upgraden. Kon wel 'gratis' kiezen voor een stoel met extra beenruimte (EXIT ROW). Ik ben trouwens FB GOLD.
     
  10. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Eeeuh...Dan werkt het system toch zoals het hoort te werken.
     
    Javadest vindt dit leuk.
  11. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Daarmee wil je zeggen/bevestigen dat het systeem werkt.
     
  12. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Yuppers, working as intended
     

Deel Deze Pagina