FB-Pointhounds boeking niet herkend door hotel

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door Alex, 18 jan 2017.

  1. Alex

    Alex Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Sinds enkele maanden gebruik ik regelmatig Flyingblue-Pointshound voor het boeken van hotels, met name vanwege de soms ruime toekenning van FB miles. Tot nu toe nooit problemen gehad, vandaag echter op Curacao kende het hotel waar ik afgelopen oktober had geboekt Pointshound helemaal niet en mijn boeking hadden ze ook niet in hun systeem staan! Ondanks mijn boekingsbevestiging met betaalbewijs, kon ik pas inchecken nadat ik opnieuw had betaald! Het hotel vertelde me enkele uren later dat ze enkele andere hotels hebben gebeld op Curacao die ook op pointshound staan en ook deze hotels kenden Pointshound niet! Iemand anders ook een soortgelijke ervaring? Overigens is de enige manier om contact met Pointshound te leggen, via een webformuliertje. Zal mij benieuwen hoe dit afloopt.... Tips zijn welkom.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  2. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Pointshound gebruikt geloof ik expedia. Jouw reserving zou bij het hotel dan ook via expedia moeten binnen komen.

    Ik gebruik ook geregeld pointshound. Twee jaar terug 1x bij een hotel gestaan waar de betaalde kamer niet stond geregistreed (bij vliegveld München). Pointshound bleek echter een paar uur voor aankomst zelf de reservering te hebben geannuleerd en geld te hebben terug gestort op cc. Zonder opgaaf van reden.

    Hotel zat toen al vol en ik kon daar niet meer terecht (ik kwam om middernacht aan). Heb toen hun Indiaanse call center gebeld zij waar absoluut niet behulpzaam. Daarna twee weken lang geregeld berichten gestuurd via hun webformulier. Nooit een antwoord op terug gekregen.

    Heb toen een aantal maanden pointshound niet gebruikt. Was er behoorlijk klaar mee. Maar sinds begin vorig jaar ben ik het toch weer gaan proberen. In 2016 7x gebruikt en gelukkig geen nare verrassingen gehad.

    Mijn vrouw en ik kregen na onze verblijven in december (2 verschillende boekingen) binnen een week de 12000 flying blue punten. Daar was ik erg over te spreken.

    Maar ja, als er iets is, als er iets fouts gaat, dan is mijn persoonlijke ervaring met hun klantenservice wel heel erg slecht.
     
  3. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Vervelend zeg! Ik snap wel dat sommige hotels PH niet kennen. PH valt onder Expedia (hotels.com). Mocht het ooit nog een keer voorkomen, praat niet over PH maar over expedia. Wanneer het hotel inlogt in het Extranet van Expedia kunnen ze daar de boeking terug vinden incl de betaling ( het cc nummer van Expedia (virtualcard) waar het hotel de overnachting min de commissie van kan chargen).
    Wanneer je geen contact krijgt met PH probeer dan expedia of geef je cc maatschapij opdracht voor een Chargeback.
    Succes!
     
  4. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Vervelend idd!

    Ik weet niet zeker of het altijd Expedia is. Mijn laatste boeking is ondergebracht bij Tourico holidays (wellicht onderdeel van Expedia?). Bij mijn booking confirmation was het telefoonnummer opgenomen van deze partij. Nog eenmaal contact mee gehad. Tourico had nog nooit van pointshound gehoord, maar mijn boeking stond wel in hun systeem en verder goed geholpen.
     
  5. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ook ik heb bij pointshound geboekt.
    Wat ik altijd doe is na een aantal dagen of een week het hotel bellen of mailen.
    Ik vraag dan of mijn reservering is doorgekomen van boekings site x,y,z
    Op deze manier heb ik al wat verassingen kunnen voorkomen.
    Is de reservering niet doorgekomen dan neem ik meteen contact op met de boekings site.
    Omdat ik vrij vroeg van te voren boek heb ik op deze manier meer zekerheid als dat ik s nachts ergens aan de incheck balie eindeloos sta te discussiëren.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  6. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Het is inderdaad niet altijd Expedia maar een soort boekings kantoor die het weer bij een ander onderbrengt
    De hele site mag wel wat proffesioneler worden.
    Tevens is er in mijn geval div kamer opties op de site weergeven echter dat klopte niet.
    Via mijn bovenstaande post voorkom je veel ergenis na een lange reis.
    Bovendien kun je bijvoorbeeld voor hilton het algemene reserverings nr bellen ipv duur te bellen naar bijvoorbeeld Dubai
    Ook zij kun dan je boeking checken hetgeen je weer een aardige bel euro scheelt.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. Alex

    Alex Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor jullie reacties! Ben er inmiddels achter wat er mis is gegaan; PH had per abuis een ander hotel voor mij gereserveerd dan het hotel wat ik geboekt had en waar ik ook een bevestiging van had gekregen. Dat andere hotel heeft een adres dat een beetje lijkt op het adres van het hotel dat ik geboekt had. PH vroeg me vervolgens halverwege mijn verblijf doodleuk of ik nog interesse had in het door hen geboekte hotel.... Ik heb aangegeven dat ik mijn boeking wens te annuleren, want dat ik nu dus dubbel heb betaald voor het oorspronkelijk geboekte hotel. Helaas hierna geen reactie meer gehad van PH. Wordt vervolgd....
     
  8. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Bij Rocketmiles hotel geboekt en betaald. Ze hadden echter alleen queensize bed beschikbaar. Rechtstreeks bij hotel om laten boeken naar twee eenpersoons bedden.
    Bij aankomst bleek reservering ineens onvindbaar, en moest ik opnieuw betalen.
    Dat was 2 maart in St Laurent (Frans Guyana). Probleem vandaag bij AmEx neergelegd, zij gaan er mee aan de slag.
    Gelukkig beide boekingen met AmEx betaald.
    Wordt vervolgd.....
     

Deel Deze Pagina