Elektronicaban: Verscherpte controle voor vetrek

Discussie in 'Nieuws' gestart door Goffe de Boer, 13 jul 2017.

  1. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Aangezien dit onderwerp zeer actueel is, leek het me verstandig om hier een topic over te openen. Wat voor controle kunnen passagiers op Schiphol verwachten? Het is al zo druk op Schiphol en nu krijgen we ook dit er nog bij. En hoe zit het als je je camera of Ipad niet mee mag nemen aan boord, ook niet in de ruimbagage? Moet je die dan afstaan? De controle vindt immers plaats aan de gate.
     
  2. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben eerder benieuwd wat er nu word gecontroleerd.

    Toen ik Amman was bij Queen Alia airport moest ik bijvoorrbeeld bij security even mijn laptop, tablet en telefoon aandoen en bewijzen dat het daadwerkelijk een laptop, tablet en telefoon waren. Mogelijk zal het ook zoiets zijn. In dit geval, zorg dat de batterij niet helemaal op is ;)
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  3. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Goed idee. Het zal in ieder geval veel extra tijd kosten om die apparatuur te controleren. Ik moest in Dubai ook alle apparatuur uit m'n koffer halen. Wees op tijd bij de gate dus.
     
    Denzi vindt dit leuk.
  4. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Richting de VS is de controle verscherpt. Hierdoor mogen er geen elektronische apparaten mee groter dan de mobiele telefoon. Deze moeten dan dus achter blijven op de luchthaven in lockers.

    Zelfs het aandoen van de apparaten en zodoende de werking ervan garanderen is momenteel niet voldoende.
     
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dat is balen. Dus geen Ipad of camera meer mee in de handbagage voor een citytrip naar New York.
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Ga dit volgende week eens even zien als ik vanaf AMS naar EWR vlieg met alleen een carry on...
     
  7. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Blij dat ik van de week geen ticket heb geboekt naar VS, ik stond al te twijfelen
     
  8. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    ??
    Die (laptop etc) worden nader onderzocht maar mogen als er niks aan de hand met ze is toch gewoon mee in je carry-on vanuit AMS? Of is dat vandaag opeens besloten?
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2017
  9. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Er is eind juli sprake geweest van het algeheel verbod op het vervoeren van grote elektronische apparaten richting de VS in de handbagage. Het kan best dat het alweer gedeeltelijk door de VS wordt gedoogt.
    Tot een aantal dagen geleden was dit nog niet het geval. Het kan er zelfs toe lijden dat passagiers geweigerd worden op de vlucht ongeacht het achter laten van deze elektronische apparaten (airline afhankelijk).
     
  10. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    heb je enige bronnen voor dit soort uitspraken?
     
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij valt dat wel mee hoor. Heb er niemand over gehoord verder
     

Deel Deze Pagina