Centurion uitnodiging

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door alfa_x, 7 aug 2019.

Tags:
  1. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Recentelijk kreeg ik een zeer bijzondere email van Amex - een uitnodiging voor Centurion. Ik geloofde het gewoon niet, Ik als gewoone sterveling?

    En beetje achtergrond informatie, ben nog jong, zzp'er, twee amex platina kaarten (FB en de gewone) en heb de laatste 12 maanden +- 80k uitgegeven (70 op de FB kaart en 10 op de classic), ook platina bij KLM.

    Ik ken mensen die de centirion hebben, en wat ik had gehoord is dat je 250k+ moet uitgeven voor de uitnodiging.

    Wat ik niet helemaal begrijp is waarom ze mij het aanbod doen. Ik heb geen vermogen om over te spreken noch dat ik zo veel uitgeef.

    Desondanks, Ik wilde zeker meer informatie. Ze hebben me de zelfde dag nog terug gebeld. Informatie wilde ze niet echt delen, alleen als je akkoord zou gaan. Maar ik ga geen 3000 euro p/j betalen voor een relatie manager die eigenlijk niks meer kan dan de platina service lijn. Verder zijn er nog wat extra hotel perks, vergeleken met platina. Het laatste wat nog werd gemeld - de Nederlandse service kan afwijken van die van andere landen. Wat dat betekend was niet duidelijk.

    Heeft iemand zo'n kaart? Is het de 3000 initiatie + 3000 per jaar waard?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    SVDH en TechGlide vinden dit leuk.
  2. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    volgens mij is er geen spending limiet op en centurion kaart? kan je dus een nieuwe pagani mee aanschaffen of een rondje champagne van 150k aftikken in monaco. Misschien iets voor de echte big spenders die gewoon niet meer weten hoeveel ze hebben. Niet voor mij dus, betalen om te mogen betalen .......
     
  3. TechGlide

    TechGlide Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Hi, heb een AMEX Platinum en deze invite ook gekregen, mijn spend is by far niet genoeg voor de entry criterea.

    Wat mij wel opvalt is dat er geen verloopdatum op de invite zit, deze zag ik wel in eerdere posts. Ik krijg het gevoel dat ze daar nog wat targets moeten halen.

    De fees vind ik zeker voor mijn spend veel te hoog, al zijn de perks wel verleidelijk.

    Hebben nog meer mensen deze invite gekregen?
     
  4. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    In het andere American Express (Green Card, Gold Card, etc.) forum is hier ook al veel over gezegd, toen eind vorig jaar een aantal forumleden werd benaderd met een vergelijkbare uitnodiging. Duidelijk is dat de toegangscriteria worden versoepeld, waarschijnlijk om snel veel geld binnen te harken. Slimme marketing is dit, want de voordelen van Centurion wegen minder evident tegen de kosten op dan Platinum (al zijn ze er wel uit te halen als je veel reist). Het gaat deels om de status en exclusiviteit (maar die neemt dus af als meer mensen de kaart relatief eenvoudig aangeboden krijgen).

    Ik vraag me ook af hoe Amex (en andere cardmaatschappijen) de toekomst ziet. Ik denk echt dat over vijf tot tien jaar fysieke kaarten nauwelijks nog worden gebruikt en achterhaald raken, omdat iedereen contactloos met mobiel of iets dergelijks betaalt (vast ook nog via Amex, maar niet met zo'n mooie kaart, dit doet af aan hun branding). Misschien juist dat ze daarom nu nog proberen mensen te verleiden om een registratiefee (van 3000) + annual fee (ook 3000) te betalen. Die euro's zijn vast binnen voor AMEX. Het is steeds minder in hun belang om torenhoge toetredingscriteria te handhaven. Als Centurion cardhouder is er wel een risico dat voordelen verwateren trouwens als de groep groter wordt (en na drie jaar uitstappen is zonde als je 3000 registratiefee hebt betaald) ;-).

    Hoewel het me aantrekkelijk lijkt (omdat ik statusgevoelig ben, een metalen kaart tof is, en Hilton Diamond goed is), ben ik dus nog niet op het aanbod (van november vorig jaar) ingegaan.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2019
    officialflorint, JeeDee en BIndair vinden dit leuk.
  5. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zelfde hier, ook een invite gekregen. Eerste wat me opviel was dat de brief 2x met geachte, geachte begint. Dacht eerst aan een Phishing mail.

    Als je wat langer terug kijkt op het forum zie je inderdaad dat ze 1-2x per jaar een reeks uitnodigingen versturen en dat je niet rijk en machtig hoeft te zijn voor een Centurion kaart. Zoals andere ook zeggen, zal o.a. met sales goals te maken hebben.

    Op internet noemt met nog wel eens hoge bedragen om een uitnodiging te krijgen, maar voor wat ik zo zie moet je:
    -Classic Platinum kaart hebben
    -Af en toe een reisjes met je kaart betalen
    -Goed betaal verleden
     
  6. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb afgelopen jaar -5 maanden na de invite- wel ja gezegd. En dat terwijl rationeel denkend alles zegt om het niet te doen...

    In de praktijk weinig verschil met Platinum kaart, gaat nog een hoop fout bij Amex vind ik, zeker niet de fee (6000, direct als je ja zegt) waard.

    Moet zeggen dat ik er bij Hertz en Hilton inderdaad al wat aan gehad heb, maar verder niet zo heel erg spannend allemaal. In Europa kijkt niemand van je kaart op omdat ze niet weten wat het is, en de magie is er in de VS ook wel vanaf geloof ik. Zeker nu er daar zoveel metalen creditcards beschikbaar zijn heeft er tijdens mijn reizen echt niemand opgekeken tijdens het aannemen van de Centurion kaart.

    Grappig toen ik in het Waldorf Astoria was dat iedereen met zo'n kaart betaalde, en iedereen een soort zag kijken van, gaat ze dit nu wel of niet interessant vinden. De samenwerking met Amex die hun klanten naar het Waldorf stuurt is ze dus goed gelukt, haha.


    Bij AMEX geeft iedere medewerker andere voordelen op voor de Centurion kaart, en komen veel klanten -zoals ik- met de vraag of voordelen vermeld op Amerikaanse forums ook voor ons gelden.

    Rationeel is het antwoord zeker nee. Maar het is natuurlijk wel een leuk hebbedingetje voor een wedstrijdje ver pissen....
     
    officialflorint, Bram7200, JeeDee en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Ook dit is niet zo, betaling werkt exact hetzelfde als met Platinum. Je bouwt ruimte op naarmate je meer betaald, en wordt geblokkeerd / gelimiteerd als je een keer te laat betaald en/of weinig uitgeeft die maand. (zelf gelukkig nog geen ervaring mee)
     
  8. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    De vraag of Centurion het geld waard is kan iemand alleen voor zichzelf beantwoorden.
    E.e.a is namelijk helemaal afhankelijk hoe je de services van de RM gaan gebruiken.
    Voor mij is het de moeite waard, zojuist met minder dan 5 minuten weer 100GBP bespaard. (email naar RM met data, hotel, prijs die ik zie, na 15 minuten mail terug met 100GBP lagere prijs die ik niet kan zien).

    Ja, dit zou lifestyle waarschijnlijk ook kunnen maar dan moet ik weer vanalles gaan uitleggen (wie ik ben, wat ik wil, etc. etc.). Mijn RM en ik zijn zo op elkaar ingespeeld dat dat niet meer hoeft. Het is handig dat je maar 1 aanspreekpunt hebt. Gelukkig is mijn RM ook een controlfreak waardoor onze samenwerking erg goed gaat.

    Verder hangt het er van af of je b.v. Centurion Moments leuk vind, van de restaurant reserveringen gebruikt maakt etc.
     
    arjen05, ppt, Marcob en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Het idee dat ze gewoon de kaart aan het pushen zijn had ik al. Onderhand is "platina" de norm. Heel Nederland ging vol met advertenties.
    Ik ben benieuwd of ze nog een hogere kaart gaan bedenken. Want de exclusivity is er echt van af.

    De 3000 euro is het me zeker niet waard. Amex biedt altijd een oplossing, maar vaak niet de goedkoopste.

    Wel hoop ik dat ze eindelijk metalen kaarten gaan introduceren.
     
    JeeDee vindt dit leuk.
  10. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    In Belgie nog niemand zo een kaart uitnodiging ontvangen zeker? :)

    Trouwens hoe zit het met miles? Als je miles wilt sparen is de Flying Blue of Miles & More kaart nog altijd niet interessanter?
     
  11. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    JustinCase, Thijsk en jvz vinden dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Vandaag een vierkant zwart envelopje in de brievenbus.. Centurion uitnodiging. Stijlvol kaartje, met verder weinig info en een rsvp-adres.

    Kan best dezelfde batch zijn als van de anderen begin augustus overigens..
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Die zijn er dus al in NL en heten Centurion kaarten ;)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Klopt, maar ik heb vrienden in de VS waar de gold kaarten al van metaal zijn. In Rusland kan je zo ook bij gewone banken krijgen. Het maakt niet veel uit, maar toch jammer
     
    officialflorint vindt dit leuk.
  15. In Nederland kan je de N26 metal mastercard krijgen. https://n26.com/en-eu/metal
     
  16. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Het is overigens niet zo dat de Platinum en de Gold card van AMEX van hetzelfde materiaal gemaakt zijn (in de VS en oa Zweden) als de Centurion.

    De Centurion is van Titanium en de Platinum/Gold zijn van een goedkoper materiaal (metaalsoort). Weet alleen niet precies welke...
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Curve kun je ook bestellen, metaal.

    Overigens vind je op Amerikaanse fora legio berichten over metalen Amex kaarten die uit elkaar vallen en waar de kaarthouder weer een plastic kaart heeft aangevraagd.
     
  18. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb trouwens begrepen dat Centurion in 2020 niet meer werkt met 1 vaste relatiemanager voor een kaarthouder, maar met een klein team van relatiemanagers, om zo ziekte en afwezigheid beter te kunnen opvangen. Dat kan in de praktijk heel goed of juist heel slecht uitpakken, afhankelijk van hoe ze dat precies gaan organiseren en hoe ze kennis gaan delen met elkaar.

    Het is voor mij nog onduidelijk wat deze wijziging betekent voor bestaande kaarthouders. Ik zal het eens vragen als ik mijn RM spreek, doet u vooral hetzelfde!
     
    Boudewijn en VinceG vinden dit leuk.
  19. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Mooi gebracht, maar zou het niet betekenen dat je in de praktijk wordt gelinkt met de pool met medewerkers van Platinum Lifestyle?
     
  20. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Tot nu toe kreeg ik bij afwezigheid van mijn RM een andere RM aan de telefoon die mij ook prima hielp. Ik ga er van uit dat het ongeveer hetzelfde blijft maar heb voor de zekerheid deze even bij mijn RM neergelegd.
     
    Jair vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina