AMS-JHB December-Januari

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Brangeri, 17 sep 2020.

  1. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Het is weer tijd voor de jaarlijkse puzzel voor de wintervakantie naar Zuid-Afrika.

    Ik zit te kijken voor twee tickets in de periode 16 dec - 03 jan, maar we zijn aan beide kanten vrij flexibel. Swissair heeft op het moment een goede aanbieding met een overstap in Zurich of Frankfurt maar als ik ze bekijk op de site dan ben je met ruimbagage toch alweer €515 kwijt.

    KLM vliegt direct vanaf €575, mijn partner heeft FB Zilver, ik Goud, dus KLM heeft opzich wel de voorkeur vanwege de status en voor de miles natuurlijk. We hebben voor corona aardig kunnen sparen met vliegen voor de baas en met de Amex kaartjes en hebben allebij ongeveer ~70k aan airmiles.
    Een enkeltje EC kost ongeveer 30k miles met de calculator, dus we kunnen in principe het retourtje als reward ticket boeken.
    We willen wel proberen om op zijn minst de heenvlucht in BC te kunnen doen omdat we meestal toch een extra koffer heen meenemen. Reward heen, enkel ticket terug is vrij duur want enkel ticket.

    Wellicht is het handigst om de vlucht normaal te boeken en dan heen(en misschien terug?) up te graden met miles, alleen blijkbaar kunnen ze alleen berekenen hoeveel het kost als je al een ticket geboekt hebt. Ik heb eerder naar de Carib geupgrade, dat is ongeveer dezelfde afstand en kostte toen 30k miles+~€200 zo uit mijn hoofd.

    Weet iemand toevallig een calculator waar je wel kan berekenen wat een upgrade ongeveer kost, of nog een andere optie die ik over het hoofd zie?
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2020
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.403
    Trofeepunten:
    358
    Ik zou iig niet op JHB zoeken, want dan beland je in Maleisië.. :p

    Volgens mij hangt de prijs van een upgrade ook weer af van in welke bookingsfare je je EC ticket hebt geboekt. En je hebt ook kans dat nu ZA weer geleidelijk open gaat de BC al helemaal volgeboekt is, vooral rond die periode.

    Vergeet overigens Kenya Airways niet te checken. Ook Skyteam en meer miles ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2020
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Voor wat betreft deze upgrades zou ik even het desbetreffende topic hier of op flyertalk doorspitten. De prijzen die je in je hoofd hebt zitten naar de Carib ben ik nog nooit tegengekomen. Je kunt voor Curaçao, Bonaire, Aruba of Sint Maarten momenteel beter denken aan upgrades à 68.000 tot 95.000 miles / of 570 - 980 euro p.p. enkele reis, als je geboekt hebt in een lage economy boekingsklasse. Geen idee hoe dat zich verhoudt tot JNB (neem aan dat je dat bedoelt ipv JHB).
     
  4. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik hoop voor je dat de grenzen open gaan. Die zitten nog steeds potdicht...
     
  5. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ze zijn net deze week weer open gegaan.

    Oeps tikfoutje, kan helaas niet de titel meer aanpassen. Kenya Airways zijn we ook bekend mee, prima maatschappij en de overstap in Nairobi is fijn om de benen even te strekken semi-halverwege.

    Gisteren nog even aan de lijn gehangen met de KLM, het aanbod aan reward BC stoelen is erg beperkt rond de data dat we willen.

    Even later kreeg in de berekening ook in de mail, met miles&cash was het aanbod voor die dag 79.000 en €325 voor BC heen en EC terug.

    Wel een fijn gesprek gehad trouwens, we konden rustig diverse opties bekijken met diverse data en daarna een net overzicht met een indicatie van alle kosten in de mail gekregen.

    Dat was wel meestal same day met nog flink wat stoelen vrij, ik denk dat daarom de prijzen wellicht wat lager waren.

    Anyway, de mogelijkheid bestaat dat we BC anders maar een jaartje overslaan, volgend jaar zal de beleving toch (hopelijk)beter zijn zonder corona gedoe.
     
  6. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Waarom boek jij niet een enkeltje terug BC voor je vrouw met jouw miles? en zij met haar miles het enkeltje heen? En jij koopt een retour BC of een gemengd ticket BC-EC. Jij mag namelijk een award ticket voor een ander kopen.
     
  7. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Normaal gesproken vliegen we altijd EC en zo heel af en toe BC met de award miles of als de upgrade niet al te duur is.

    Ondertussen mag je alleen weer voor zakenreizen Zuid-Afrika in dus is het hele ticketboeken weer even op pauze gezet.
     
  8. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ben ik even blij dat er nog niet geboekt waso_O
     

Deel Deze Pagina