AF/KL stopt met Joon?

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 30 nov 2018.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Volgens diverse media wil topman AF/KL Ben Smith stoppen met Joon.
    Ik vlieg straks CDG/TXL met Joon . In januari ook nog CDG-LIS. Historische vluchten??
     
    lloydje33, Sandor en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Wellicht! Ach, je bent volgens mij geen Gen Y, dus zal het verlies je waarschijnlijk geen parten spelen.
     
    Flying doc en Carel1 vinden dit leuk.
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Nee, ik kan er mee leven.
     
  4. Mart

    Mart Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ach oh wee! Hoe ik moet als generatie Y (of hoe het tegenwoordig ook heet) hier nu weer mee leven...
     
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Grappig, zo'n management met (voor de leek ogenschijnlijk) goede ideeën.
     
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Logisch.. business case wise lijkt het mij niet genoeg USPs hebben om een groot verschil te maken in hun C/I ratio of klantervaring.

    Je zou het tactisch kunnen gebruiken om innovaties te testen. De vloot is nl klein, dus je doet snel aanpassingen. Die voer je daarna door in de andere vloot als schaalbaar is.

    Of de je wil strategisch een nieuwe vloot inrichten met andere CAO’s of zo je oude bedrijf te ontmantelen ten gunstig van de nieuwe. Maar dat is een hele lange termijn strategie.
     
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Een story op instagram waarin je huilend je verhaal doet hierover zou wellicht kunnen helpen?
     
    Mart, Javadest, Godenzoon14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb de zet nooit echt gesnapt. Ik had het logischer gevonden als ze Transavia hadden uitgebouwd zoals Lufthansa dat met German/Eurowings doet. Maar omdat Transavia Nederlands is zou dit voor de Fransen weer een teken van Nederlandse dominantie zijn.

    Al dat politieke nationalisme kost alleen maar een hoop geld. Dus op zich goed dat ze er een eind aan maken omdat het niet echt een groot verschil maakte ten opzichte van AF, maar toch een hoop geld koste om dit merk in de markt te positioneren.
     
    Rutger vindt dit leuk.
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Business tripje met Joon staat nog welop me to do lijstje. Wou eigenlijk rustig aan doen volgend jaar maar toch maar snel even boeken.

    Nu nog even kijken of ik naar Porto, Berlijn of Lissabon wil :rolleyes:

    Als ik die directeur van Air France advies zou geven, maak eens een fatsoenlijke website. De Airfrance website is over het algemeen niet intuïtief en design is ook zooooo jaar 2002. KLM doet het kwa website wel stuk beter dus lijkt me dat ze de kennis wel moeten hebben. Verder snap ik ook wel dat ze Joon als merk weg willen doen, ging ook niet echt om het merk, meer om goedkoper personeel.

    Zou ook Hop!, hernoemen naar Airfrace Cityhopper, klinkt stuk beter. Werkt dat niet, noem het anders "Le Hop" dan weet je tenminste dat het Frans is.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  10. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Dit was natuurlijk gedoemd om te mislukken dus een slimme zet van de nieuwe topman om niet meer geld, tijd en energie in Joon te steken.
     
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253

Deel Deze Pagina