Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het was tijd om definitief verder te reizen richting huis. Na een bezoek aan flink wat Delta Sky Lounges op de luchthaven van Atlanta (ATL), ga ik dan ook in de richting van de vertrekgate. Mijn vlucht met Delta Air Lines zal van Atlanta naar Düsseldorf vertrekken. De vlucht wordt uitgevoerd door een Delta 767-400. Bij het aan boord gaan van het vliegtuig, kreeg ik een mooie upgrade naar Delta Comfort+. Dit artikel is een review van Delta Comfort+ in de Boeing 767-400 van Delta.
Delta’s 767
De Amerikaanse maatschappij Delta Air Lines heeft een grote vloot. Op dit moment zijn er bijna 860 vliegtuigen in de vloot van de maatschappij. Op korte termijn zal hier het een en ander in gaan veranderen. Dit heeft te maken met de wereldwijde uitbraak van het Coronavirus, waardoor er minder vraag is naar vliegreizen. Delta heeft op dit moment nog 77 767’s. Het betreft hier 56 toestellen van de 767-300ER variant en 21 toestellen van de Boeing 767-400ER toestellen.
Dit laatste type toestel heeft ruimte voor 246 of 238 reizigers, afhankelijk van de cabine indeling. Er is namelijk een 767 variant met vier cabines (34 Delta One, 20 Delta Premium, 28 Delta Comfort+ en 156 in Main Cabin). Maar ook een cabine met drie cabines (34 in Delta One, 32 in Delta Comfort+ en 143 in de Main Cabine, oftewel de Economy Cabine). Zelf vloog ik met de 767 verdeeld in drie cabines. De Delta Comfort+ cabine was opgesteld in een 2-3-3 layout.
Het toestel waarin ik vloog (N842MH) was 18,5 jaar oud en vliegt sinds 2001 voor Delta Air Lines. Het toestel is inmiddels dus flink oud en dat zie je ook terug in de cabine. Zowel stoelen als overig interieur kan wel een opknapbeurt gebruiken.
Boarding
Na mijn bezoek aan de Delta Sky Lounge Atlanta Concourse E was het tijd om naar de gate te gaan. Dit is een paar minuutjes wandelen vanuit de Delta Sky Lounge. Bij de gate aangekomen, was men al begonnen met het boardingproces. Waarbij Delta hanteert dat eerst militairen en reizigers in Delta One of Delta Medallion reizigers mogen boarden. Hierna volgen gezinnen met kinderen en de andere reizigers in bepaalde volgorde, meer over het boardingsproces van Delta Air Lines lees je hier en hier. Op de schermen bij de gate stond ik op de standy-by lijst voor een upgrade. Hier stond ook bij dat ik opgeroepen was. Bij de gate gaf men aan dat ik plaats kon nemen in de Delta Comfort+ cabine. Ik koos hiervoor en kon daarna gelijk boarden.
Ik vond het boardingproces wat rommelig. Dit komt omdat er eerst één medewerker reizigers aan het scannen was, tegelijkertijd aan het omroepen was en vragen van reizigers aan het beantwoorden was. Hierdoor verliep het proces vertraging op. Pas later kwam er een tweede medewerker bij, waarna iedereen naar die medewerker ging en daar een ophoping ontstond. Niet veel later bevond ik me in de cabine van het vliegtuig en kon ik plaatsnemen in de Delta Comfort+ stoel.
Delta Comfort+
Zoals eerder al beschreven, is het toestel verouderd. Dit is zowel aan stoelen als de rest van het interieur in de cabine te zien. In de Delta Comfort+ cabine heb je meer beenruimte, mag je eerder boarden en zijn er nog enkele andere voordelen van deze cabine. In de Boeing 767 zit je in het midden met drie reizigers naast elkaar in de Delta Comfort+. Persoonlijk vond ik de breedte van de stoelen erg krap, zeker aangezien er drie grote personen langs elkaar zaten, waardoor je als het ware geen kant op kunt. De bagage bakken zaten erg hoog, evenals de bediening van wat extra lucht. Als je dit wilde aanpassen moest je haast gaan staan, anders kon ik er niet bij. Het Inflight Entertainment Systeem was ook verouderd. Het scherm was helder, maar het systeem was wat traag. Er is een oplaadmogelijkheid onder de stoel, maar ik heb dan toch liever een USB-mogelijkheid. In de armleuning is een mogelijkheid om je koptelefoon op aan te sluiten. Het tafeltje is ruim, waardoor er prima een laptop op kan staan. Het was wel prettig geweest als het tafeltje wat meer naar je toe had gekund.
Het enige voordeel aan de stoel ten opzichte van een normale Economy stoel (Main Cabine) vond ik de extra beenruimte en de grotere recline. Deze kwam zeker nu de rest erg smal en beperkt was, erg van pas. Delta Comfort+ is zeker prettig als je lang bent, maar wellicht niet het geld waard in deze verouderde Boeing 767-400ER.
Service
Bij aanvang van de vlucht lag er een laken en een kussen klaar voor tijdens de nacht. Een prima deken die voldoende voor verwarming zorgt. Het kussen is groot en comfortabel. Nadat het boardingproces compleet is komt het cabinepersoneel allerlei zaken uitdelen. Bij Delta Comfort+ krijg je een uitgebreidere amenity kit, dan in de Main Cabine van Delta. Het bestaat uit een slaapmasker, oordoppen, tandenborstel en tandpasta en een klein handdoekje. Verder werd ons een menukaart uitgedeeld met een flesje water.
Nadat we waren opgestegen duurde het een poos voordat het diner geserveerd werd. Aangezien ik gekozen had voor een vegetarische maaltijd, was het verder niet van belang om de menukaart te bestuderen. Op de menukaart stond verder wel hoe de vlucht er qua service uit zou zien.
Mijn vegetarische maaltijd was prima van kwaliteit en bestond uit een Indiaase maaltijd (rijst, currie en groenten), met een salade, broodje fruit als nagerecht. De salade vond ik niet heel bijzonder. De currie had een lekkere smaak. Ik koos voor een witte wijn als drankje. Nadat de maaltijden genuttigd waren, werd alles weer opgehaald. En kwam nog een drankronden, waarna de cabine verlichting werd gedimd. We gingen per slot van rekening de nacht in.
Ik koos ervoor om een filmpje te kijken. Er is voldoende content, zowel Amerikaans als internationaal. Ook kun je spelletjes spelen, muziek luisteren of je vlucht volgen. Na een poos werd er Ben&Jerry’s ijs uitgedeeld, heerlijk! Ik maakte me gereed voor een dutje en besloot dus nog even naar het toilet te gaan. Het toilet tussen Delta One en Comfort+ was oud en leek ook ergens lek te zijn. De andere toiletten in de Main Cabine waren beter. Ze zijn vrij hoog en verder zoals elk toilet in een vliegtuig.
Goedemorgen
Na nog wat uurtjes geslapen te hebben, word ik wakker. Het einde van de reis is aangebroken. Ook in de Boeing 767-400ER van Delta Air Lines is Wifi beschikbaar. Er zijn verschillende pakketten die tegenbetaling zijn aan te schaffen. Wil je alleen wat berichtjes naar het thuisfront sturen, dan kun je gebruik maken van het gratis ‘Free Messaging-pakket’. Deze kun je gemakkelijk selecteren zodra het toestel op voldoende hoogte is. Meer over internet bij Delta Air Lines kun je hier en hier lezen. Verbinden met het internet werkt eenvoudig.
Nadat iedereen in het toestel ontwaakt is wordt er het een en ander omgeroepen, waarna ontbijtronden wordt gelopen. We krijgen een kleine maaltijd. Namelijk een bakje fruit met een zoet broodje. Niet echt veel bijzonders, hier had men wel wat meer aandacht aan mogen besteden. Na nog een poosje vliegen is het tijd om te gaan landen. De piloot en purser vertellen nog het een en ander over de aankomst en bagage waarna we aankomen in Düsseldorf.
Artikelenreeks
Meer weten over San Francisco, Yosemite National Park of omgeving? Check dan ook de andere artikelen. Hieronder tref je enkele reviews over de verschillende hotels, lounges of vluchten. Ook kun je meer lezen over de do’s en dont’s in Yosemite National Park, San Fransisco en Silicon Valley.
- Tripintroductie San Francisco & Yosemite National Park
- Review Air France A380 Economy Upper Deck
- Review Air France Salon Lounge Terminal 2E Hall M
- Silicon Valley in één dag.
- Review Delta Air Lines A319
- De Schoonheid van Yosemite National Park
- Review Delta Sky Lounge Terminal 3 Los Angeles
- Review Holiday Inn & Suites Santa Cruz & tips Santa Cruz
- Delta Sky Lounges Terminal 1 San Francisco (Review)
- Pullman San Francisco Bay (Review)
- Best Western Red Coach Inn (Review)
- Delta Sky Lounge Concourse T Atlanta – Domestic Terminal (Review)
- Bestemmingstips San Francisco
- Delta Sky Lounge Concourse F – Mezzanine Level (Review)
- Delta Sky Lounge Concourse E – Nabij Gate E15 (Review)
- Review Delta Comfort+ Boeing 767-400 Atlanta – Düsseldorf
Foto’s MdTurck
Geef een reactie