Private Boarding Curacao

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Rem76, 14 aug 2018.

  1. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
  2. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Gedaan in maart. Heel relaxed!

    Je moet wel alsnog ik meen 2 uur van te voren aanwezig zijn.

    Betalen, paspoort laten zien, koffers afgeven en je word in een aparte wachtruimte gezet.
    Deze wachtruimte heeft een paar banken, televisies. Verder beschikt het over een badkamer met douche en toilet.

    Eten vond ik heel karig. Denk aan wat mueslibars, nootjes etc. Geen volledige maaltijd.
    Drinken volop ook alcoholisch.

    Dan kan je kiezen hoelaat je aan boord wilt gaan. Als eerste of als laatste.

    Je word naar de terminal gereden, gaat via een trappetje omhoog en dan sta je bij de gate. Vervolgens loopt er iemand met een geel vestje voor je en achter je en word iedereen in de gate aan de kant gedirrigeerd om jou de ruimte te geven...dit vond ik een tikkie genant

    Verder prima service, mijn vriendin heeft vliegangst, en voor haar was dit een ontzettend relaxte manier van boarden. Zij zou niet anders meer willen!
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  3. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    En nog een noot die me net te binnen schiet.

    Het heet KLM Private Boarding, maar de FB Amex accepteerde ze niet!
     
  4. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Bijgaand een paar foto’s van de faciliteiten!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    beuse242 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Live Eredivisie voetbal? :)
     
  6. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Geloof dat ze een decoder hadden en dat studio sport opstond. We vlogen zondag middag, dus met tijdsverschil zal het idd studio sport geweest zijn. Scherp!!
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    SkyPriority op CUR is extreem mager voor een luchthaven waar KLM een zo groot aandeel in de passagiers heeft en ook nog eens dagelijks met de 747 (= veel biz pax) komt. Er is bijv. geen SkyPriority security of immigration en CUR schroomt niet om maar één van de twee rijen security te bemannen. Als je ongeveer 1,5u voor vertrektijd van een groot toestel (KLM, TUI, American) op de luchthaven bent, heb je de jackpot qua wachtrijen. Er is geen airco bij de grenscontrole op de begane grond en bij de security op de eerste verdieping. Als je daar een uur, of vijf kwartier, staat, gezien huidige KL-vluchttijden ook nog eens midden op de dag, kun je je dat leed besparen met die private boarding. Maar heb het nog nooit geprobeerd.

    Voor de private lounge hoef je het denk ik niet te doen. De standaard lounge voor biz/elite is goed genoeg voor zo'n luchthaven, ik heb het nog niet extreem druk ervaren (er is nog een tweede zaal na ingang links, achter de toiletten). Catering is beperkt tot broodjes, kleine salades, een paar warme snacks, yoghurt, muesli etc. Prima voor een longhaul vlucht waar je na het opstijgen toch een warme maaltijd krijgt.
     
  8. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Dank je wel voor je bijdrage. Heb vorig jaar al eens business class gevlogen vanaf CUR en de lounge ook bezocht.
    Ik denk dat de US$280 voor Private Boarding (2 volwassene en 1 kind) het geld dan niet waard is.
     
  9. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Opmerkelijk ;(
     
  10. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Thanks SanHor, voor je uitleg. Ik ga er nog eens stevig over nadenken om de US$280 (2 volwassenen en een kind) voor Private Boarding uit te geven hiervoor.
     
  11. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Met AmEx konden wij in Mai bijna nergens betalen op Curacao. Wij hebben ook voor private boarding gekozen en de Longe is niet veel. Je zou ook eten kunnen bestellen daar.
    Maar de servicequaliteit is hog. Voor ons hebben de medewerksters daar op aanvraag nog een fles blue curacao gehaald. Ik zou private boarding in ieder geval weer nemen.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2018
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    off topic: er zijn redelijk wat plaatsen waar je met amex kunt betalen op Curacao, vooral restaurants, hotels, supermarkten, alleen zijn winkeliers hier niet happig op. Veel betaalterminals in horeca en winkels zijn van MCB (bank) en MCB accepteert geen betalingen met American Express in de lokale valuta, NAF, maar alleen in USD.
    Als je dus voor 50 gulden boodschappen doet en je betaalt met je amex, pakken ze aan de kassa een rekenmachine om dat om te rekenen naar USD en vervolgens wordt het bedrag in USD ingevoerd op het pinapparaat en kun je je amex gebruiken. Dat is nogal omslachtig. Waarom dat is weet geen mens, want de Antilliaanse Gulden is gekoppeld aan de USD dus voor een kassa zou het niet uit moeten maken of bedrag in guldens of dollars op de bon komt, want het is een vaste omrekenfactor.
     
    Marcob en Godenzoon14 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina