Doet KLM nog lastig met handbagage in de cabine?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Escape, 3 dec 2022.

  1. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
  2. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Geen last van gehad, maar als platinum heb je voorrang (sky priority) met boarden, dus er is altijd wel plaats in de headcabins.
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    935
    Trofeepunten:
    143
    Vlieg meerdere keren per jaar op AUA en dit nog nooit meegemaakt.
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Als je bagage incheckt en de vlucht zit vol dan bied het grondpersoneel aan om ook de handbagage gratis in te checken zodat er ruimte in de cabine blijft omdat er nu eenmaal vluchten zijn waar men besluit dat de hutkoffer ook handbagage is…

    Als je skypriority hebt dan heb je met handbagage geen probleem, maar ik kijk altijd geamuseerd hoe de passagiers in zone 5 met de rolkoffer geen plek meer hebben.

    En nee de oplossing is niet dat mijn laptop ook bij mijn voeten gaat, daar is al een tas dis bij mij moet blijven en hoewel de laatste tijd ik de discussie niet meer gevoerd heb was ik vriendelijk toch duidelijk naar de purser dat ik niet de oplossing ben voor de zone 5 passagier met hutkoffer.
    En de pax die mijn spullen ging verplaatsen gaat dat ook nooit meer doen, hier was de terminologie ferm en duidelijk van toepassing.

    Dat zijn dus zaken die KLM wil voorkomen lijkt mij en men weet ook op welke bestemmingen men over het algemeen veel handbagage heeft.
     
  5. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Iets voor het andere draadje :) Alleen platinum nog gratis handbagage koffertjes mee. Scheelt meteen 15min met boarden.
     
    Ready2Board, beuse242, Menno en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    480
    Leuk Bevonden:
    379
    Trofeepunten:
    63
    Dit speelde van de zomer inderdaad. In augustus nergens last van gehad...
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Nou het zal mij een boel ergernis schelen, al moet worden gezegd de afgelopen tijd was het ruimbagage laden meer het probleem. Men begon pas bij boarding complete zodat het er niet nog een keer uit hoefde van passagiers die nog in de rij voor de beveiliging stonden.
     
  8. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Hehe, zo bont heb ik het zelf nog niet meegemaakt. Wel dat ze laat begonnen met inladen maar niet na 'boarding complete' :)
     
  9. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Dat wordt dan iedereen betalen en kleine korting voor plat
     
    MichaelNight en Urbanjazz vinden dit leuk.
  10. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ja die keuze snap ik dan ook weer. En wachten op Schiphol op je koffer is ook niet fijn. Andere luchthavens minder problemen mee.
    Maar dat volk die tegen je knieën en voeten rennen, een wiel in je oor duwen, een tas tegen je hoofd slaan, en dan ook nog denken als eerste van boord moeten waardoor je dat koffer nog een keer in je andere oor krijgt. En dan van Pipo’s die op rij 33 zitten maar bij rij 5 hun koffer erin duwen waardoor jij je laptop tas niet meer kwijt kunt. Zucht :rolleyes:
     
    VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    In verdediging van pipo op rij 33, als je als doorgewinterd economy groep 5 reiziger reist weet je dat je bij de eerst de beste opening je hutkoffer stopt, want achterin past ie zeker niet…
    Bagage is een dingetje op Schiphol, reden om daarmee niet te reizen. Cargo gaat dan wel weer efficient zolang de douane maar geen controlemanie conform de letter der wet uitvoert….
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  12. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Persoonlijk nooit problemen met handbagage. Rij 1 heeft altijd plek en aangezien we als eerste boarden is dat prima zo. Niks aan doen zeg ik.
     
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Als ik ruimbagage heb laat ik altijd de handbagage rolkoffer erbij inchecken dat kan toch altijd gratis.en ga dan alleen met laptoptas aan boord.

    Bij aankomst op AMS duik ik meteen L25 maar in tot ik het vermoeden heb dat mijn koffer(s) op de band liggen. Voorheen kreeg ik overigens een melding in de app dat de koffer op de band lag maar de laatste tijd niet meer. Alleen het bandnummer wordt gemeld..sinds de nieuwe app denk ik?
     
    Urbanjazz en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Vroeger stond ook op de monitor de geschatte tijd dat de bagage op de band zou komen. Daar zijn ze al een tijdje mee gestopt aangezien ze dat niet konden halen. Dus ik denk dat dit gekoppeld stond met die melding in de app.
    Ik moet eerlijke bekennen dat wachten in een lounge tot de bagage er is niet echt meer nodig is. Het gaat tegenwoordig redelijk vlot.
    Ik check altijd mijn bagage in aangezien ik 80% van de tijd een toolbox bij me heb.
    Die overigens altijd gewoon op de band gaat op Schiphol. 3 weken geleden checkte ik iin voor Aer Lingus en toen hield de grond stewardess bij hoog en bij laag vol dat deze bij oversize bagage ingeleverd moest worden. Had dat op Schiphol in 5 jaar nog nooooooit gedaan. Mijn vasthoudendheid was standvastiger :D
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Precies dit, afhankelijk van of je bestemming een snelle bagageafhandeling heeft, kun je 'm prima inchecken. Ik ga zelf ook altijd als laatste aan boord ondanks zone 1, dus dan krijg je alsnog gedoe met de beschikbare ruimte, ongeacht je status. Ik check ook regelmatig handbagage in, altijd gratis bij KLM.

    Het wordt niet meer weergegeven en Schiphol geeft het ook niet meer aan op de schermen, maar wel nog in de Schiphol app. Dus gewoon de lounge in, check in de Schiphol app hoe laat de eerste bagage op de band ligt en ga dan lopen.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  16. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Ik gebruik er ook een AirTag voor: als ik zie dat het signaal daar ongeveer wordt opgepikt, loop ik pas.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Oww goeie tip ! ik had die app nota bene nog geen maand geleden verwijderd omdat ik hem nutteloos vond. Ga hem weer terugzetten.
    Ik blijf steeds te lang in de lounge de koffer afwachten want als ik kom staat ie al naast de band. Iemand haalt ze er dus af.
     
  18. Wogie

    Wogie Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Helaas voor het eerst een slechte ervaring gehad met handbagage in London Heathrow. Met zone 3 werd ik eruit gepikt, ik had een normale kleine koffer en een rugzak. Die leek heel vol vanwege plastic kerstballen, maar was heel licht. Volgens de beste man, was alles bij elkaar meer dan 12kg, terwijl hij alleen mijn koffertje heeft gevoeld. Die moest helaas het ruim in. Ik heb nog recht op 1 extra ruimbagage zelfs. Hij was verbaal zo agressief en snel, ik was gewoon verbaasd en liet het maar gebeuren.
     
  19. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Herkenbaar dat de crew het probleem bij de passagiers legt, en dan met name het proppen van alle jassen,tassen etc in het bovenvak. Alles wat groep 3/4/5 moet gewoon verplicht zijn koffer inchecken en betalen. Te belachelijk voor woorden wat voor grote tassen/koffers er mee worden genomen, met name door het volk achter in de bus.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    KLM heeft het probleem zelf in het leven geroepen door bagage mee te laten nemen niet meer gratis te laten zijn, hierdoor heb je direct het probleem van volle bagage bakken geschapen.
    Maar onder aan de grens levert het laten betalen voor ruimbagage natuurlijk veel op dat dit ondergeschikt is aan het operationele proces.

    Tegenwoordig krijg je soms een bericht dat je bagage kosteloos kan afgeven en kan in laten checken, omdat natuurlijk veel passagiers nu alleen met handbagage reizen en dus niet bij de check in balie te zien krijgt om bagage in te checken en dan de vraag te stellen om de handbagage ook maar gelijk in te checken.

    Want wat ik bij KLM niet zie is rigoreuze controle op de grote van de handbagage, of het moet een keer een medewerker zijn op Dusseldorf die duidelijk al eerder een akkefietje had gehad met een passagier die iemand verplichte iets achter te laten, wat op zich logisch is gezien de aantallen die zij had, maar met 43 passagiers zat het toestel niet vol en was het nu vooral op zijn strepen doen staan.
    En de dame in kwestie ging richting Afirka, en die vluchten staan niet bekend om 'beperkte' handbagage.
     

Deel Deze Pagina