"Platinum level wordt veel leuker" en andere nieuwtjes van webinar KLM

Discussie in 'Nieuws' gestart door FindingFlyer, 25 okt 2022.

  1. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Op een webinar voor Flying Blue leden uit Scandinavië zijn zojuist de volgende zaken aangekondigd:

    1. Miles niet meer uit de pas met prijs van vlucht.


    KLM/AF kent een dynamisch prijsmechanisme voor vluchten op basis van hoe vol de vlucht is. Ze bieden elke beschikbare stoel aan. Soms is de vergoeding voor een vlucht in Miles extreem hoog en lijkt er geen relatie meer te zijn met de onderliggende prijs. Op het webinar werd aangekondigd dat dit niet meer het geval zal zijn. "Looking at the entry fares, we really tried to optimize where we could so that the prices more accurately reflected the cash price"

    "In de economy-cabine is bijvoorbeeld Kopenhagen naar Mexico-Stad teruggebracht van 29.000 naar 20.000 mijl". De Nederlandse en Scandinavische vluchten naar Noord-Amerika beginnen nu met 30.000 Miles, uitgezonderd promo-acties.

    2. Tussenstops kosten geen extra geld meer

    Verder een lang verhaal over tussenstops op op Air France KLM-vluchten. Als je een tussenstop wilde toevoegen op vluchten van partners van KLM, dan werd vaak de volle mep gerekend. Dat wordt nu gewijzigd. "Nu kunt u tot een jaar lang zonder
    extra kosten stoppen. Zo kun je als het ware een extra vakantie hebben in Amsterdam of Parijs, tot maximaal 12 maanden". Delta doet niet meteen mee, maar volgt wel op termijn.

    3. Rechtstreeks betalen met Miles bij de Mediamarkt?

    Flying Blue wordt uitgebreid met extra partners, zowel om meer miles mee te kunnen verdienen alswel uit te kunnen geven. Ook kan je straks rechtstreeks betalen met Miles bij leveranciers. "Ik wil niet te veel weggeven voordat het wordt gelanceerd, maar je zult in staat zijn om, als je naar hun online winkel wilt gaan en hun producten wilt kopen, je kunt betalen met je flying blue miles "

    4. Stoel wijzigen? KLM neemt systeem Delta over.

    Hieronder zie je wat ze van plan zijn.
    upload_2022-10-25_16-49-4.jpeg
    4. Ultimate level niet meer "geheim", extra voordelen

    Ultimate leden, zoals ik :) , krijgen begeleiding op Parijs bij overstap intercontinentale vluchten. Op Schiphol wil dat nog niet lukken.

    upload_2022-10-25_16-51-45.jpeg

    upload_2022-10-25_16-52-50.jpeg

    5. Platinum leden: het word spannender

    "Voor platina leden kan ik nog niets delen, maar ik beloof je dat er de komende maanden tot een jaar een aantal spannende dingen zullen komen en we werken er
    echt aan om dat niveau veel waardevoller en leuker te maken dan het nu is"

    6. Verdien je status met C02-compensatie

    Het achterdeurtje van AF/KLM om via CO2 compensatie ook (U)XP en Miles te sparen, werd uitgebreid aangehaald.

    upload_2022-10-25_16-57-30.jpeg
    7. Nieuwe routes:

    KLM gaat vanaf december directe vluchten van Amsterdam naar Rovaniemi doen (hoofdstad Lapland) Air France doet daar op 10 december het Finse vakantie-oord Kittila bij.
     
    Wogie, beuse242, Urbanjazz en 17 anderen vinden dit leuk.
  2. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou trouwens graag de hele presentatie uploaden in MP4 formaat, maar dat wordt helaas niet toegestaan. Tot dat ie weer uit de lucht is, hier is een link. Kijk ook naar het einde, waar leuke vragen worden gesteld
     
    beuse242, MichaelNight, Amsterdam en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor je uitgebreide samenvatting!

    Erg benieuwd wat Platinum specialer gaat maken. Hopelijk maken ze Platinum specialer, en gaan ze niet snijden in Gold om zo 'platinum beter te maken dan Gold'.

    Het nieuwe stoelprincipe is geen verbetering voor Platinum leden; nu bleef er vaak genoeg een stoel over als die niet gekocht was/gekozen was door platinum. Nu Silver/Gold die stoel ook gratis mogen kiezen, wordt het voorin drukker. Daar tegenover; liever een Silver/Gold naast me dan iemand die aan de gate op de stoel werd gezet omdat het toestel vol was.
    Voor Silver/Gold wel fantastisch nieuws.
     
  4. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Nog wel een vraagje: hoe kreeg je de uitnodiging voor deze webinar? "Webinar for our Flying Blue Members" in de titel doet vermoeden dat het niet alleen voor ultimate is.
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Dus ik zit straks als Ulti met een Goldcard, of nog erger Silvercard houder in mijn rij voorin.
    Dat noem ik nogal een verslechtering, ik ga ervan uit dat er toch wel iets van een betaalmodel blijft, want het is eigenlijk het slachten van een kip met gouden eieren anders, dat je voor gold en silver beperkt dat ze de beste stoelen kunnen selecteren snap ik, je wil de beste stoelen voor je echte frequent flyers beschikbaar houden, want nu is er inderdaad de situatie dat iemand die een week voor vertrek boekt ergens een middenstoel vanaf rij 6 kan selecteren...
     
  6. Kwikenkwiek

    Kwikenkwiek Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    “We gaan claims minstens evensnel afhandelen als onze concurrentie” mis ik…
     
    MollyMoon, noppie en arjen05 vinden dit leuk.
  7. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Naar een van de Scandinavische landen verhuizen. Dit was georganiseerd door KLM Air France North Europe. Een aantal andere onderwerpen, zoals routeopeningen, waren meer voor de lokale markt en ook niet in de bovenstaande samenvatting.
     
  8. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Laat ik nou in Zweden gewoond hebben :). Maar mijn FB account staat nu inderdaad op de NL market, dus vandaar.
    Is er nog iets over LPI genoemd?
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  9. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben dus dit jaar Gold geworden maar twijfel of het het waard is om Platinum te worden… Ik bedoel als het “gewoon” gebeurt dan prima, maar om nou speciaal nog een XP run te doen ervoor. Ben dus benieuwd waarmee ze gaan komen
     
  10. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    457
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt voor het posten @FindingFlyer, interessant dit!

    Ik kan me haast niet voorstellen dat ze de premium economy economy comfort stoelen kosteloos beschikbaar gaan stellen aan silver/gold members kort voor vertrek, denk dat ze in deze webinar doelde op de reguliere stoelen.

    Ben erg benieuwd wat voor spannende dingen Platinum leden mogen verwachten :eek:
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2022
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind het zelfs als Gold member een verslechtering - ik betaal liever gelijk bij het boeken die +- €8,- op een Europese vlucht voor een Eco comfort stoel, dan dat ik moet wachten tot 3 dagen voor vertrek voordat ik deze kan kiezen. Dan zullen hoogstwaarschijnlijk de stoel(en) die ik wil al niet meer beschikbaar zijn. :confused:
     
    FlyingBlob, Amsterdam, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    143
    Zal ook niet om Premium eco gaan maar Eco comfort
     
  13. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    457
    Trofeepunten:
    63
    @MoonJ :oops: oops ik bedoelde inderdaad economy comfort!
     
  14. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Als je als ulti geen BC vliegt ben je sowieso vreemd bezig. Ik ben geen ulti maar vlieg uitsluitend BC dus heb uitsluitend iets te maken met welke stoel voorin ik wil.
     
  15. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    18
    Helemaal mee eens Menno , ben ook benieuwd waar ze mee komen.
    Ik zie tussen gold en platinum geen verschil behalve dan het kiezen van de economy comfort stoel.
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben vreemd bezig, check ✅
     
    beuse242, MoonJ, Urbanjazz en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Elgertje

    Elgertje Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Interessant om dit dan tegelijkertijd ook te lezen. Lijkt elkaar wat tegen te spreken.
     
  18. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Op een of andere manier denk ik toch dat het een bezuiniging is die als verbetering verkocht wordt.
     
    Menno en Ruut vinden dit leuk.
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Het is niet gezegd dat je als Ulti natuurlijk enkel business moet vliegen. De aard van de werkzaamheden zijn zo dat kostenaspect ook meespeelt. En om eerlijk te zijn, ik doe vooral werk binnen Europa of Toerkei en Oekraine en daar is Business vliegen niet echt een meerwaarde. Ik vlieg vooral veel.
    Normaliter zou ik overigens ulti ook niet halen, maar door de verdubeling of 1,5 XP redde ik het zowaar in 23 maanden.

    Maar ook voor een normale platinum zou ik het 'bijzonder' vinden als KLM de kip met de gouden eieren slacht door Gold of zelfs silver members de economy comfort stoelen gratis te laten selecteren, zeker op longhaul vluchten, want ook 'reguliere' economy passagiers willen die stoelen graag kopen en hebben straks de mogelijkheid niet meer omdat al die stoelen al weg zijn.
     
  20. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Net als Ozzie vlieg ik ook enkel binnen Europa en eigenlijk heb ik geen verschil gemerkt toen ik van Gold naar Plat ging. Ja, je hoeft die 8 euro niet te betalen voor een stoel en je zit net achter het gordijntje, maar voor de rest?
    Eigenlijk zou plat veel meer privileges moeten hebben om het de moeite waard te maken. Misschien gereserveerde parkeerplaatsen in een KLM garage op schiphol ofzo, of korting op tickets zoals hotels dat doen met vaste klanten. Samenwerking met een hotelketen. Aparte ingang in Schiphol. Platinum rij bij instappen die als nr 1 naar binnen gaat enz enz. Zo maar wat ideetjes en misschien niet uitvoerbaar maar toch..
     
    theflyingrobman, noppie en VinceG vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina