tips voor ticket Australië?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Sheila, 5 nov 2017.

  1. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Begin april ga ik opnieuw naar mijn vader in Australië. Bestemming heen is Sydney, 2 weken later vlieg ik vanaf Brisbane terug naar NL.
    Voorkeur voor Emirates (positieve ervaringen met A380 ook ivm camera'tjes aan boord buitenzijde kist), Singapore Airlines is ook optie, maar als ik lees over de smallere stoelen van de A350 word ik minder enthousiast. Eerder dit jaar naar Australië gevlogen met Qatar en de smallere stoelen in Economy vond ik niet fijn (ik heb een normale/slanke bouw).
    Heeft iemand van jullie tips om de tickets gunstig geprijsd te boeken? :)

    groeten, Sheila
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hi Sheila,
    Als ik jou was zou ik de aanbiedingen goed in de gaten houden. Als ik het goed heb ben je nu 11 maanden lid hier op insideflyer.nl met in totaal 2 hulp verzoeken en 0 bijdrages om andere te helpen. Ik ben blij dat je het forum zo goed weet te vinden, misschien vind je daar ook een oplossing voor je vraag. Wat had je zelf al gevonden?
     
    Sheila en Fripsmaster vinden dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hangt sterk af van je wensen en budget. Emirates is, zoals het lijkt, een goedkope aanbieder voor ca. € 1100,00. Tegenwoordig moet je daar wel betalen voor stoelselectie. Voor 4 segmenten komt er dan ca. € 100,00 bij. Je zou ook kunnen overwegen om Premium Economy te boeken, dan betaal je ca. € 1700,00. Dat is flink wat extra geld, maar voor zo'n lange vlucht kan het een overweging waard zijn. Levert bovendien extra miles op, maar het hangt af van je verdere plannen & wensen of dit waardevol voor je is.
     
    Sheila vindt dit leuk.
  4. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Je hebt helemaal gelijk, wel hulp vragen maar zelf geen bijdrage leveren. Ik ben inderdaad niet actief hier, niet in de laatste vraag vanwege het ontbreken van expertise die jullie wel hebben als ik het goed heb, én ik ben (helaas) geen frequent flyer. Was dat laatste waar, dan zouden we het nu over iets anders hebben.
     
  5. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor je reactie.
    Het vooraf selecteren van stoelen vind ik erg prettig, zeker omdat ik alleen reis.
    Bij Emirates kan ik nergens de hoogte van het tarief terugvinden bij het laagst-geprijsde Saver-ticket. Jij geeft plm. EUR 100 aan, dat zou op zich meevallen.

    Premium Economy is bij SA voor dat tarief? (plm. EUR 1700)
    SA blokkeert een deel van de stoelen en kan niet garanderend dat ik zelf een stoel kan selecteren (vóór online inchecken).
    Als ik bij Emirates uit zou komen op plm. EUR 1400 (incl stoelen), dan is Premium Economy absoluut een goed alternatief. Die EUR 300 kan ik mezelf dan besparen mocht ik een upgrade offer krijgen ;-)
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Volgens mij kom je in totaal op ongeveer € 100,00 uit. Maar precies weten doe ik dat niet.

    Succes met de keuze. Mocht je voor SA PE gaan dan ben ik benieuwd naar je ervaring!
     
    Sheila vindt dit leuk.
  7. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Thanks! Ik houd de tarieven de komende periode in de gaten en neem dan een beslissing. Mocht het SA PE worden, dan laat ik mijn beleving hier zeker achter. Dan draag ik ook mijn steentje bij aan dit forum.
    En als ik iemand hier kan helpen met mijn upgrade-experience naar BC met Emirates (ook al is die inmiddels 2,5 jaar geleden), let me know!
     
  8. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Wil je het meest premium vliegen? Of juist relatief goedkoop? Of wil je er zo snel mogelijk zijn? in hoeverre ben je bereid te positioneren?

    Prijs technisch zijn er redelijk wat goede tarieven recentelijk langs gekomen:
    https://www.fly4free.com/flight-dea...-europe-to-canberra-australia-from-only-e487/
    http://www.secretflying.com/posts/german-cities-sydney-australia-e551-roundtrip/

    Wil je meer premium, zoek een maatje (companion fare):
    http://www.secretflying.com/posts/business-class-stockholm-sweden-sydney-australia-e1427-roundtrip/
     
    Sheila en Sandor vinden dit leuk.
  9. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Hi! Thanks voor je reactie! Hele interessante suggesties en opties, ik heb er inmiddels wat beter naar kunnen kijken. De term open-jaw tickets kende ik niet eens, terwijl ik juist zo'n ticket nodig heb. Alhoewel het ook een optie is om toch dezelfde aanvlieg/vertrek airport te hebben als dit in diverse opzichten gunstig blijkt te zijn.

    Goed en leuk om me ook eens te verdiepen in alle mogelijkheden. Ik ben niet helemaal flexibel met het oog op de beschikbare tijd, die ik vooral met mijn vader wil doorbrengen. Maar denk dat ik nu goed, 5 maanden voor vertrek, de tijd heb om te kijken wat kan. De sites die je hebt getipt, helpen mij zeker op weg.
    Thanks again!

    Ga aanvullend ook checken of het scheelt als ik met de betere airlines vanaf een andere Europese airport vlieg, ik heb het idee dat per land ook de tarieven nog wel kunnen verschillen.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  10. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Sheila vindt dit leuk.
  11. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Die zou zeker interessant zijn qua tarief, maar past net niet in de periode dat ik reis. Hoef ik er ook niet over te prakkiseren, Air China zou nou niet meteen mijn voorkeur hebben. Intussen wel besloten sowieso niet premium economy te vliegen met SA, dan zou ik t.o.v. SA Economy en/of Emirates EUR 750 duurder uit zijn. Om in jouw woorden te spreken: voor dat geld kun je idd een hoop andere leuke dingen doen.
    Weet jij of airlines mogelijk interessante tarieven hebben op/tijdens Black Friday?
     
  12. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Ik weet alleen dat Garuda vorig jaar een killer deal had van Amsterdam/Londen naar Jakarta vood iets van 1200


    Edit; https://www.flyertalk.com/forum/mil...fare-gone-garuda-black-friday-ex-lhr-f-j.html
     
    Sheila vindt dit leuk.
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Sheila vindt dit leuk.
  14. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
  15. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
  16. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Emirates biedt tot 27 december special fare-tarieven aan.
    Met Cashback en inwisseling van 10.000 Skyward Miles, nog geen € 930 betaald. Saver-tarief, reserveren stoel kost €25 voor AMS-DBX en €35 voor de vluchten vanuit Australië naar Dubai, in totaal dus (optioneel) €120 erbij. Weet nog niet of ik dat ga doen...
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    En op welke stad in Australië vlieg je dan?
     
  18. Sheila

    Sheila Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Hi Vince, heen op Sydney, terug vanaf Brisbane.
     

Deel Deze Pagina