Bedankt om hem hier ook te delen! Mooi om te zien dat Norwegian steeds meer airports gaat aan doen in Europa.
Level heeft ook al interesse.. Ryanair is begonnen met aansluitende vluchten aan te bieden via FCO.. het lijkenpikken is al begonnen voordat Alitalia definitief failliet is.
Het lijk is nog niet koud, of ze zijn de erfenis al aan het verdelen! Als je maar 13 787's hebt, en dan 3 in Rome stationeert, dan maak je wel een statement/strategische zet. Is Rome een beetje high revenue markt? Volgens mij valt dat toch wel mee/tegen? Italiaanse economie loopt niet bepaald voorop in Europa. En de Italiaanse bevolking gaat graag naar bestemmingen waar ook andere Italianen zijn.
Maar vanuit heel Europa kom je wel goedkoop in Rome via LCCs, die steeds meer gaan samenwerken met dit soort carriers. Oftewel denk dat het zeker een potentieel heeft.
Alleen is vanaf AMS naar SFO/LAX vliegen via FCO wel een stuk om vergeleken met de andere Norwegian hubs. Misschien zijn routes richting Azië vanaf FCO logischer dan.
Goed punt Rutger, echter hebben passagiers binnen Europa ook al extra reistijd doordat de low budget carriers vaak op een verdere locatie van de bestemming/stad liggen. Op de lange afstand kost dit dus extra tijd, echter weegt dat voor sommige mensen op tegen lagere totale kosten.