KLM Voucher Tip Topic

Discussie in 'Economy Fares' gestart door tomhster, 30 sep 2020.

  1. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn waarbij de stapel met KLM- vouchers alleen maar groter is geworden. Misschien is het een optie om hier aantrekkelijke aanbiedingen te delen die rechtstreeks bij de KLM geboekt kunnen worden. Dat hoeven niet perse XP-runs te zijn. Aan aantrekkelijke prijzen bij brokers heb je met een voucher namelijk niks en daarmee bemoeilijkt dat het zoeken in Google Flights enigszins. Verder heb ik ontdekt dat KLM- en AF-vouchers niet met elkaar gecombineerd kunnen worden. Iemand tips voor zowel de korte als lange termijn? Eco of Business mag van mij allebei. Tot 31 oktober krijg je nog 15% extra, dus dat maakt boeken op korte termijn misschien nog iets aantrekkelijker dan wachten, mede omdat de annuleringsvoorwaarden momenteel erg soepel zijn.
     
  2. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik zou gewoon je geld terug vragen. Heb ik ook gedaan. Die 15% is alleen bij een duurder ticket, dus niet zo super als ik van te voren dacht.
     
  3. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Dan ben je ruim drie maanden verder voordat je het geld binnen hebt. Waarschijnlijk wil ik het toch wel aan vliegtickets uitgeven.
     
  4. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik had de betaling binnen 5 dagen op mijn Amex, dus ik denk dat ze die drie maanden meer als schrik aanhouden.
    Normaliter zou ik het ook uitgeven aan vluchten, maar de nieuwe vluchten gaan dan ook weer niet door, dus ja, toch maar geld terug
     
  5. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Ik had het geld met vijf dagen binnen, nadat ik Amex om een stornering had gevraagd. KLM deed er toen al 100+ dagen over...
     
  6. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Schrik of eerder als worst case, zodat de klant liever positief verrast wordt als het sneller gaat dan aangegeven, dan negatief als het langer duurt dan verwacht?
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  7. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb inderdaad ook een flink aantal vouchers die ik betaald met mijn flying blue credit card. Deze CC heb ik begin dit jaar opgezegd.

    Weet iemand hoe t functioneerd met de teruggave als de CC niet meer bestaat?
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Mijn vouchers werden allemaal niet geaccepteerd: "please enter a valid voucher number".
    Oorzaak van het probleem is dat ik mijn tickets boek op de Poolse KLM site en dan zijn ze geprijsd in PLN. Vouchers waren in EUR. Vorig jaar was dat geen probleem, maar nu dus blijkbaar wel.
    Via de platinum line kan het wel, maar dan moeten ze het ticket opnieuw prijzen in EUR. De eerste paar keer had ik het idee dat ze een nieuwe reservering aanmaakten, ook omdat af en toe de prijs hoger was dan ik had gevonden en het vrij lang duurde.

    Afgelopen week meerdere reserveringen gemaakt en de dame die ik aan de lijn kreeg had binnen een minuut de betaling geregeld met meerdere vouchers, AF en KL vouchers door elkaar heen en ook een laatste voucher in PLN werd zonder problemen met een andere voucher in EUR gecombineerd.
    Prijzen waren hetzelfde als ik in PLN had gevonden, in 1 geval zelfs iets lager.

    Bovendien (en daar was ik nog het meest verbaasd over) was ze in staat om nog een rest-voucher te vinden die ik niet meer in mijn administratie had staan. Ze hebben dus de mogelijkheid op FB nummer te zoeken wat er aan vouchers is uitgegeven.
     
    Thijsk, lloydje33 en Daeni vinden dit leuk.
  9. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Fijn voor je, maar telefonisch was bij mij de combi KLM-voucher en AF echt niet mogelijk. Geen idee of dat aan het systeem of de kwaliteiten van de medewerker ligt. Ik heb overigens een retour Canada geboekt in augustus 21, in de hoop dat dan alles weer enigszins genormaliseerd is.
     
  10. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Kwaliteiten van de medewerker. Het is 100% mogelijk om zowel AF als KL vouchers te combineren. Soms kan de medewerker dit zelf niet en moeten ze backoffice even inschakelen, maar that's it.
     
  11. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb ook een probleem gehad met het combineren van vouchers.
    Mijn initiele vlucht voor augustus ging niet door > voucher gehad.
    Met die voucher een vlucht geboekt die ook weer niet ging > nogmaals voucher
    Nou die tweede vouchers werkte dus niet. Zelfs handmatig ging het lastig. Ze hebben we drie maar terug gebeld omdat "het ticket maar niet wordt bevestigd". Ik kan niet klagen over de service, want ik heb nu mijn ticket, nu nog hopen dat de vlucht gaat.
     

Deel Deze Pagina