Hotmiles bij Duitse H-hotels

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door RobertFB, 18 jul 2019.

  1. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    De Duitse keten H-Hotels omvat een breed scala aan hotels van luxe tot eenvoudig: Hyperion Hotels, H4 Hotels, H2 Hotels, H+ Hotels, H.omes en H.ostels in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Ik heb ze onlangs ontdekt door een verblijf in Hyperion in Berlijn, hun "top merk". Dit was een voormalige Ramada, waar ik zo snel niet zou boeken, maar dit gerenoveerde hotel was helemaal top met een prima prijs-kwaliteit verhouding.

    H-Hotels heeft sins kort een eigen loyalty programma, Hotmiles. Het programma zelf stelt niet zoveel voor, want je kan alleen maar Hotmiles sparen voor gratis nachten. Maar alleen als lid krijg je korting op de overnachting (tot 20%). Je kan ook kiezen voor Miles&More miles of Payback punten, maar dan krijg je geen korting op de kamer. Verder krijgen leden een fles water op de kamer en gratis wifi.

    Behalve die korting, biedt Hotmiles ook een status match aan en dat maakt het interessant: als Gold lid heb je namelijk toegang tot de executive lounge. Die in Berlijn had de hele (!) dag eten en drinken. Het ontbijt stelde niet veel voor, dat kan je beter in het restaurant doen. De rest van de dag is er bier, fris en wijn en steeds wisselende hapjes.

    Op dit moment loopt er een member-get-member actie en die leert ieder nieuw lid 1000 punten op (en de aanbrenger ook na de eerste overnachting van het nieuwe lid). Wie belangstelling heeft kan met een PM sturen voor een referral.
     
    Jurian vindt dit leuk.
  2. Jurian

    Jurian Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Toevallig heb ik hier twee weken geleden ook gebruik van gemaakt. Mede als jij erop attent geworden door Hyperion in Berlijn. Alleen heb ik vrij weinig gemerkt van de statusvoordelen, zoals Lounge Access, room upgrade etc. Flesjes water zijn altijd aanwezig. Nu ben ik de afgelopen maanden meerdere malen in het Hyperion verbleven, maar heb ik de laatste keer voor het eerst als Gold geen verschil gemerkt tussen 'non Hot-miles member' en Gold Member..

    Verder is de service altijd super daar!
     
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Wat de upgrades betreft: een kamer met mooi uitzicht zien ze al als upgrade. Ze vragen bij het inchecken wat voor kamer je wilt hebben. Verder krijg je als Gold altijd lounge toegang - je key card wordt geactiveerd voor de lounge. En inderdaad staan er voor iedereen flesjes water, dus dat is niet echt een voordeel.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2019
  4. kroes

    kroes Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Waar kan ik mijn lidnummer vinden
     
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Als je inlogt met je e-mail op de website zie je meteen je lidnummer
     

Deel Deze Pagina