family account miles delen...

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jonker, 7 feb 2023.

  1. jonker

    jonker Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    ik probeerde dit uit te zoeken en er is nogal wat verwarring hoe je een en ander kan delen..
    vanuit het ene account was een optie om miles te delen maar hier zat een heftig prijskaartje aan,
    om 79000 miles over te boeken krijg je een prijskaartje van bijna 900 euro voor geschoteld..
    echt te gek voor woorden, dus zelf even gebeld met Flyingblue en de medewerker vertelde mij dat je ook via een family account kan delen, dus ik had vanuit mijn vriendin haar account een uitnodiging naar mezelf gestuurd, deze geaccepteerd en ik dacht good to go..
    dus de bedoeling was om van haar account naar mijn account de miles over te boeken, echter toen ik dat dus deed en er van uitging dat dat zou gebeuren bleek opeens dat ik van mijn eigen account de miles had overgemaakt...
    echt hoe dom kan je het maken???
    cs can Flyingblue gaat het nu proberen te fixen of anders moet ik een half jaar wachten om de omgekeerde weg te bewandelen.. echt hoe verzinnen ze dit??
    bleek dus dat de persoon die de family account opzet alleen maar miles van een ander kan versturen..
     
  2. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Daar waar je reeds toegang hebt tot het account van je vriendin, kan je nu daar alle miles staan, net zo goed vanaf dat profiel je award ticket(s) boeken en/of de gewenste opties.

    Het is natuurlijk vervelend dat je het de verkeerde kant hebt opgestuurd, maar vind persoonlijk wel dat de werkwijze vrij transparant en duidelijk wordt vermeld; "Als u een Flying Blue Family aanmaakt, bent u de Flying Blue Family-manager. U kunt de Miles van uw Family-members dan naar uw Flying Blue-account overzetten."

    Als die 6-maanden je te lang duurt, mocht je reeds een FB Amex kaart hebben en een sub-kaart op de naam van je vriendin, dan kan je ook via die weg de gewenste FB miles alsnog jou kant opsturen via Share & Fly.
     
    Urbanjazz en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  3. jonker

    jonker Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    fijn dat dat kan, maar gaat er meer om dat ze het zo ongelofelijk lastig maken, alsof je crypto aan het versturen bent... nu zit ik in een lock voor 6 maanden voordat ik het zou kunnen terugsturen .. te gek voor woorden... alsof ik bij een ander bank account moet inloggen om geld van mijn eigen privé rekening te kunnen overmaken...ik kan namelijk zelf geen familie account meer aanmaken kennelijk omdat ik al lid ben van een ander zijn account...
    als voorbeeld had ik een gedeelte van die miles aan mijn kind willen schenken voor zijn verjaardag en dat kan nu dus niet meer... echt wie dit verzonnen heeft !!
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Kwestie van lezen vooraf?

    Maar als de miles op het account van je vriendin staan, dan kan je toch vanaf dat account je tickets reserveren?
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Laatst tot tevredenheid van FB Family gebruik gemaakt. De website is wat mij betreft duidelijk zat.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Sluit me aan bij de rest, de Flying Blue Family account werkwijze is echt meer dan duidelijk, vervelend dat je een andere ervaring hebt...
     
    Urbanjazz, FlyingFonz, beuse242 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Goed lezen moet prioriteit nummer 1 zijn bij deze hobby.
     
    FlyingFonz, beuse242, Sandor en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina