Blijkbaar maakt de media er tijdens het WK een soort wedstrijd van tussen KLM en Brussels Airlines Zie hier Nu heb ik geen idee hoe sociaal Brussels Airlines is op social media, maar volgens mij kunnen ze toch nog wel wat leren van KLM?
Ik weet wel dat ze redelijk interactief zijn op Twitter, bij het inchecken via Foursquare of als je ze tagged in een tweet zijn ze snel om te reageren. Maar bijlange zoveel tweets niet als KLM, dus ze hebben nog wat achterstand in te halen. Misschien een idee voor een blogpost om in contact te komen met beide maatschappijen en hen te vragen over hun visie op sociale media?
Adios Amigos anyone? Ik vond de 'Learning by doing it wrong' blog van KLM wel een goeie reactie op de consternatie.
Brussels Airlines is ook heel wat (heel veel) kleiner dan KLM, dus is het ergens wel normaal dat ze ook wat minder actief zijn op twitter. Ze zijn wel attent en reageren als ze getagd worden. Ze hebben me trouwens al enkele malen geholpen, bij problemen met een afgelaste vlucht en bij het verzilveren van een voucher. Maar hun So-me team bestaat ook maar uit 2 personen die een 9 to 5 doen, dat kan heel wat beter.
Ik heb geen ervaring met Brussels Airlines, maar ik vind het wel een top-actie om de Amerikanen met chocolaatjes weer te paaien! KLM vind ik op sociale media heel sterk om contact te krijgen. Al een paar keer een vraag via Facebook gesteld (wel in een privé bericht, anders leest de hele wereld mee!) en binnen no time een reactie. Iemand ervaring met Brussels Airlines?
Het klopt dat het Social Media team van SN inderdaad veeeeeeeeel kleiner is. Ook de werktijden en mogelijkheden van de medewerksters daar zijn beperkter dan bij KLM.
Ik heb m'n linkedin account een half jaar geleden afgesloten, ik werd gek van de spam, of mensen die constant referrals toevoegden.
Ik heb al vaak via Twitter vraagjes gesteld aan Brussels Airlines en kreeg steeds binnen het uur antwoord, vaak ook na de normale werkuren. Met de beperkte middelen doen ze daar echt wel hun best.
KLM vind ik heel scherp op Twitter, ze reageren heel snel op vragen. Ik had een keer een vraag aan HOP!(dochter AF) maar daar kreeg ik via de klantenservice geen goed antwoord, ook toen heeft de KLM mij snel geholpen.