Blowhards' Business: hier mag je vrijuit opscheppen

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door Krabnov, 21 feb 2020.

  1. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    "Iedereen mag er zijn en iedereen is ok."
    Vanuit die gelijkwaardigheid kun je mooie gesprekken met elkaar voeren op dit forum.

    Sommige mensen vergeten dat af en toe en hebben dan te lijden onder (terugkerende) buien van
    • opschepperij
    • neerkijken op anderen
    • statuskotsen
    • benadrukken hoe ze bij de happy few horen
    Dit is volstrekt begrijpelijk. We hebben allemaal wel eens last van een ego dat nauwelijks door de deur past, testosteron, een jagersinstinct, de behoefte om indruk te maken, de behoefte om iets (kleins) te compenseren, etc. etc.. Maar laten we het forum daarvan vrijwaren. Het zorgt namelijk voor ergernis en een vervelende toon in de topics. Ik heb daarom dit hoekje gecreëerd, waarin je ongegeneerd mag braken over bijvoorbeeld de volgende first world problems:
    • Ik reis altijd business class. Altijd. Er is slechts één uitzondering. En dat is, als er first class beschikbaar is. Dan reis ik namelijk first class.
    • Ik ben Flying Blue Ultimate, en mijn God, waarom is er geen hogere status, speciaal voor mij?
    • Jeezus, de champagne van mijn 23ste vlucht van deze maand was lauw, zeker 2 graden te hoog! Waar kan ik een klacht indienen? #klagenwerkt
    • Mijn werkgever belde mij vanmorgen om te vragen of het wel goed met mij gaat, aangezien ik van de week in economy class naar Londen ben gevlogen. #ghettoclass #cattle
    • Ik ben al twee jaar Flying Blue Silver en ik heb NOG NOOIT een upgrade naar Economy Comfort gekregen #wtf
    • Als ik met Ryanair naar een klant vlieg, nemen mijn klanten me écht niet meer serieus.
    • Pfff ik moest bij het boarden gewoon WACHTEN op een gezin met drie kinderen, die zijn blijkbaar belangrijker dan ik met mijn Elite Eindbaas2000 status
    • DYKWIA??
    Gooi het er maar uit. Het mag.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2020
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  3. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Omdat de glazen in KL's BC zo klein zijn, bestel ik drankjes altijd per twee. Op zich een prima workaround, maar vind het toch een beetje matig dat ik daar zelf zo mee bezig moet zijn. Je verwacht toch iets meer ontzorgd te worden...
     
    lloydje33, Nordic75, Melchior en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    Haha, kijk aan! Fijn dat dat nu uit je systeem is, toch? Bedankt voor het delen!
     
    beuse242, Melchior, Didier13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Onderhand is het halve vliegtuig Skypriority en als je dan ook nog vanuit Rusland of Oekraine vliegt heeft iedereen er maling aan en sta ik toch in de rij ondanks mijn #Elite Eindbaas2000 status
    :):):):):)
     
    Mghibli, beuse242, Melchior en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Platinum, Diamond, vuurwerk met Glitters.
    En dan nog in de rij moeten staan om te boarden met al die grote ego’s die hun hutkoffer tegen je strak gestoomde pantalon duwen.
    Wanneer gaan ze m’n naam omroepen om te boarden zodat ik zolang mogelijk met m’n koffie en croissant kan blijven zitten.

    En waarom zit je in de boarding area (meestal) überhaupt tussen het plebs?
     
    balkonman, Mghibli, beuse242 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Kan je uit ervaring vertellen dat het in die situaties helpt om zelf Russisch te kunnen spreken ;-)

    En ook even mijn ergernis: waarom slaan ze bij Delta niet meer drank in voor de premium seats. Lekkere biertjes zijn vaak op omdat ze in coach worden opgedronken :-(
     
    Krabnov vindt dit leuk.
  8. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik spreek prima russich, maar om nou tegen het halve vliegtuig te gaan vertellen dat ze in de verkeerde rij staan... idk, je moet nog daarna drie uur vliegen...
     
    Krabnov vindt dit leuk.
  9. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Vreemd. Slechts tegen 1 iemand hoeven zeggen (ok, 1 familie) en de halve rij schoof op.
     
    Krabnov en Urbanjazz vinden dit leuk.
  10. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb nog nooit in een rij gestaan.. ik zou iedereen aanbevelen een handicap te nemen. Dan heb je dit probleem niet.
     
    LordH, pw1979, Ruut en 14 anderen vinden dit leuk.
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Onlangs mijn edel mentale status, zitten er altijd mensen voor me in het vliegtuig.

    Vooral de piloot en co-piloot zijn vaak de boosdoener.

    #zelfvliegen #randomhashtag
     
    Ludwig, Melchior, Krabnov en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Dat vind ik eigenlijk een pre dat ze voor me zitten. Dan zien ze tenminste nog wat ;)
     
    Melchior en Krabnov vinden dit leuk.
  13. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Welke handicap raad je aan?
     
    Krabnov vindt dit leuk.
  14. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Nog nooit een airline of hotel status gehad #Pleb #HutkofferPersoon2.0
     
    Melchior en Krabnov vinden dit leuk.
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Zonder groot ego verboden te reageren op dit draadje ;)

    Wat is de spijker op de kop geslagen door @Krabnov :D
     
  16. FlyTheMiles

    FlyTheMiles Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Ik vloog United Polaris van San Francisco naar Tel Aviv. Ze adverteren altijd met hun goede bedding, toen ik vroeg naar de turn-down service werd mij verteld door de stewardess "Do you have issues with it?". Ik zei: "Well, many airlines offer it", haar reactie "Which airlines". Ik zei: "Uhh all 5* airlines".

    Bed werd dus niet opgemaakt. Ik moest mij zelf er weer even aan herinneren dat ik een Amerikaanse maatschappij vloog..

    Oja en wanneer ik First Class vlieg dan wil ik niet dat business class passengers doorlopen naar voren en gebruik maken van ons toilet:p
     
    Mghibli, Carel1, Melchior en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Even offtopic: ik zat op de KL807 trouwens met 2 russen die vonden dat ze recht hadden op een upgrade omdat ze SV gold status hadden
     
    solofarie en Krabnov vinden dit leuk.
  18. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Denk je als eerste aan boord te kunnen (vooraan in de rij van groep 1) poppen er 5 rolstoelen op met elk 3 generaties aan familie als begeleiding. Gaan er alsnog bijna 50 man voor...
     
    Ruut, MoonJ, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Zeker op weg naar India
     
    Carel1, Flying doc en Krabnov vinden dit leuk.
  20. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb de hele riedel doorlopen van royal wing naar de silver/gold/platinum en ben als een van de eersten uitgenodigd voor het nieuwste level. Volgens de KLM VIP desk wordt het een level boven de plat4liferoyal kaart en wordt de naam KLM Unobtanium. Gegarandeerde plaatsen op de achterste rij en je kan als laatste het toestel in, begeleid wel te verstaan. Een speciale Unobtanium badge geeft recht op onbeperkt spa rouge en een voorgesmeerd broodje uit de galley. Dresscode is krijtstreep en bruinlederen aktetas, beetje zoals op de ochtendvlucht naar LHR. Verder is het alleen toegestaan om met mede Unobtanium leden te converseren en worden neerbuigende grappen naar de andere passagiers gewaardeerd. Het wordt aangeraden om de mobiele telefoon zo lang mogelijk te gebruiken en als het toestel nog niet in de lucht is nieuwe gesprekken aan te gaan op luide toon. Uiteraard kan bagage uit de bakken verwijderd worden om de bruine aktetas op te bergen en is het verplicht als eerste opstaan na landing om direkt je plaats te veroveren in het gangpad. Let op! de unobtanium badge dient zichtbaar gedragen te worden. Het toestel dient in versnelde looppas verlaten te worden en non unobtaniums mogen opzij geschoven worden.
     
    MoonJ, beuse242, Nordic75 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina