AMEX Platinum Skymiles Card

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Flyer, 27 jun 2022.

  1. Flyer

    Flyer Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Het viel me op dat de AMEX kaart van Delta een stuk voordeliger zijn dan die van KLM / FlyingBlue
    Zo kost de Platium card van AMEX Skymiles $250 per jaar tegenover 600 voor de Platinum KLM card
    Er is vast een 'catch'...
     
  2. emvi

    emvi Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben benieuwd naar de catch.
    Ook Amex Bonvoy kaart was en is nog steeds goede waarde voor je geld. En ik denk dat de Amerikaanse AMEX nog steeds superieur is tov de Nederlandse kaart.
    De internationale AMEX kaarten kosten nu EUR550 of USD550 en bieden hetzelfde als de NL kaart maar zonder de verplichte Privium toeslag. Daar hen je overigens niet veel aan als je SKY prio hebt en/of Business vliegt.
    Hoewel er geruchten zijn dat er veranderingen komen vwb de FB Amex kaart, lijkt het er op dit moment op dat KLM interesse heeft verloren. De platina Amex kaart biedt weinig extra voor reizigers die Business vliegen en/of al Platina (for life) zijn. Betalingen anders dan in EURO zijn een kostbare hobby bij Amex.
    Wie heeft er ervaring met de Wise multicurrency debit card?
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Hou er rekening mee dat de creditcard markt in de VS vele malen groter is dan hier. Daar moeten ze wel stunten omdat anders makkelijk naar een concurrent kan worden overgestapt.

    Wij daarentegen hebben maar 1 aanbieder van creditcards welke ook punten uitkeert. AMEX NL gaat pas aanpassen als er concurrentie is. Want waarom extra kosten maken als mensen toch geen andere keuze hebben?
     
  4. emvi

    emvi Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Corrigeer svp als ik een rekenfout heb gemaakt.
    Wat is de waarde van een KLM mile? Ik las ergens: ongeveer één cent. In dat geval moet je privé EUR30-40,000 hebben besteed om de kaart bijdage terug te verdienen. Ongeveer EUR3000 per maand. Maar dan heb je inderdaad alle andere voordelen gratis.
    De internationale kaart geeft ook punten, net als de classic, maar die mag je waarschijnlijk niet vanuit Nld aanvragen.
     
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    De waarde van FB miles zit rond de 0,01. Echter soms ook wel lager soms hoger. Kijk bijv naar promo-awards dan krijg je net wat meer terug.

    Waarde van de kaart zit hem ook in de andere voordelen. De 60XP bijv, maar ook de autoverzekering en de mogelijkheid tot delen van Plat status.

    Grofweg krijg je 1,5 miles de euro, de verzekeringen en de XP. Samen met het delen van status kom je net aan de €600 die de kaart kost.

    De ICC card kan je niet aanvragen.
     
  6. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Ik gebruik wise zowel zakelijk als privé voor betaling in andere valuta en heb tot op heden geen problemen ondervonden. Goeie service, altijd goede wisselkoersen en kan in de meeste gevallen pinnen in het buitenland dus kom meestal niet boven de €230 in geldopname wat dus geen extra kosten oplevert
     
  7. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Geen 'catch', behalve dat de Amerikaanse en de Nederlandse markt appels met peren vergelijken is. Voor de meeste Nederlanders is er geen makkelijke weg om Amerikaanse kaarten aan te vragen. Het systeem zit daar heel anders in elkaar; er wordt veelvuldig gebruik gemaakt van creditcards en er zijn talloze aanbieders die tegen elkaar opboxen met de beste aanbiedingen om klanten te winnen. Er zijn daar legio kaarten die vele malen beter zijn dan de DL Skymiles Platinum kaart. In Nederland zullen we het helaas met onze bekende Amex-kaarten moeten doen :)
     

Deel Deze Pagina