Via TPG: Gezien een hoop maatschappijen hun backorders cancellen/omzetten naar A350, A220 of zelfs naar de concurrent (777, 787), gaat de stekker uit het programma van de A380. De enige maatschappij die nu nog orders heeft staan, is Emirates (14 t/m 2021), waarna er geen orders meer in de portefeuille zitten. Eeuwig zonde, want naast de 747 was dit vliegtuig behoorlijk iconisch. Naar mijn mening wel een logische keuze, gezien de nieuwe generatie vliegtuigen zuiniger en stiller zijn, en de A380 maar op een beperkt aantal lokaties ingezet kon worden (vanwege de grootte van het vliegtuig en de beperkte hoeveelheid slurven die op het vliegtuig pasten, op Schiphol waren er voor zover ik wist maar 2 gates echt beschikbaar).
Kleine toevoeging, ANA krijgt ook nog 5 nieuwe A380's. Idd jammer dat het programma stopt maar het zal zeker nog 20-30 jaar zijn dat we A380's kunnen vliegen en wie weet is de markt weer heel anders over 5 jaar.
Air France stopt ook met de A380, in 2022 wordt deze volledig uitgefaseerd. Zonde, maar logische keuze, omdat de toestellen toe waren aan een refurbishment. https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...irbus-a220s-en-stuurt-alle-a380s-met-pensioen