KLM start met nieuwe wereldwijde campagne2 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Als het aan KLM ligt kun je vanaf dit najaar niet meer om de reclame-uitingen van de Nederlandse maatschappij heen. Van Terneuzen tot Times Square, de ‘warme en persoonlijke benadering’ van KLM moet straks overal zichtbaar zijn.

KLM Cares for me

Elk bedrijf heeft een of meerdere eigenschappen die uniek zijn voor de klant, dit worden ook wel de unique selling points genoemd. KLM kiest voor de term unique caring points om aan te geven dat juist de warme persoonlijke benadering van de crew jouw reis tot een succes maakt. Dit blijkt uit eigen onderzoek. De Nederlandse nationale maatschappij lijkt daarmee vooral de medewerkers als onderscheidende factor aan te wijzen ten opzichte van andere airlines.

De campagne krijgt als titel KLM Cares for me. Hierin komen World Business Class, Economy Comfort en Economy Class naar voren. Ook KLM’s netwerk van wereldwijde bestemmingen en uitgebreide 24/7 klantenservice via onder andere sociale media zullen uitgelicht worden.

Natascha van Roode, Head of KLM Marketing Communication van KLM Customer Experience, zegt het volgende over de campagne:

KLM cares for me is de basis van onze nieuwe reclame-uitingen. Een positionering die niet zomaar uit de lucht komt vallen. We hebben veel onderzoek gedaan naar onze unique selling points. We hebben die omgedoopt tot onze unique caring points. Passagiers prijzen vooral onze open en oprechte houding en persoonlijke benadering. Niet alleen van ons cockpit- en cabinepersoneel maar ook van ons grondpersoneel en onze klantenservicemedewerkers wereldwijd. Met deze campagne onderstrepen we dat.

Wereldwijd

De campagne is niet alleen voor dit najaar bedoeld. Er zijn diverse varianten bedacht zodat het beeldmateriaal meerdere jaren gebruikt kan worden in verschillende regio’s in de wereld. Om de vier verschillende regio’s, Europa, Azië, Midden-Oosten en Afrika, goed te kunnen bedienen zijn maar liefst 60 versies van de korte filmpjes gemaakt. Elke versie is weer in diverse talen gemaakt. De karakters in de het beeldmateriaal zijn geen acteurs, maar echte medewerkers van KLM.

Voorbeeld reclame-uiting nieuwe KLM campagne (Bron: KLM)
Voorbeeld reclame-uiting nieuwe KLM campagne (Bron: KLM)

YouTube

Een voorproefje van de campagne is nu al te bekijken op het YouTube kanaal van KLM.

Reacties

  1. Sven zegt

    Goed verhaal! Hoe verbloem je dat je nu ook bij deze kwaliteitsmaatschappij voor een koffer moet betalen? Of drie keuzes te moeten maken bij het boeken om een paar tientjes “goedkoper” te zijn? Om het makkelijker en transparanter te maken is het antwoord. Warmer en persoonlijker! Gelul! Ik vlieg al jaren KLM en nog steeds een goede club met leuke dames en heren. Maar ik weiger “Easy” te worden.. Veel succes. Ik vlieg volgend jaar bijvoorbeeld met TUI Premium naar Curacao. Ach, dan kunnen de stoelen niet compleet naar de 180 graden. Het is nog steeds honderden euro’s goedkoper dan de E-comfort! De glimlach van de dames en heren van TUI zijn net zo groot! Ik denk dat ze wakker moeten worden daar! Uiteraard blijf ik binnen Europa gewoon KLM vliegen. Maar daarbuiten komen echt de ticketsites even op de tablet! Wat vroeger een zekerheid was is nu een denkertje geworden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *