De premium economy class van Air France was niet al te best. hier staat een review op deze site https://insideflyer.nl/review-air-france-premium-economy-parijs-bangkok-boeing-777-300/ Langzaam maar zeker is AF de cabines aan het upgraden en de A350 en steeds meer 777-300 zijn voorzien van de nieuwe PE. Deze lijkt online op de premium comfort van KLM wat ik werkelijk een erg goed product vindt. heeft er iemand ervaring met de nieuwe PÉ van AF en is deze te vergelijken met Premium Comfort van KLM? bedankt alvast!
Ja, ik heb afgelopen zomer met de nieuwe PE van Air France gevlogen. Review kun je hier terugvinden. Ik vond de stoel prima. Als iemand voor je de rugleuning naar achter gooit is het wat krapjes, maar de stoel is lekker breed en moderne IFE aanwezig. Service is het grote minpunt van AF PE, echt niet best.
Als ik je review zo lees, dan schrik best van het service niveau. Dit doet KLM dan echt aanzienlijk beter. Daar heb je echt 2 toegewijde cabin attendants en een apart menu, ook qua drankjes, tov Economy. Ook is de pre-landing meal een 3-course op een tray bij KLM. Dat er geen 2de glas Champagne van afkon vind ik ook erg vreemd. Ik vond het altijd apart dat Delta precies hetzelfde eten/drinken aanbied in P.E. als in Y en kies er daarom ook niet snel voor. En dat heb ik nu dus ook bij AF. KLM doet het dan wel echt een stuk beter dan haar partners.
Sinds dit jaar heeft AF speciale maaltijden voor PE. Mijn review over de twee verschillende PE cabines (van voor die nieuwe maaltijd introductie) lees je hier
PE van KLM lijkt me eerlijk gezegd hartstikke goed. Heb er (helaas) nog geen ervaring mee maar het soft product lijkt veel beter dan AF. De KL stoel is hetzelfde als de (nieuwe) stoel van AF en die is prima.
AF PE is inderdaad qua service gewoon economy, plus een pre-boarding drankje. Lufthansa doet hetzelfde overigens. PE van KLM hoort volgens diverse online reviews (the points guy) echt bij de beteren, qua stoel en service.
Vannacht in de oude PE stoel van AF gevlogen en vraag me af of ik achteraf gezien niet beter op mijn nooduitgang stoel in economy had kunnen blijven zitten… De ruimte en relatieve rust in de cabine was fijn. Maar de stoel was dat niet. Wat een drama. Reclined was niet comfortabel en tijdens het opstijgen voelde de stoel heel onorettig in mijn rug. Heb een klacht ingediend. Eens kijken wat er nu gebeurd. Inflight entertainment inderdaad loeiheet. Maar ik had mijn eigen entertainment mee.
Oei, ik heb een vlucht in september met PE naar JNB maar als ik dit zo lees, voorspelt het niet veel goeds. Terwijl ik naar SIN jaren terug wel een goede ervaring had. We zullen het zien.
Redelijk snelle reactie op mijn klacht. Komt erop neer: u had het maar tijdens de vlucht moeten vertellen. Bedankt voor uw loyaliteit en heel leuk dat u Elite Plus bent. Vlucht zat echter volledig volgeboekt, dus vraag me af wat dat dan anders zou zijn geweest. Twijfel om aan te geven dat ik het hier niet mee eens ben, en het wil escaleren naar een manager. Kijken of dat Amerikaanse tour wellicht effect sorteert.
Als ik het goed heb zit er in 777's met F-cabin de oude versie van de PE stoelen toch? Wat dus betekend dan van/naar Singapore die fixed shell stoelen zitten? Ik zit in dubio of ik deze moet gaan boeken, maar ik ben echt bang geworden van al de recensies.. Normaal zou ik hopen op een airplane swap en de gok nemen, maar als ze LaP aanbieden zit dat er eigenlijk niet eens in..
Fixed shell: niet doen. Economy zit beter. Ga dan bij een nooduitgang of duo seat zitten en je hebt een veel betere ervaring.
Haha, duidelijk antwoord. Ik snap wel waarom KLM op dezelfde route veel duurder is met PE als ik dit zo lees.
Nou ik ga niet per se naar SIN, maar ik heb nog een terugreis nodig vanuit KUL voor volgend jaar. En ik zag dat je met AF van SIN naar een aantal plekken in Europa voor rond de 900 in PE kan vliegen voor een retour. Dus dan zou ik uiteindelijk weer in ZO Azie belanden zonder retourticket, maar dat zien we dan wel weer