Flying Blue Upgrade In Advance aanbod

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jvad, 7 dec 2024.

1. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Naast de aanbiedingen tijdens online check-in, zie ik de laatste tijd steeds vaker de mogelijkheid om langer voor vertrek (soms enkele maanden vantevoren) een upgrade aan te schaffen met cash of miles. Dit werkt niet via de KLM app maar wel via de website onder 'Mijn reis'. Ook kan dit telefonisch via de Flying Blue klantenservice (voor een miles upgrade) of via de KLM klantenservice (voor een cash upgrade). Ik ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen en prijzen van anderen.

Een aantal observaties die ik tot nu toe heb gedaan:
    • De upgrade-knop is heel wispelturig; soms is hij eventjes te zien en dan weer urenlang verdwenen bij de boeking.
    • Bij de cash-upgrades (re-issue) is het voordeliger om de KLM klantenservice om de prijs te vragen en/of de vlucht zelf te wijzigen. De 'upgrade' knop is soms honderden euro's duurder dan een vluchtwijziging naar dezelfde datum. Komt toch op hetzelfde neer.
    • Voor de miles upgrades is het ook voordeliger om naar Flying Blue te bellen. Ik zie op dit moment voor een vlucht via de website een optie voor 66.000 miles, telefonisch is het 52.000 miles (PE -> WBC).
    • Als er via de website geen beschikbaarheid is, is die er via de klantenservice regelmatig toch.
    Wat zijn de ervaringen op dit gebied? Wel eens een goede deal uit gehaald?

Ruut en Sandor vinden dit leuk.
  2. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.230
    Trofeepunten:
    428
    @jvad Zit nu online te kijken voor m'n aankomende vlucht naar Singapore. 30k punten van PE naar BC. Op zich prima deal.

Edit: maar op basis van jouw post zouden het potentieel nog minder punten kunnen zijn wanneer ik zou bellen.

Laatst bewerkt: 7 dec 2024
    jvad vindt dit leuk.
  3. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    123
    Hou er rekening mee dat je niet perse de extra xp en miles krijgt bij een dergelijke upgrade

4. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Ja goede aanvulling! Dit lijkt bij de cash upgrades soms wel het geval te zijn maar als het om een miles upgrade gaat niet.

Maar nog steeds geen verkeerde deals zo nu en dan. Voor een vlucht van 14 uur stond bij mij heel lang een optie voor 275.000 miles, maar dat werd ineens 52.000. En dan wordt het ook zonder de XP wel interessanter.. ;-)

5. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.230
    Trofeepunten:
    428
    Gek genoeg werden de 30k punten online er 52k via de telefoon (dus lekker online geboekt). :D Het viel me vervolgens op dat dit voor beide segmenten was (SIN-CDG-AMS) i.p.v. alleen het eerste deel.

Verder kon er voor de heenreis telefonisch ook geüpgraded worden, terwijl dit online niet kon. Maar dat vond ik best veel punten, dus heb ik daarvoor bedankt. Hopelijk kan dit bij het inchecken alsnog tegen een wat redelijker aantal punten/bedrag/combi.

Laatst bewerkt: 8 dec 2024
    Ruut en jvad vinden dit leuk.
  6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.090
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb andere ervaringen. Met miles vooraf upgrades gedaan en wel de XP's, niet de extra miles...

jvad vindt dit leuk.
  7. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Wanneer was dit voor het laatst? Aan de telefoon werd mij door Flying Blue verteld dat de XP op basis van het originele ticket zijn. Maar op dit forum wel eens tegenstrijdige geluiden gehoord. Ga het zelf binnenkort in ieder geval weer ondervinden.

Laatst bewerkt: 8 dec 2024
  8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.090
    Trofeepunten:
    223
    De laatste keer zo'n half jaar terug.

9. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Nog iets bijzonders: op twee verschillende momenten een miles upgrade gedaan voor de heen- en terugvlucht in mijn boeking. Voor de heenvlucht is de bagagevrijstelling zoals in het originele ticket, voor de terugvlucht wel de WBC bagagevrijstelling gekregen. Zelfde boekingsklasse.

Ruut vindt dit leuk.
  10. DanilKarma

DanilKarma Newbie

Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    13
    Vandaag voor het eerst gebeld voor een upgrade. Vlieg over 6 weken AMS-JFK met KLM en terug met Delta. Gelijk gemixte signalen…
    Bij KLM zeggen ze dat een Upgrade in Advance niet mogelijk zou zijn door het Delta segment. Echter bij FB bieden ze een upgrade naar Premium Comfort voor 45k miles. Heb zelf nog geen ervaringen met upgrade aanbiedingen op lange afstanden dus niet genomen. Maar wel bijzonder.

11. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    731
    Trofeepunten:
    123
    Zie hoofdstuk 5.5 van de upgrade voorwaarden https://www.klm.nl/information/legal/extra-options/upgrades

12. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Het opmerkelijke is dat deze voorwaarden benoemen dat ze van toepassing zijn op upgrades die worden gekocht nadat de checkin is geopend. Voor een upgrade in advance heb ik nooit voorwaarden terug kunnen vinden.

Overigens bij mijn laatste vlucht, zoals verwacht, de XP gekregen op basis van het originele ticket.

13. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Om het nog mooier te maken: ik hoor net dat mijn reisgenoot, waarvoor ik de miles upgrade had betaald, wél XP op basis van business class heeft gekregen.

Ruut vindt dit leuk.
  14. Mayanja

Mayanja Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb ook beide ervaringen maar de laatste tijd is een UIA met XP van het originele ticket, daarvoor, zeg maar 3 jaar geleden en langer kreeg je ook echt meer XP. Maar af en toe gaat het nog wel eens op de oude manier. We hebben het dan over een upgrade naar O of Z klasse.

15. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.476
    Trofeepunten:
    303
    Als ik wel eens bel voor een upgrade vooraf, dan krijg ik ook meteen een nieuw ticket, met de daarbij behorende XP en miles.

16. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    731
    Trofeepunten:
    123
    oké dan weet ik het ook niet meer :confused:

jvad vindt dit leuk.
  17. Mayanja

Mayanja Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ik nu ook 30XP, met een upgrade in advance vanuit premium naar business met mijlen.

jvad vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina