InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.362
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    223
    Welke WBC stoelen zouden jullie kiezen in een KL 787-10, rij 1 of rij 6? Het gaat om een dagvlucht en we zijn met z'n 2-en.
     
  2. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Rij 1 zou ik niet doen ivm overlast toiletten/galley voorin,
     
    westi vindt dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.678
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Toiletten zitten voorin en met een dagvlucht zal die vrij regelmatig gebruikt worden

    *edit, iemand was me al voor ;)
     
    westi vindt dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.362
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    223
    thx, ik kies dan rij 6
     
  5. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb eenzelfde situatie, ook de KL 787-10, WBC, dagvlucht en met zijn tweeën, maar dan met alle rijen als keuze, behalve de tweede rij. Heb nu rij 6 geselecteerd, maar zouden jullie daar ook voor gaan of een andere keuze maken? Zou rij 9 een betere keuze zijn?
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.678
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Rij 9 heb je weer een galley achter je zitten. Rij 6 is een prima plek imo.
     
    Sokkenpop vindt dit leuk.
  7. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Voor het eerst in mijn leven een intercontinentale lucht gemaakt in een andere klasse dan Economy! Ik heb afgelopen 12 maanden wel meermaals Business Class gevlogen in Europa (voornamelijk om eindelijk Silver/Gold te worden) maar die stoelen zijn weinig bijzonder natuurlijk. Dit keer vloog ik voor mijn zomervakantie naar Washington toe, een stad waar ik nog niet eerder was geweest.

    Dankzij @Bijzonderetickets verheugde ik mij extra op deze twee vluchten want hij/zij vertelde mij in Mei al dat ik op de heenreis de oude PE klasse zou aantreffen en op de terugreis de nieuwe! En dat klopte! Dus hartelijk dank nogmaals voor deze leuke mededeling! Deze internet stranger heeft aan je gedacht aan boord :)

    Op de heenreis vloog ik met de 15 jaar oude F-GZNB (Boeing 777-300ER) van Air France, op vlucht AF054, welke de oude cabine nog heeft. De vlucht begon met 45 minuten vertraging omdat de verlichting kapot was, maar gelukkig kon dat verholpen worden waardoor ik uiteindelijk maar 20 minuten later op IAD.
    IMG_2325.jpeg
    Ik moet zeggen dat deze premium economy stoelen mij een beetje tegen vielen. Ik had gelukkig niemand naast me zitten dus dat was een luxe, en ook de 'eigen' toiletten in de PE cabine zijn prettig maar de stoelen zaten niet erg lekker en ook de voetensteun is voor een lange Nederlander niet erg zinvol. De rugleuning was niet prominent aanwezig waardoor als je wat naar achteren schoof met de leuning je een beetje een strandstoel-gevoel kreeg.

    Personeel was wel erg vriendelijk en het eten (zoals besproken in het 'wat schaft de pot' topic) was aardig maar helaas niet erg uitgebreid. Het tafeltje kon je naar je toe schuiven wat eten en een spelletje op de iPad makkelijker maakte. Dit kon niet op de terugreis.

    Op de weg terug zat ik aan boord van de 12 jaar oude F-GZNK, Air France Vlucht 027. Deze had de nieuwe cabine en zag er zeer modern en fris uit, met de Franse Élegance waar ik zo van houd. Met name de nieuwe Business Class zag er erg mooi uit, en ook de PE was groots en fris. Enorm verschil met de heenreis. Tevens doet de mood lighting een hoop. IMG_2875.jpeg
    Deze PE stoelen kunnen veel verder naar achteren, wat tevens ook meteen het nadeel is. De stoel kan zo ver naar achteren dat als de persoon voor je dat doet hij/zij bijna op schoot bij je ligt en je alsnog niet prettig naar de TV kunt kijken (welke overigens haarscherp was en vlot reageerde). Ook is de extensie van de stoel voor je onderbenen niet sterk genoeg om mijn (toch echt niet al te zware) benen te tillen waardoor het langzaam weer naar beneden zakte. Ik kon gelukkig wat slaap vatten aan boord wat zeker ten dele kwam door de betere lighouding.

    Wat bij beide vluchten een nadeel was voor een aviation nerd als ik, is dat je boven de vleugel zit en dus niet goed naar de wereld beneden je kunt kijken. Dit wordt deels opgelost door de ingebouwde camera in de romp van het vliegtuig maar zelf kijken blijft toch altijd leuker. De gemiddelde passagier zal het een zorg zijn, denk ik. In de nieuwe cabine deel je het toilet met de economy class passagiers, in tegenstelling tot de oude cabine.

    Het eten viel beide keren ietwat tegen, en ook de hoeveelheid was wat karig. Misschien ben ik de heerlijke business class maaltijden van AF teveel gewend geraakt. Weet iemand of je in PE dezelfde maaltijd krijgt als in Economy? De crew was op de terugreis, op een enkele stewardess na, minder aardig dan op de heenreis, zo moest ik verplicht de 'window blinds' dichtdoen en bij het minste geringste 'hobbeltje' op de 'weg' ging gelijk het bordje 'stoelriemen vast' weer aan en moest iedereen terug naar zijn stoel. De intercity terug naar huis slingerde harder heen en weer dan het vliegtuig maar goed, het is niet anders. Ook werd de crew call button genegeerd bij meerdere passagiers, waaronder ook bij mij.

    Samenvattend: Als je Premium Economy wilt vliegen, doe dit dan alleen als je de nieuwe cabine te pakken hebt. In de oude cabine vind ik het achteraf gezien het geld niet waard geweest, maar in de nieuwe cabine absoluut wel! Air France is zeker op de goede weg met deze nieuwe cabine en samen met de narrowbody cabine van de A220 vind ik deze nieuwe widebody cabine echt een extreem goede vooruitgang.
     
    Amsterdam, BartF, ppt en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.326
    Leuk Bevonden:
    3.218
    Trofeepunten:
    483
    Dank voor het verslag @FlyingBlob ! Leuk om te lezen dat ik mijn (kleine bijdrage) mocht leveren.

    Helemaal toevallig is dit niet, want ik vloog deze route twee weken geleden ook met twee mede forumleden (review naar verwachting dit weekend).

    Ervaring komt grotendeels overeen, inclusief het "bevel" (zo voelde het) om direct na de take off de window blinds te sluiten.

    Food en Beverage is exact hetzelfde als in Eco inderdaad. Veel mensen klagen op FT daar ook over. KLM doet dit echt veel beter.
     
  9. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    thx voor de replies! Helaas is omboeken niet echt een optie i.v.m. familie. Ik heb op Flyertalk gehoord dat het erg vaak voorkomt dat ze in de weken aansluitend op de vlucht het heel vaak omgooien dus ik ga het in de gaten houden :rolleyes:

    Ze zitten wel met een vol vliegtuig (als het de 777-200lr blijft), 3 business- en 2 economy stoelen over. Enkeltje economy AMS-DOH op deze vlucht zal je €2000,- kosten :D
     
  10. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Wauw, dat is wel bizar dat PE dus niks anders is als een fancy stoel bij Air France. Wist ik (ook) dus niet. Gelukkig heb ik lounge toegang als FB Gold, waardoor ik me lekker vol kan proppen als ik zou willen :D.

    Ik snap ook niet waarom de window blinds gelijk dicht moeten want het was al donker buiten. We vlogen langs New York en het was een wolkeloze avond, hoe gaaf is dat om die stad van zo'n hoogte te kunnen bekijken! Dat feestje ging dus niet door...

    Ik had een enorme hoestaanval aan boord, en probeerde op te staan om in het toilet wat tissues te pakken tegen de eropvolgende loopneus... Ik liep echt rood aan maar in plaats van dat de crew vroeg 'meneer, gaat het wel? Wilt u misschien wat drinken?' was het 'Meneer, waarom staat u op als het bordje stoelriemen vast nog aan is'. HALLO IK STIK HIER BIJNA.

    Air France is altijd óf heel erg goed, óf erg matig. Dit geldt voor de vliegtuigen alsmede voor de crew. Bij KLM zijn ze vrijwel altijd erg vriendelijk, maar bij AF is het soms een 10 maar vaak een zesje. Ik ben benieuwd naar jouw/jullie review! :)
     
  11. Durk

    Durk Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    18
    In oktober vlieg ik AMS-DUB en LHR-AMS. Heen met KL 933, terug met KL 1018. Zoals ik hier eerder al eens aanhaalde is Schiphol erg lastig met last-minute mobility assistance te krijgen, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.

    De auto parkeer ik op Schiphol P1/Privium. KL 933 lijkt redelijk stabiel bij gate D6. KL 1018 zie ik niet echt bij welke gate je arriveert. Aankomsthal 2 of 4 zie ik voorbij komen. Nu kan ik wel stukken lopen, maar zoals bij mijn laatste reis dat ik helemaal naar de G-pier moest voor vertrek en bij terugkomst helemaal achteraan op de D-pier stond, en dan ook nog eens naar de achterste bagageband 20 ofzoiets, werd het wel erg veel.

    Ik reis alleen met handbagage, dus geen bagage drop-off of pick-up. Heb een Privium Plus.
    De heenreis verwacht ik vrij weinig problemen gezien de gates waar ze vrij structureel vertrekken, maar op de terugreis iemand meer informatie? Ik wil geen mobility assistance aanvragen als het niet nodig is, maar voor de terugreis kan ik (nog) weinig wijs worden.
     
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.748
    Leuk Bevonden:
    1.983
    Trofeepunten:
    298
    D6 is de busgate, dus vanaf daar moet je met de bus naar het vliegtuig, want naar Dublin is het eigenlijk altijd wel de Embraer 190.
    Als traplopen gaat dan kan je dat prima doen, maar zou ik het wel bij de gate aangeven dat je als eerste aan boord kan zodat je tenminste kan zitten in de bus, want vanaf de D gate is het nog wel een stukje rijden.

    De KL1018 is over het algemeen een Boeing 737 variant die bij de gate parkeert, over het algemeen bij de D gates die ook gebruikt worden (maar dan aan de bovenkant) voor Schengen zodat men toestellen kan uitwillenen, en dan kan je inderdaad wel de pech hebben D84 te krijgen en dan ben je een stukje aan het lopen waar op bepaalde plekken de rolbanden zijn weggehaald en waar ze wel zijn niet altijd werken, en dat is een probleem begrijp ik.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  13. Durk

    Durk Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    18
    De vertrekkende is inderdaad een Embraer 190 en de bus was mij bekend. Trappen lopen is verder ook geen probleem, maar als ik bijvoorbeeld 2-3km moet lopen wordt het wel een dingetje. Maar een slechte dag kan 1000 meter lopen al een beperkende factor zijn, maar dat gebeurt niet heel snel meer gelukkig.
    Ik ga dan waarschijnlijk bij KLM wel vooraf aangeven dat de terugreis mogelijk assistentie nodig heb, dan ben ik daarvoor zeker. De heenreis is dat niet nodig.

    De rolbanden waar er diverse niet (meer) functioneren was mij destijds naar Canada ook opgevallen.
     
  14. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    702
    Leuk Bevonden:
    1.479
    Trofeepunten:
    428
    Vannacht DXB - AMS - DUS gevlogen. Vertrek uit DXB bijna 3 kwartier te laat, arrival was iets na 06:00 en connecting vlucht naar DUS zou om 06:50 gaan. Bij uitgang vliegtuig extra controle paspoorten, duurde dus lang. We zaten op rij 40 t/m 43 dus ook nog best achteraan. Bij beveiliging vrijwel al onze tassen door naar de tweede controle, terwijl het inmiddels half 7 was. Wel gebruik kunnen maken van de 'fastlane' bij paspoortcontrole, maar was inmiddels 10 over half 7...en moesten toen nog naar de B-gates. Daar kwamen we om 06:50 aan, waren ze ons aan het opwachten...en ze zeiden 'jullie hebben geluk, want wij waren zelf ook wat later, anders hadden we 'm geclosed'. Nu met onze 10 studenten het wel gehaald. Bleek ook dat er een piloot ziek was en de vervanger kwam om 5 voor 7 binnen. 7 uur taxien, half 8 in Dusseldorf, mét bagage. Nu zeiden ze dat als we het niet hadden gehaald we de vlucht van 11 uur zouden hebben gekregen...maar uit interesse, wat zou de compensatie geweest zijn dan? Was dat op basis van AMS - DUS of op basis van de totale reis?
     
  15. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Voor zover ik het altijd gehad heb, op basis van de hele reis.
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.748
    Leuk Bevonden:
    1.983
    Trofeepunten:
    298
    Het is altijd op basis van de hele reis, omdat het contact is dat je van A naar B eventueel via C op een bepaalde tijd aan zou komen. Het niet halen van een connectie is dan ook het risico van de maatschappij. Men kan dan niet zeggen, tja u was wel binnen de marges op C, u krijgt alleen de vergoeding voor de vlucht van C naar B.

    In dit geval heb je geluk dat er crewproblemen zijn, en daarnaast, als er bagage mee is die eventueel van boord moet, omdat die de connectie wel makkelijk kunnen halen, en je bent met een flinke groep, al dan niet individueel, dan wil men de vlucht wel eens vertragen om ervoor te zorgen dat deze toch mee kunnen omdat er (mogelijk) geen plaats is op latere vluchten en als het 10 tot 15 minuten is en men weet dat de totale vluchtduur ook kort is door bijvoorbeeld een startbaan dicht bij de terminal).

    Het zou kunnen dat ik daarom wel eens heb gekozen om de meest lange rij te nemen bij de paspoortcontrole, dan nog even naar de WC te gaan om er zeker van te zijn dat de gate gesloten is als ik daar eindelijk aankom....
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.857
    Leuk Bevonden:
    3.271
    Trofeepunten:
    508
    Het is fijn dat die drol je dan 400 euro oplevert, maar dat slaat natuurlijk nergens op.

    Je riskeert dat een toestel op je staat te wachten, omdat je bagage aan boord is of omdat je een frequent flyer status hebt. Daarmee dupeer je 300 mensen, terwijl de airline je een gunst wil verlenen. Letterlijk stank voor dank.
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.748
    Leuk Bevonden:
    1.983
    Trofeepunten:
    298
    Het bepalen of je een connectie haalt wordt vooraf net voor aankomst gedaan, op basis va de data uit het verleden en het aantal passagiers op de vlucht die de betreffende connectie moeten halen.
    Men laat een toestel niet langer wachten dan vooraf bepaald, simpelweg omdat slottijden zijn aangevraagd en niet zomaar kunnen worden gewijzigd, frequent flyer status of niet.
    Uiteraard kan een vlucht niet weg als er bagage aan boord is van een passagier die niet mee gaat, maar passagiers met short connection, die bagage wordt op een andere manier behandeld en gaat als laatste aan boord en eigenlijk pas op het moment dat de connectie is gehaald, men kijkt niet voor niets steeds op de scanners of de bagage al geladen mag worden uit een bepaalde kar of bagage die naast de kar staat.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  19. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Het is inderdaad voor de hele reis dus 600 euro tussen DXB en DUS. Let op, vlucht DXB-AMS is de veroorzaker van de vertraging dus het mag op deze vlucht geen overmacht zijn (slecht weer, verkeersleiding).

    Vaak bekijkt men inderdaad om hoeveel mensen het gaat / wanneer de volgende vlucht vertrekt om te bepalen of de aansluitende vlucht wacht.
    Jullie groepje bestond al uit 10 mensen. Wellicht nog andere reizigers. Dan wacht men wel een kwartiertje. Toen ik vorige jaar de enige was werd de gate wel gesloten.

    Je hoeft niet als een idioot door Schiphol te rennen en je mag ook even naar het toilet maar je mag niet treuzelen en bewust vertragen. Dan krijg je helemaal geen vervangende vlucht en compensatie. Vaak worden boarding passen bij de security gescand en kan men redelijk voorspellen wie wel en wie niet op tijd kan komen.
     
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.748
    Leuk Bevonden:
    1.983
    Trofeepunten:
    298
    Het scannen van de boarding passen gebeurd dan weer niet bij de transfer security in Amsterdam (wel weer in Parijs CDG) waardoor juist bij de transfer passagiers het lastig te bepalen is. (Vertrekkende passagiers scannen de boarding pass wel, maar dat is nou net de groep dei wordt geacht op tijd bij de gate te zijn).
    Als je alles mee hebt kan je met een internationale connectie waarbij een veiligheidscontrole en paspoortcontrole nodig is en waar je geen wachtrij hebt en je vooraan het toestel zit in 17 minuten van de aankomst op E pier met lopen naar de Schengen B34 gate.
    Maar als je achterin het toestel zit, het bij de transfer security druk is, je de paspoortcontrole moet doen rond 16.00 uur met een niet Europees paspoort dan is dit een exercitie die ondanks eventuele short connection lanes aanzienlijk langer zal duren.
     
    vlieg8877 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina