InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Kunnen we niet groepsbestelling doen met korting? Krijg het idee dat er hier genoeg zijn die hem willen hebben. Ik sluit me aan.

    Vandaag met KLM ook weer een bijzondere! PRG-AMS koffer ingechecked en netjes receipt gehad en ook stond er een bagagenummer in mijn app. Normaliter gooi ik het bonnetje wel weg, maar vandaag niet.
    Aankomst Schiphol bij de band. Geen koffer (nu ga ik er al van uit dat priority vrijwel nooit als eerste komt op Schiphol) nadat al geruime tijd op de monitor stond dat alle bagage op de band gelost was. :mad::mad:
    Band 17 en daar geen medewerker bij de balie, dus helemaal terug naar aankomst 2. Eerst natuurlijk een hoop onzin. U moet nog wat langer wachten en priority komt als eerste (nietes!). Vermelde wel dat inmiddels iedereen van de vlucht wel weg was.
    Dus ze vroeg het bagagenummer. Dus ik gaf het nummer uit de app. Niets te vinden. Nee hoor meneer, u moet nog maar wat langer wachten. Komt vast vanzelf want het is druk. :rolleyes:
    Dus ik geef aan uit ervaring om via de portofoon te checken of er nog iets is achter gebleven van Praag. Nou dat wilde ze wel doen. Nee was niets meer.
    Voordat ik kantoor uitloop hoor ik op haar porto dat er iets was gevonden eindigend op 742. Maar dat was niet het nummer dat ik doorgegeven had.
    Dus ik papieren receipt erbij gepakt en dat was half geprint, maar wel eindcijfers 742. Bingo!
    Men kon mij niet uitleggen waar dan het nummer in mijn app vandaan komt.
    Maar goed, ik bewaar dus die bonnetjes weer!
     
    Sokkenpop, ppt, Urbanjazz en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    721
    Leuk Bevonden:
    1.521
    Trofeepunten:
    478
    Gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van de ''al maha service'' bij arrival in Doha. Transfer wel eens gedaan (is gratis als platinum member), maar nu ook arrival. Heel positief verrast. Eigen lounge. Ze checken je paspoort en boardingpas, ze halen de bagagelabels er af en ze gaan wachten op je bagage. Ondertussen mag je in hun lounge gratis eten en drinken. Als de bagage bij de concierge is, roepen ze je, ga je naar een speciale ''in house immigratie'' waar natuurlijk geen rij is en staat je bagage op een karretje klaar. Dan lopen ze met je mee tot aan -bijvoorbeeld- de taxi. Top service!
     
    VinceG, ErwinLansing, ppt en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren gekeken voor parkeren op Schiphol.

    Vijf dagen in september/oktober bij Privium P6: €202.
    Een maand parkeren Privium P6: €216 (Ik had een paar maanden een boeking gedaan voor Privium P6 voor een maand in december/januari van €207). Deze geannuleerd, omdat we toch maar een taxibusje gaan nemen).

    Kan aan mij liggen, maar ik snap niets van deze prijzen.
     
    ppt vindt dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Kwestie van vraag en aanbod. Zolang je tijdig reserveert >3 maand voor vertrek zijn de prijzen oke, boek je korter voor vertrek dan schiet de prijs omhoog. Zo betaal ik voor een weekendje eind deze maand 1,5 keer zoveel dan voor een midweek in juli voor P3 garage.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Volgens mij is P6 relatief duur voor een korte parkeeractie, terwij het juist heel betaalbaar is als je lang weg bent. Als wij een paar maanden naar Indo gaan zetten wij de auto ook op P6 neer, meestal nog goedkoper dan P3.
     
    Dan1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Ik begrijp wat je zegt. Wat mij ook opvalt is dat P1 zowel soms goedkoper is dan P6, maar ook andersom.
     
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Ik had eigenlijk wel verwacht dat P1 als goedkoopste uit de bus zou komen. Maar die was nog duurder dan P6.

    Voor dit geld is een taxibusje goedkoper. Ook wel eens lekker om zelf gereden te worden.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    MVA20 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben deze week blij verrast door de goede service in de business class bij Aegean. Nog nooit mee gevlogen. Ik had geen hoge verwachtingen omdat bij vrijwel alle airlines de race naar het dieptepunt gaande is. Maar niet bij Aegean. Mjah de A321 was wat aan de oude kant, maar de service was top. Vriendelijke crew en vooral goed eten. Voorgerecht, hoofd en nagerecht. Normaal bestek. Goede cappucino uit een automaat. En ook nog eens voor een goede prijs!
    Ik weet wel welke maatschappij ik neem volgende keer als ik weer naar Athene moet. :D
     
    michiel1, Urbanjazz, ErwinLansing en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Parkeerplaatsje bij Zaragoza in de buurt.
    747’s, 380’s. BA - Lufthansa - UIA - Ethiad - en meer.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    michiel1, ErwinLansing, George1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    is dat Teruel?
     
  12. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Douze points! Correct
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Tijdje geleden met LOT vanuit Warsaw naar Amsterdam gevlogen.
    Bij de gate liep een grondstewardess rond en vroeg aan iedereen of ze naar AMS vlogen. Indien het antwoord "ja" was moest de handbagage gewogen worden en wanneer deze meer dan 8kg was moest deze in het ruim. Mijn handbagage was meer dan 8kg en moest dus het ruim in. Na een kleine discussie wees ze op het feit dat volgens de regels handbagage niet meer dan 8 kg mag wegen (klopt).
    Je raadt het al, bijna een uur gewacht op SPL voordat de bagage op de band kwam. 22:15 geland, rond middernacht pas thuis. Ik vloog juist alleen met handbagage omdat ik dus niet wilde wachten bij de band.

    Vervelend maar het zijn nou eenmaal regels. Waar het bij mij wel een beetje steekt is dat ze mensen met gigantische "big shoppers" wel aan boord lieten. Die namen veel meer ruimte in dan mijn koffer (en het was dus nog steeds een issue bij vertrek). Dit was mijn derde vlucht die dag waarvan 1 met een ATR72 waar mijn koffer wel mee de cabine in mocht (normale trolleys gaan daar in het vrachtruim voorin).

    Ik verwacht dit soort dingen bij de low-cost airlines (die ik dus ook ontwijk) en niet bij LOT.
    Mensen meer ervaring hiermee?
     
  14. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Laatst op een KLM outstation als business class klant tijdens het inchecken soortgelijk iets meegemaakt. Had een checked bagage en een rugzak als handbagage. De rugzak was duidelijk licht, maar toch moest -ie op de band om gewogen te worden. Uiteraard zat ie meer dan ruim onder de toegestane 18 kilo.
    Geen idee waarom er gewogen moest worden, de familie voor me mochten alle vier zonder te wegen elk een grote trolley meenemen.
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Omdat LOT ook geld vraagt voor het vervoeren van bagage zitten de handbagagebakken sneller vol. LOT vliegt voornamelijk met de Embraer toestellen met hier en daar een verdwaalde 737.
    Om handbagage perikelen te voorkomen wil men zeker op drukke momenten de regels wat stricter hanteren.
    Dat lijkt soms wat unfair, maar als men dat niet doet dan is er later in het boardingsproces mogelijk geen ruimte meer en moet alsnog e.e.a. het ruim in. Daarom doet men dit soort dingen ook vooraf.

    Als de big shoppers wel mee mogen, maar die passen binnen de marges van de handbagage en zijn onder de 8 kg, ja dan kunnen deze wel aan boord.

    Mocht je het zoveel mogelijk willen voorkomen, een gebruikte tactiek, ook bij low cost airliners, is vooral niet bij de gate rondhangen voor de vlucht, pas op het laatste moment ter plaatse komen zodat er eigenlijk geen tijd is meer voor een extra controle omdat de grondafhandelaar ook wordt afgerekend op tijdig vertrekken.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  16. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Binnenkort mogen we weer vliegen, weet iemand misschien of ik een avond voor mijn vlucht mijn bagage al kan afgeven op Schiphol? Slaap op Schiphol en dacht misschien een leuke avond activiteit :)
     
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    721
    Leuk Bevonden:
    1.521
    Trofeepunten:
    478
    Ik had het al bij de seatmap gezien, maar nu ook uitgekomen. Vanuit HKG naar DOH met QR worden oude 777'ens van Cathay geleased en kun je als Platinum gratis bij het managen van de boeking kiezen voor echte premium economy stoelen zonder toevoeging (prijs) op de boeking. Netjes in 2-4-2. Bij het inchecken vroeg de dame aan de balie nog of ik het erg zou vinden om alleen ge-upgrade te worden want er moesten wellicht een paar mensen een upgrade krijgen vanwege overboeking, maar in PE zit ik deze 7,5 uur prima.
     
    michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  18. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Het probleem wat ik met die big shoppers had was juist dat ze veel te groot waren. No way dat die in dat rekje paste, geen idee wat de rationale daarachter was.

    Normaal gesproken zit ik ook niet bij de gate te wachten maar het was druk op het vliegveld en eigenlijk de enige vrije stoelen waren daar (en mijn derde vlucht dus ik wilde gewoon naar huis ).
    Toen ze het vroegen (wie gaat er naar AMS, bagage wegen) dacht ik eerst ook 'ik negeer het' maar omdat ik anderhalve dag later alweer in het vliegtuig zat wilde ik het niet gokken dat mijn bagage niet mee zou komen.

    Het was allemaal ook geen grote ramp hoor alleen vervelend dat ik altijd de "mazzel" had dat mijn handbagage gewoon mee mocht en nu niet.
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Een Big Shopper is natuurlijk wel weer wat lastiger inchecken, dan is reguliere handbagage weer wat makkelijker, en omdat het op het laatste moment moet hebben mensen niet meer de mogelijkheden om een Big Shopper echt helemaal hold luggage proof in te pakken.

    Zuur is het wel, ik moet er ook niet aan denken om met ruimbagage te vliegen, ik heb al moeite zat met Cargo die mee moet, dus voor mijzelf uitsluitend handbagage, dat kan ook prima, ik ga nooit echt lang. En zelfs richting Azie doe ik het met enkel handbagage, want diep in mij zit nog steeds een backpacker.
     
  20. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Ik sliep vorig jaar in Citizen-M voor de vroege vlucht naar PBM en had precies hetzelfde idee, maar dat ging niet door. Weet niet meer wat de reden was, ik meen iets van pas 4 uur voor vertrektijd bagage afgeven.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina