InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Ben regelmatig in het VK, heb daar zowel vrienden als collega’s wonen. Ik vind de consumentenbescherming daar niet zo goed. Je merkt dat ze daar heel erg van het Angelsaksische model zijn. Zo’n grapje met Holiday Cars gaat je waarschijnlijk veel geld kosten als je dat in een Civil Court wilt beslechten. Daarbij: het VK heeft een common law system en geen civil law system zoals wij dat kennen. Wat dat doet voor je zaak, weet ik niet. Dat zal afhangen van jurisprudentie in vergelijkbare zaken.
     
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    721
    Leuk Bevonden:
    1.522
    Trofeepunten:
    478
    Als het verschil meer dan 50% is...pakt het soms wel eens slecht uit. Gelukkig ook vaak genoeg goed.
    Dank aan de rest met nuttige tips, daar kan ik wat mee!
     
  3. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben ook aan het zoeken naar een nieuwe grote koffer. Aan het twijfelen tussen de trunk en trunk plus.
    Heb je geen problemen qua gewicht wanneer de trunk plus vol zit?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Dit was een reactie op een andere opmerking op of je de leverancier vooraf gecheckt had.. you win some you lose some met tussenpartijen.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Het is veeel beter voorhet klimaat als de vliegtuigen vanaf Dusseldorf of Brussel opstijgen en de Schipholmederwerkers die massaal in Hoofdorp wonen geen last hebben...:mad:
     
    Ruut vindt dit leuk.
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Dat ligt er uiteraard aan wat je erin stopt, als je hem volstopt met shampoo en wijn, dan zit je zo aan het gewicht.

    Als hij echt vol zit, dan zit je vaak wel iets over de 23kg idd, maar niemand verplicht je uiteraard om hem helemaal vol te stoppen, en door het flex-divider systeem, kun je ook als je koffer niet vol zit, alles wel strak inpakken en op zijn plek houden.

    Voor mij is het qua ruimte een gevalletje: "It's better to have and not need, than to need and not have"

    Ik ben overigens voor de Trunk Plus wel voor de polycarbonaat versie gegaan omdat die qua gewicht zelf heel veel scheelt met de aluminium versie.

    Daarbij komt ook nog eens dat ik ook de Cabin heb, en die telescopische handles lijnen bij Rimowa dus perfect op zodat je met één hand, je cabin én je trunk plus, moeiteloos door de terminal laat rollen, en dat rollen dat is ook nog eens extreem soepel. Mocht er eens iets mis zijn, kun je hem overal ter wereld gratis laten repareren met terugbrengservice naar je hotel (gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken)

    Disclaimer: ik heb geen aandelen Rimowa :D Ben gewoon een tevreden gebruiker.
     
    Urbanjazz, Javadest, EvdP en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Mijn #1 ergernis bij Samsonite. Heb er diverse koffers van met allemaal een klein verschil in hoogte van de handvatten. Dat lijkt een klein probleem, maar is echt hinderlijk.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  8. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Top! Heb ook de cabin.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    De IT werkt weer goed bij KLM. Kreeg net een felicitatie per mail met een kortingscode van 50 euro, te gebruiken binnen 3 maanden na mijn verjaardag. Mijn verjaardag was echter bijna 4 maanden geleden…
     
    beuse242, Menno, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Hier hetzelfde, vandaag al 3 keer dezelfde felicitatie mail gehad, 2x van 50 euro en 1x van 30 euro. Zitten er bij mij maar ongeveer een maand vanaf ;)
     
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Waarom jullie 50 en ik maar 30?
     
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Geen idee? Mind you: ik kreeg €50 én €30!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    mooi, dan krijg ik die mail wsl ook binnenkort :D
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Die code is toch altijd algemeen, of is die tegenwoordig op persoon gericht?
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...met-trein-naar-schiphol-komen-niet-afschaffen

    En toch is dit wel bijzonder. Men wil dus geen uitzondering maken voor transferpassagiers die met de Thalys naar Schiphol komen en dus mede hierdoor een vlucht naar Brussel minder bewerkstelligen.

    Tegelijkertijd wil men er ook niet aan om alle transferpassagiers te belasten omdat er dan wel eens een daling kan zijn van 34% in passagiersaantallen.
    Terwijl dat er zonder meer voor zal gaan zorgen dat er nog meer vluchten uit gehaald worden en er dus echt 'milieuwinst' wordt geboekt.

    Niet echt uiteraard omdat de passagiers dan van andere luchthavens vertrekken en overstappen, maar hier is het dus duidelijk dat de milieubelasting een zuivere belastingmaatregel is en echt niets met het milieu te maken heeft.

    Sterker nog, met de heffing op transferpassagiers ben je ook gelijk klaar met het probleem van het aantal vliegbewegingen op Schiphol.

    Maar goed, ik vlieg toch eigenlijk bijna alles vanaf Dusseldorf of Brussel, laat mij maar zonder milieubelasting 2x opstijgen en landen op Schiphol, en dat elke week weer.
     
  16. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Voor het eerst in jaren een vlucht 6 maanden voor vertrek geboekt. Huidige prijzen zijn al maanden zo hoog dat ik er niet vanuit ga dat ze voor oud en nieuw naar beneden gaan. Vrienden in Zuid-Amerika bezoeken voor oud en nieuw en daarna door Zuid-Amerika reizen. €2100 voor directe vluchten vond ik nog wel een ok deal.
     
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ow hou op over de IT. Weer niet mogelijk om iets te wijzigen in app of op de website. En dan weer 20 min in de wacht bij PA lijn.
     
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb inmiddels al een mail gehad dat die code voor mijn verjaardag een vergissing/fout in het systeem was....
     
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Vaak wordt hier gemopperd maar ik wil wel hier melden dat vandaag de KLM crew van vlucht KL1673 AMS - BCN een dikke pluim verdient. Een lieve vriendin van mij was met haar terminale moeder naar BCN gevlogen en kreeg begeleiding om aan boord te komen. Het zal haar moeders laatste reis zijn en ze wilde nog graag een keer Barcelona bezoeken. De crew had volgens die vriendin van mij er voor gezorgd dat het een onvergetelijke vlucht was voor haar en haar moeder (economy vlucht maar heel veel aandacht en extraatjes zoals cava enz.)....dikke pluim voor deze lieve crew...
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2023
    arjen05, Sokkenpop, michiel1 en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    721
    Leuk Bevonden:
    1.522
    Trofeepunten:
    478
    Vervolg over de soap met Holidaycars.com.
    Ik kreeg een mailtje vorige week terug met 'dit zijn onze voorwaarden, daar moet u het mee doen en we stoppen nu de mail wisselingen'. Heel vriendelijk als je het mij vraagt, maar goed. Wat zij beweerden was, omdat ik op 29 juni jongst leden ''te laat'' bij de verhuurder in Oostenrijk was, dat mijn boeking gecancelled was. Nu heb ik eens met dat bedrijf contact gehad en gevraagd voor een digitale bevestiging wanneer die overeenkomst gecancelled was. Daar heb ik nu een officieel screenshot van...en de uitkomst was niet verbazingwekkend, maar wel voor de tweede keer zwart op wit. De 'broker' (holidaycars) heeft op 28 juni om 13:00 uur de boeking geannuleerd zonder mij daarvan op de hoogte te stellen. Het heeft dus helemaal er niks mee te maken dat ik te laat was (ok 30 minuten, maar toch) maargoed...ik heb ze weer gemaild dat ik binnen 3 dagen een passend voorstel verwacht. Denk dat ik nu genoeg poten heb om op te staan (en te slaan ;)). Dank voor jullie adviezen!
     
    Sokkenpop en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina