InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Nou ja dat laatste is dus een deel van mijn vraag - kan dat echt overal op Schiphol? Ik maak meestal gebruik van de KLM priority luggage drop off bij T2 en dan de security er boven (binnen Schengen), maar vroeg me af of heel Schiphol zo ver is - ook als je met Transavia naar de costa's gaat. Niet dat ik dat laatste van plan ben.
     
  2. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Even op de website van Schiphol gekeken. Het kan, maar alleen als de scanner en security medewerker ze accepteren dus. Een fles drinken zal dan wel goedgekeurd worden neem ik aan.
    Was hier zelf niet van op de hoogte.

    .
     
  3. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    En dat wist ik ook, daarom mijn vraag of iemand iets meer wist over die scanners, of ze wel overal staan.
     
  4. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Overal hebben ze de ‘nieuwe’ scanners staan.
     
    LordH vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Overal hebben ze de nieuwe scanners staan, het kan wel dat men de blikjes nog apart willen controleren.
    Om precies te zijn, de flesjes water van Thonon of zoiets van KLM die krijgen standaard de 2de controle, en de 150ml blikjes krijgen die gek genoeg ook.en dan echt ook allemaal.
    De 0,33 liter blikjes krijgen eigenlijk nooit een 2de controle, behalve dan de ene keer dat ik er 2 had, waarvan er 1 door de aparte machine moest en daar afgekeurd werd, de beveilgingsmedewerker wist ook niet waarom, maar als de 2de machine aangeeft dat deze niet goedgekeurd is dan heeft de beveiligingsmedewerker geen keus.

    Daarom vindt ik het altijd zo grappig als men in Dusseldorf of in Brussel zo heel aandachtig naar het vloeistoffenzakje lopen te kijken, alsof dat maar iets gaat toevoegen aan de veiligheid.
    Het probleem is daar dat men nog niet gecertificeerd is en Schiphol dus een proef doet en als de resultaten aantoonbaar zijn kan dit ook op andere luchthavens worden uitgerold.
    In Tel Aviv hebben ze deze techniek al een tijdje, op Schiphol heeft men er al wat langer onofficieel mee gedraaid, en op London City zijn ze er ook mee begonnen.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  6. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Dat merk ik ook, op sommige luchthavens doen ze erg moeilijk op andere niet. Sommige medewerkers letten op alles en andere doen niets, laatste hele fles wijn door de check meegenomen op LHR, geen probleem. Week later, ook op LHR, is flesje water van 200ML groot probleem o_O

    Deze week was ook in het nieuws dat je vanaf nu op HEL 2 liter mee mag nemen, de trend lijkt gelukkig te zijn dat meer is toegestaan.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Ik weet dat op Schiphol vloeistoffen in verpakkingen van meer dan 100ml geen probleem zijn, sinds jaren al eigenlijk. En ik maak daar ook gebruik van door m'n flesje water niet meer voor de security leeg te drinken om 'm 10 meter verderop weer te vullen.

    Maar toch vraag ik me af hoe ze dat doen, want het blijven toch gewoon IATA regels? Landen kunnen eigen regels hebben, maar de veiligheidscontrole op Schiphol vraagt niet naar je bestemming.
    https://www.iata.org/en/programs/op...ictions for liquids,with max capacity 1-litre.
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het is vooral een interessante voor de VS bestemmingen inderdaad, op Tel Aviv vindt bij de gate voor de vluchten naar de VS nog een controle plaats op vloeistoffen of deze binnen de 100 ML vallen omdat bij de centrale controle men dat niet doet omdat men zoals gesteld controleert wat de vloeistof is.

    Op Schiphol heb je op vluchten naar de VS wel een random controle aan de gate maar die is incidenteel en aangezien je ook drinken na de beveiliging kan kopen in zowel blik als fles zal men daar niet specifiek op controleren.

    De huidige generatie scanners is trouwens zoals aangegeven wel een proef waar ook London City inmiddels aan mee doet waar men op Schiphol al enige tijd mee heeft proefgedraaid, in het begin enkel bij de transfer security en de nutteloze random security achter de Schengen naar Non Schengen paspoortcontrole, en later bij het installeren van de nieuwe security filters ook bij vertrek.
    De resultaten zullen ongetwijfeld geen reden hebben gegeven om af te wijken van dit nieuwe beleid.

    Er zijn ook vakbonden die er tegen zijn, in bijvoorbeeld Duitsland wil men dit niet omdat men dan discussies verwacht tussen passagiers en veiligheidspersoneel, terwijl juist dit systeem voor een stuk minder discussies gaat zorgen, de tube gel van 150ML hoeft niet meer standaard weg omdat het meer dan 100ML is, maar alleen als de machine aangeeft dat de substantie niet vertrouwd is, het aantal 'onderscheppingen' is gegarandeerd een stuk minder.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  9. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Voedsel was voor de verandering weer een keer goed! Desert was ook top. Vlucht AMS - NRT. Terug PC gevlogen, erg tevreden met die nieuwe klasse. Sliep beter dan in WBC... :p
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • klmwbc.jpg
      klmwbc.jpg
      Bestandsgrootte:
      2,9 MB
      Weergaven:
      59
    ppt, Miya, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Volgende week AMS - KIX, hopelijk ook alles te doen :)
     
  11. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Ik kom morgen terug uit LIS op AMS met TP676 om 16:35 uur. Ik zou eerst nog even langs de Privium lounge willen om rond 18:00 uur de koffer op te halen. Kan ik er vanuit gaan dat die nog steeds op de bagageband ligt?
    Schiphol raadt aan om Aviapartner (bagageafhandelaar) te bellen, maar de verbinding wordt automatisch verbroken na het keuzemenu..
     
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Dusseldorf was positief gisteren, zowaar bij alle security toegangen een priority entrance, daarna mag je alsnog in de algemene rij maar bij de c-gates is dat maar een minuut of 10.
    Daarnaast was de lounge al open om 04.50 terwijl dat normaal pas 05.15 is, gezien de vele vakantie charters een commercieel slimme zet, het pinapparaat stond al klaar zeg maar…
     
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Nou ik zou dat bellen maar laten zitten. Wat denk je dat je voor antwoord krijgt?
    Ik zou het persoonlijk niet doen. Iedereen kan zo je bagage meenemen. Dus als je dat risico wilt nemen. Aviapartner is vaak Band 2. Daar ligt zo veel bagage op dat het vast wel blijft liggen. Daarnaast kan het met Aviapartner wel een tijdje duren voordat je bagage er is. :D
    Maar persoonlijk zou ik het niet doen.
     
    RickFlyer vindt dit leuk.
  14. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Op mijn laatste LH vlucht had ik een interessant gesprek met de sr. Purser. De purser vertelde dat ze recent een presentatie van KLM bij had gewoond waarbij KLM aangeeft de schoonste en duurzaamste luchtvaartmaatschappij van de wereld wilt worden. Hierbij zullen kosten noch moeite worden gespaard, vliegtickets nog duurder, minder vluchten en minder vliegtuigen (tenzij alles draaide gehouden kan worden met SAF). Alles moet SAF en alles moet straks draaien om het duurzame KLM.

    De sr. purser moest zelf stiekem lachen, ze gaf zelf ook aan dat ze denkt dat KLM een hoop klanten en marktaandeel gaat verliezen. "Er zijn slechts een handje vol mensen per vlucht die dit onderwerp belangrijk vinden en daarom misschien een voor een duurzamere luchtvaartmaatschappij kiezen. Ik denk dat het 20 jaar te vroeg is, maar KLM denkt een hele nieuwe doelgroep hiermee te kunnen aanspreken".

    Voor mij persoonlijk zou het een reden zijn om een andere luchtvaartmaatschappij te zoeken waar ik mee ga vliegen. Simpelweg om de reden dat ik geen zin heb om meer te moeten betalen voor het imago van een airline die per saldo misschien 0,000000001% verschil gaat maken met deze aanpassingen op het klimaat. Zolang landen als China en India 1000x zoveel uitstoten als NL per jaar kunnen ze de boom in bij KLM.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    KLM zal om steun te blijven houden van de politiek wat moeten doen aan sustainability.
    Sterker nog als men niets zou doen dan gaat men door de politiek gedwongen worden door invoer van allemaal maatregelen en dan is het wat minder vrijblijvend.

    Hoewel ik het eens ben dat landen in Zuid-Oost Azie iets ‘andere’ milieunormen hebben kan het geen kwaad om hier wel in te investeren omdat hierdoor wel de technologie beter ontwikkeld kan worden zodat je niet afhankelijk blijft van enkel fossiele brandstoffen.

    Europese luchtvaartmaatschappijen moeten straks allemaal emissierechten kopen en juist door sustainability kan je ‘bonus’ rechten krijgen.
    Want uiteindelijk gieten we groen doen vooral in een belastingvorm zonder echt het probleem op te lossen.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  16. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Ben ik met je eens, het probleem is juist de politiek. De verslaving naar macht, controle en invloed op ons dagelijks leven is ernstige vormen aan het aannemen. Maar dat is een onderwerp voor een andere keer... (of ander forum) :p
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Ik probeer een ticket te boeken in business class naar zuid Italië. Het valt me op dat tickets geboekt via KLM via Rome/milaan in economy ruim beschikbaar zijn. Echter, geeft de KLM website een foutmelding als ik business class selecteer. Als ik kijk via de ITA site, waar ik niet wil boeken ivm het sparen van miles, is er op dezelfde vluchten echter ruime beschikbaarheid. Met google flights en de sta matrix krijg ik ook niet een boekbaar ticket voor elkaar.

    Mijn vraag is nu; is het iemand hier recentelijk gelukt om via KLM/AF te boeken in business naar bijv Bari, Catania of Palermo?
     
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Ik krijg wel Business fares te zien. Cache al verwijderd in de browser?
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Vandaag een update van de KLM app voor de EI-FOON geinstalleerd.
    Bijzonder is dat voor de aankomende Air France vluchten in zowel de A320 als de Embraer 190 de rijen 8 tot en met 10 niet meer bestaan…
    Iets zegt mij dat Air France die ook wil gaan verkopen als stoel voorin maar dat dat nog niet helemaal goed is gegaan.
     
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    De E-Gates op LHR (en in breder verband heel het VK) zijn ook regelmatig kaduuk. Dat systeem is echter landelijk, dus als ze niet werken dan werken ze niet in heel het VK. Vorige maand nog een grote storing die tot chaos leidde: https://www.londonworld.com/news/tr...ol-e-gates-issue-resolved-uk-airports-4160948

    Sowieso zijn er erg veel problemen met de grenscontroles in het VK. Vooral op luchthavens en Dover. Maar dat lijkt vooral op drukke locaties te zijn. Paar keer met de ferry (en auto) van Hoek van Holland naar Harwich en daar eigenlijk nooit langer moeten wachten dan 15 minuten.
     

Deel Deze Pagina