InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. EvdP

EvdP Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen zaterdag business class met KLM MAD-AMS gevlogen, welke werd uitgevoerd door Privilege Style.

Duidelijk nog wat opstart problemen…
    Geen flesje water/doekje, lunch service was chaotisch: het was geloof ik één van de eerste vluchten uitgevoerd door hen.
    Volgens mij minder beenruimte en geen stopcontact bij de stoelen.

Laatst bewerkt: 5 jun 2023
  2. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    wat is dat voor airline?

3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Wat bedoel je hiermee? Voor het opstijgen? Dat is ook niet standaard bij KLM binnen Europa..

4. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk aan het boeken van AMS - LHR (KLM) en dan LHR - HKG (CX), twee aparte tickets.
    Zou gaan om 10:45 aankomst in terminal 4 en 12:20 vertrek vanaf terminal 3.
    Bagage doorlabellen zal niet lukken vanwege aparte tickets? Iemand ervaring of de airside bus voor overstappen wel kan?

5. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.446
    Trofeepunten:
    483
    De bus voor transfers nemen kan wel gewoon. Je moet daarna wel opnieuw door security.

FlyRemco vindt dit leuk.
  6. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou in business krijg ik bij KLM wel flesje water binnen europa. Wat mij positief verbaaste was dat ik in RO Business in europa AMS>OTP ook alles kon bestellen wat ik wilde..dus ook champagne, wijn of whiskey Edit: ik doel hier op voor het opstijgen...

Laatst bewerkt: 5 jun 2023
  7. EvdP

EvdP Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
  8. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Slecht weer in London waardoor de vlucht vanuit Amsterdam zeker 40m later vertrekt. Gelukkig hebben ze de airco aangezet en ze delen aan iedereen op de vlucht een bekertje water uit :)

VinceG, MichaelNight en Bjorn vinden dit leuk.
  9. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Vandaag prima weer in London en in Amsterdam, maar toch mijn vlucht gecancelled (BA). Op LHR snel naar de balie want ik was vroeg en kon direct op een vlucht mee (12 rijen club europe!), maar die heeft 1,5 uur stil gestaan op een remote parkeerplaats waardoor ik alsnog zelfde tijd aankwam. Bijzondere gang van zaken... Ook de airco stond aan, na 2,5 uur was iedereen een ijslolly :cool:

Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    In de categorie eindelijk gaat Schiphol +- 1 mld investeren de komende jaren in infrastructuur en in de pieren. Ik kan me de laatste keer dat alle rolbanden/roltrappen het deden niet eens meer herinneren. Tevens de B/C pier met die smalle paden mag ook hoog nodig op de schop.

VinceG vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb het vermoeden dat men echt bewust gewacht heeft, want hoewel er in Corona tijd ook wel ruimte is geweest om wat reparaties te doen, verwacht ik dat als de A terminal af is, zoals men zelf ook aangeeft, wat ruimte heeft om echt een grondige overhaul van zowel binnen en buiten van de B, C, en D pieren te doen, want in 1980 was het allemaal state of the art, nu blakert het verf van de schotten.

En het zijn niet alleen de walkways die niet werken, de ene kapotte tegel na de andere, en makeshift ruimtes maar niet een premium ervaring.

Ik ga eravn uit dat men ook de lounges gaat meenemen, want de huidige Schengen lounge van KLM kan eigenlijk echt niet meer.

VinceG, noppie en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Dat lijkt me puur een keuze van KLM. Aspire heeft hun lounge wel volledig kunnen vernieuwen en Privium heeft zelfs een extra lounge kunnen openen.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  13. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    KLM weet natuurlijk wel wat er komen gaat, dus als de A-pier open gaat, de KLM vluchten daarheen verhuizen zou zomaar opeens daar de lounge kunnen zijn en wil he niet nodeloos investeren op de huidige plek.

Moet zeggen dat ik nog niks gehoord heb over een andere plek, enkel aanpassing van de huidige plek…

14. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    33
    Vandeweek voorin plaats mogen nemen. Wat een onvergetelijke ervaring!
    IMG_8360.jpeg

Dan1, Sokkenpop, Urbanjazz en 12 anderen vinden dit leuk.
  15. Kwikenkwiek

Kwikenkwiek Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    De paspoort E-gates op Schiphol zijn wel heel traag vergeleken met Brussels Airport en Heathrow.

RickJansen vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Deze poortjes hebben (nog steeds) kinderziektes. Men is dan ook bezig met een ander systeem waar ook een select aantal landen van buiten de EU, denk aan VS, Australie gebruik van kunnen maken.
    De eerste tekenen zijn er al voor zichtbaar maar het duurt nog wel even voor het operationeel is, want het is een project van de overheid....

Ruut vindt dit leuk.
  17. LordH

LordH Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Aangezien ik nergens op het forum een gepaste plek zie voor dit kleine vraagje dan maar hier... Er is sprake van veel winkels op Schiphol die geen waterflesjes meer gaan verkopen, je moet maar een hervulbare fles meenemen. Mag je lege flessen uberhaupt door security mee nemen? En gerelateerd, zijn alle scanners nu vervangen door moderne en kun je er dus op elke vlucht vanuit Schiphol vanuit gaan dat je ook gevulde flessen mee mag nemen? Dit laatste natuurlijk vanuit mijn interesse als drankenfabrikant...

theflyingrobman vindt dit leuk.
  18. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    43
    In de handbagage mag je alleen vloeistoffen tot 100ml meenemen, met een totaal van 1 liter en samen in 1 afsluitbare plastic zak. Tandpasta, en bijvoorbeeld zelfs pindakaas vallen ook hieronder.

lege bidons, thermosflessen en andere flessen mogen wel mee.

19. LordH

LordH Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Dat is dus niet het hele verhaal - via die nieuwe scanners heb ik volle flessen (0,7L) meegenomen zonder probleem. Wel uit Schiphol, zeker niet altijd terug... Vandaar mijn vraag.

20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    lege flessen mag je altijd meenemen en idd op Schiphol kan je nu ook volle flessen meenemen

Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina