InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Succes ;)

    Blijf je in Belgrado of ga je nog ergens anders naar toe?
     
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    721
    Leuk Bevonden:
    1.524
    Trofeepunten:
    478
    Hoe boeken jullie je groepsreizen altijd? Voor >10 personen? Ik heb nu een voorstel van KLM voor de hele groep (Studenten + docenten) maar wellicht zijn er betere / scherpere alternatieven. Hoor het graag!
     
  3. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Wij (HBO onderwijsinstelling) werken met een corporate travelagent (ATPI) voor groepsreizen. Het voordeel is dat de groep dan ook meteen in beeld is voor verzekeringen en calamiteiten bijvoorbeeld. Het is meestal niet goedkoper dan wanneer het zelf geregeld wordt en daar ging jouw vraag natuurlijk wel over. Als studenten de reis zelf moeten betalen dan worden de kosten doorbelast via een betaallink.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het ging eigenlijk prima, kon 30 uur voor vertrek inchecken, stoel 5A in de antieke 737-700 was beschikbaar en een pdf boarding pass was beschikbaar. En ook de vervolgvlucht inchecken ging prima.
    Een digitale versie met vertrek vanaf Bucharest was niet beschikbaar, dus moest ik toch even langs de machine, want pdf scannen als mobiele boarding pass mocht niet.

    Zelfs de lounge viel niet tegen, en aangezien er BOB aan boord was is er per ongeluk uit de lounge een blikje cola in de tas beland waar ik aan boord achter kwam.... :D
     
    NisshinMaru vindt dit leuk.
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik ga zondag de route NCE>OTP met Tarom . Voor het eerst sinds de catering in business weer terug is (per 1 januari). Die zou nog wel gratis moeten zijn. Heb je iets kunnen zien van de service in Business? Wellicht niet gezien waar je zat, sommige toestellen hebben nog zelfs een harde wand als afscheiding..
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    De weelde waarin de business klasse passagiers zaten kon ik niet zien door de harde wand en hermetisch gesloten gordijn.

    Maar de broodjes voorverpakt die ik ze er naar toe zag sjouwen waren niet bijzonder.

    Dat BOB werkt trouwens niet goed, de kar was er in no time doorheen en vraag me af of er wel iets verkocht is.
    Het is ook echt heel erg aan de prijs, kitkat of blikje drinken €3 per stuk slaat echt nergens op.
     
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    .
    Oww nou ik ben benieuwd over die verpakte broodjes...dit zeggen ze op de Taromsite voor de businessclass zie fotos. Ik kan wel achteraf een klacht gaan indienen, maar dat heeft bij Tarom weinig zin. Ik heb in 2018 wat klachten ingediend over gebrek aan service in businessclass en ik wacht nog steeds op antwoord..



    upload_2023-5-13_7-3-16.png
     
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Die klacht is samen met die maaltijden verdwenen. Naar de service afdeling. Oh wacht, ook weg! :D
     
    beuse242, Menno en MichaelNight vinden dit leuk.
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou het Tarom verhaal gaat over. De reis AMS>NCE (KL) > NCE>OTP (RO) is geannuleerd, nu AMS>OTP met KL. Gelukkig nog wel plaats in business....
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Mevrouw Night is overigens op Tarom AMS>OTP van vanavond 20:00 uur overgeboekt. Dus van haar ga ik horen hoe het zit in Business. Je dient 24 uur van te voren zon business meal te selecteren dus dat kan niet bij een overboeking. Dus ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren...
     
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Verschillende boekingen? Of dezelfde en opgeknipt?
    Ik denk dat die maaltijd bij de service afdeling staat :rolleyes:
     
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    We hadden oorspronkelijk 2 verschillende boekingen met dezelde heen-vluchten.

    Ik heb inmiddels vernomen dat er Lasagna op het menu stond.

    Maar blijkbaar had iedereen in de voorselectie lasagna gekozen. (het grootse "Business Pasta Menu")

    De catering is in ieder geval inderdaad terug in business, dat is al iets.
     
    ErwinLansing, Urbanjazz en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Even een kleine rant.
    De afgelopen weken 3 keer een internationale trein gepakt naar Duitsland (Hamburg, Frankfurt en Berlijn) en echt elke keer gezeik gehad met vertragingen of uitgevallen treinen. Wat een puinhoop continu. De NS heeft ook het motto dat je zelf maar moet uitzoeken hoe je reis verloopt. Gisteren ben ik er last minute achter gekomen dat mn trein van een totaal ander station vertrok in Berlijn en een andere keer ging heel de trein niet, dat zonder enige notificatie vanuit de NS.

    Ik ben helemaal klaar met internationale treinen, net over de grens durf ik de trein nog wel aan, maar iets verder pak ik volgende keer weer lekker het milieuvervuilende vliegtuig. :)

    /rant
     
    noppie, michiel1, LordH en 9 anderen vinden dit leuk.
  14. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Precies mijn ervaring met treinen naar het buitenland. Vooral het feit dat je aan je lot over wordt gelaten en dan mogelijk op een tochtig, vochtig en verlaten station achterblijft is niet fijn.
    Treinreizen zou zoveel beter worden als dezelfde EU verordeningen gaan gelden van vliegen. Is je trein X uur vertraagd? Maaltijdvoucher. Geen goed alternatief (origineel 2x overstappen en 5 uur reizen, of alternatief 8 keer overstappen 12 uur reizen), dan hotelovernachting tot goed alternatief voorhanden is.
     
    Ruut en beuse242 vinden dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Kan me jouw tirade idd nog wel herinneren, Hamburg was het ook geloof ik he? :D
     
  16. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Wat een goed geheugen heb jij! Ik was deze donkere herinneringen net kwijt :D
     
    noppie en beuse242 vinden dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...der-de-uitstoot-van-drie-huishoudens-besparen

    Beetje suggestieve URL, niettemin ben ik regelmatig verbaasd over wat er met name bij KLM crew (bij lowcost zie ik het zelden) voor een vlucht binnen Europa van de bagageband komt rollen. De crewkoffers zijn duidelijk herkenbaar en de overnachting in BCN, NCE, CPH etc is een uur of 16. Toch een volle cabinetrolley (begrijpelijk) + full size hardcase bij meer dan de helft van de crew.
     
    noppie vindt dit leuk.
  18. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    Omdat ze bij een lowcost zo min mogelijk hotel overnachtingen willen ivm lowcost kan dat kloppen inderdaad dat daar minder koffers te zien zijn.

    Echter cabine/cockpit personeel van bijvoorbeeld KLM gaan niet enkel en alleen voor 16 uur naar BCN. Maar doen wellicht een 4 of 5 daagse rotatie. Dus dan is een grotere koffer minder verbazingwekkend.
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Heeft dit niet te maken met het feit dat een KLM crew vaak op een rotatie met meerdere overnight stops zit? Binnen Europa vliegen ze regelmatig 4/5 dagen met dan 3/4 overnight stops, dan lijkt het me logisch dat ze in ieder geval een paar schone witte shirts mee hebben, ondergoed, toilettas etc.

    Het hangt natuurlijk ook een beetje van de overnight stops af, heb je in maart een overnight op CPH en ook een op LIS/FLR/NCE dan heb je bij de een waarschijnlijk wél een jas nodig, en bij de ander niet.

    Echter denk ik persoonlijk dat die full-size hardcase overdreven is maar we kunnen niet in de koffers van de dames en heren kijken...
     
    VinceG vindt dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    @SanHor @Godenzoon14 dank voor jullie suggesties! Ze kunnen meerdere dagen op pad zijn inderdaad. Ik had wel al gedacht aan het stand-by scenario waarin je naar elke mogelijke plek geduurd kunt worden en dus kleding voor Salt Lake City en Bali inpakt met 45 graden temperatuurverschil.

    Ik bedoelde de koffers uit deze stockfoto https://www.alamy.com/flight-attend...gh-the-coronavirus-crisis-image371280120.html
    Zo zag het beeld er op Curaçao ook altijd uit, met indertijd 1 overnachting en geen andere bestemmingen voor die crew.
     

Deel Deze Pagina