InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Probleem met BTW is is dat het in de algemene pot terecht komt. Hoeft niets mis mee te zijn maar dat is geen regel om minder milieu uitstoot te bevorderen, dat kan een neveneffect zijn.


    Het idee is natuurlijk dat er eindelijk betaald wordt voor de vervuiling die gecreëerd wordt. Als je alleen SAF toestaat (kan niet, weet ik) dan wordt het natuurlijk een stuk duurder.

    De vliegbelasting gaat naar algemene middelen. Het wordt niet (specifiek) gebruikt om de uitstoot van vliegen tegen te gaan.
    Belast die vlucht van/naar Brussel maar extra tenzij je bijvoorbeeld uitstoot vrij (elektrisch) vliegt maar het probleem is ook: tot hoever ga je? 200km? 300km? 500 km? Want bij die laatste begin je al aan de CDG en LHR te komen en zijn alternatieven toch zeker een halve dag reizen.


    [quote
    Wat ook helpt is een douanebeleid in Europa, want er is een reden dat België en Duitsland zoveel interessanter zijn voor import, en daarna geldt vrij verkeer van goederen binnen de EU…[/QUOTE]

    Dit is weer een ander onderwerp en ook daar moet wat aan gedaan worden ;)
     
  2. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Meer mensen het probleem dat de stoelkeuze in zowel de app als website bij klm niet beschikbaar is? Vlieg morgen met kl, maar kan op alle opties klikken behalve de stoelen. Ben klm plat.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Afwisselend last van dit probleem ja.

    Heb wel vaak dat ik te zien krijg bij stoelselectie: "trakteer uzelf op een comfort stoel", terwijl ik al op rij 6 zit....
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Ja heb ik ook af en toe, sowieso is de app behoorlijk gammel sinds een aantal maanden en loopt vast etc.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Afgelopen dagen was de app en website sowieso om te huilen zo slecht. Maar dat lijkt nu weer opgelost te zijn. Afwachten voor hoe lang.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  6. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Klopt, ineens kon ik vanmorgen mijn boarding pass niet meer toevoegen aan Apple Wallet waardoor ik hem moest ophalen in de app wat natuurlijk een minuut duurt omdat de app zo traag is met laden. Handig als je bij de skypriority balie op Schiphol staat met nog tien anderen achter je en de app laadt ineens helemaal niet meer.
     
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Mjah ach, die kun je natuurlijk ook gewoon ophalen op het moment dat je nog in de rij staat te wachten. Zelfde met mensen die hun paspoort nog onder uit hun tas moeten vissen op het moment dat ze hem moeten laten zien. Die stonden vaak al minutenlang te wachten en hadden dan makkelijk hun paspoort op kunnen zoeken. Houd dat gewoon klaar en heb het op het moment je nodig hebt ;)
     
    lloydje33, beuse242, Javadest en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Dat zijn dezelfde passagiers die iedereen voor hun de riem af ziet doen en dan verbaasd zijn dat de riem af moet.
    Daarom zijn er ook dedicated rijen voor de frequent flyers, alleen worden die dan weer zo veel mogelijk opgehouden door een trainee de tassen te laten beoordelen zodat de frequent flyer rij ook niet te snel gaat…:D
     
    VinceG vindt dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    :D:D Ja het is niet zo moeilijk. Je hebt vaak genoeg tijd in de rij om te kijken hoe het werkt en wat er gevraagd wordt.

    Of zoals afgelopen zondagavond op Schiphol Skyprio naar boven nemen bij 1 en 2 en je dan zelf in de normale rij er tussen moeten wurmen omdat er uberhaupt geen dedicated rij is en er ook niemand staat om dit in goede banen te leiden. (aan beide zijde niet)
     
  10. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Excuus voor mijn eerste frequent flyer faux pas, ter compensatie: Ik bedenk thuis al wel wat ik aantrek qua kleding en schoenen zodat ik nooit gecontroleerd hoef te worden als ik door de scanner loop.
     
    beuse242, MichaelNight, michiel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    721
    Leuk Bevonden:
    1.524
    Trofeepunten:
    478
    Dinsdagochtend (half 11) vlieg ik met QR vanaf Frankfurt naar Doha. Zie dat er 4 lounges zijn; iemand ervaring (ben QR emerald / platinum)
     
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand ervaring met het deels betalen met KrisFlyer Miles bij Scoot? Is er een maximum aan KF Miles dat je hiervoor kunt inzetten? Volgens de (verschrikkelijke) Scoot web site kun je KF voor alles inzetten (tickets, belastingen, etc) Wil mijn AMEX MR om gaan zetten.

    https://www.flyscoot.com/en/discover/escape-with-scoot/krisflyer

    Ben bekend met de negatieve/gemengde recensies rond Scoot, in mijn geval gaat het om de route KBV - SIN. Voor twee uur durf ik het wel aan ;)
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2023
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ondanks dat ik heel veel vlieg, heb ik nog nooit het 'geluk' gehad om in een Tarom toestel plaats te nemen.
    Maar daar gaat dit weekeinde verandering in komen, nu is dit geboekt met een Air France vluchtnummer op KLM ticketstock naar Parijs, maar kan ik geen stoelen selecteren.

    Weet iemand of het wel mogelijk is om online in te checken en dan een stoel te selecteren?

    Mijn probleem is vooral dat normalier het beste van Boekarest de vlucht terug is, maar als je niks van tevoren kan selecteren en ik straks op rij 21 en dan op de B stoel zit heb ik straks helemaal niets meer om naar uit te kijken....
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  14. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    beuse242 vindt dit leuk.
  15. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Ik weet niet met Tarom, maar meestal is het mij gelukt om na boeken bij KL/AF met het boekingnummer naar de site te gaan van de uitvoerende maatschappij. Dat lukte laatst nog met een code share uitgevoerd door Air Baltic.

    Helaas lukt het mij nu niet met Air Serbia, dus dat is wachten tot check in. Ook niet aardig dat je geen FB bagagevoordeel krijgt als de eerste vlucht uitgevoerd wordt door een niet FB-maatschappij. Voor het eerst in jaren mag ik voor bagage bijbetalen. :eek:
     
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    De conversie rate is VRESELIJK slecht, dus zou het afraden.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Wat je kunt doen is een stoel reserveren op de Air Serbia website, daar moet je voor betalen maar je maakt de boeking niet af (en dus betaal je niet). Meestal blijft die stoel dan als bezet staan en heb je hem nog steeds bij het inchecken. Al meerdere keren nooduitgang stoel gehad op deze manier ;). Let wel, als de vlucht vol zit lukt dit niet.
     
    TimH en ErwinLansing vinden dit leuk.
  18. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Oh o_O Dat ga ik proberen. Dank!
     
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Het kan bij de check-in via de tarom app en op de Tarom site. Bij my booking.
    Zelfs business lukt het niet van te voren. Alleen kan dat bij rechtstreekse boekingen bij Tarom.
    Ik ben een frequente Tarom reiziger, dus ik wens je veel succes aan boord. ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2023
    Vliegende_Keep en Ozzietukker vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het alternatief was een volle a321 van air france en dan een 55 minuten connectietijd met beveiligingscheck, paspoortcontrole en bus naar 2g…
    Die vlucht os standaard al vertraagd dus ga ik maar op avontuur in Tarom….
     

Deel Deze Pagina