InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    CUR is idd wel raar, daar doen ze nu 2 overnachtingen volgens mij? Dus ook niet per se een full-size nodig.

    Piloten blijven vaak wél langer dan cabin crew op een longhaul bestemming.
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik ga er toch ook vanuit dat men niet 1 maar 2 schone cabine kledingsets met zich mee moet nemen. En dat kost natuurlijk ook ruimte.
    Daarnaast moet het in een herkenbare crew koffer worden vervoerd zodat kan worden gegarandeerd dat deze meegaan.

    En de vraag is ook of de koffers in kwestie wel helemaal vol zitten natuurlijk, maar men heeft natuurlijk niet een hele selectie aan koffers, het is one size fits all.
     
  3. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Hola, korte vraag mbt rechten/compensatie. KLM gooit mijn vlucht er voor morgenochtend uit. 3 alternatieven aangeboden gekregen, 2 alt. via Parijs beiden 3 uur later aankomen op de eindbestemming EN met een overstap van 40 min op CDG. Ik heb gekozen nu om einde vd middag direct te vliegen en 8 uur later aan te komen. Weet iemand of ik recht op het de compensatie (conform de EU regeling). Reden KLM in de mail: op verzoek van de luchthaven/verkeersleiding. Onzin natuurlijk want er vliegen nog 25 toestellen op het zelfde tijdstip op die eindbestemming.
     
  4. deniaL

    deniaL Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb zelf in een soortgelijk geval wel de 350 euro voucher gekregen na het indienen van een claim.
     
    NisshinMaru vindt dit leuk.
  5. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Waarom een voucher en niet gewoon geld?
     
  6. deniaL

    deniaL Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Eigen keuze geweest
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Wat was het vluchtnummer?

    Want het kan best zijn dat luchtvaartmaatschappijen een verzoek krijgen dat men minder vluchten mag uitvoeren, hoeft niet specifiek voor die betemming te zijn, maar bijvoorbeeld bij vertrek Amsterdam dat men minder toestellen kan afhandelen dat KLM er een paar moet uithalen.
     
  8. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    KL1619 voor 19 mei, 08:25
     
  9. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Dank, ja indien mogelijk pak ik ook die voucher. Meer dan de cash compensatie en ik vlieg 10-15 keer per jaar dus komt altijd wel een keer van pas.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik wilde in mijn vorige post al zeggen, vluchten naar Noord Italie zijn nu net vluchten die restricted kunnen zijn.
    Want op 18 mei zijn die en een andere vlucht ook al geannuleerd net zoals beide vluchten op 19 mei, dus een toestel of crew issue, welke onder veranwoordelijkheid valt van KLM zal het niet zijn.

    Neemt niet weg dat je het wel kan proberen, zeker extra kosten voor vervoer of maaltijden zijn wel zaken die KLM zal kunnen vergoeden.
    Wat je kan doen is bijvoorbeeld proberen of een commerciele claimtoko er brood in ziet, bijvoorbeeld EUclaim (maar vast ook bij andere) kan je de vluchtgegevens invullen, als die aangeven er mogelijk brood in te zien weet je in ieder geval dat er kans is, en het staat je dan vrij om het zelf in te dienen.
     
  11. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Ja dank voor de tip! Volgens mij staakt het personeel in Italie. Maar andere vluchten gaan wel door.. zijn slechts een aantal vluchten die geannuleerd zijn. Direct via KLM zal geen succes hebben vermoed ik, dus wellicht idd EUclaim oid.
     
  12. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
  13. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Dat denk ik ook, andere vluchten van Easyjet en ITA gaan gewoon door en zijn ook keurig en op tijd aangekomen. Ik ga die compensatie sws inschieten en kijken waar het schip strand. Het feit dat ze de vlucht er op woensdag uitgooien en niet last minute zegt ook wel iets.
     
    ppt vindt dit leuk.
  14. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Niet alle vakbonden staken blijkbaar. Info op de website van LIN airport:

    Today 19/05 - 24 hours national air transport strike confirmed. Only some trade unions have cancelled it. Contact the airline to check your flight status. Info on https://www.enac.gov.it/trasporto-aereo/diritto-alla-mobilita/scioperi-nel-trasporto-aereo/voli-garantiti (italian only)
     
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Parijs CDG.

    Hoe lang is het lopen van 2F naar 2E (K), weet iemand dit?
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het kan in 10 minuten. En er zijn momenten dat er geen rij bij de grenscontrole staat en er zijn momenten dat het 30-60 minuten duurt.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. FlyingBlueGold89

    FlyingBlueGold89 Blue Tier

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Hopelijk zet ik dit bericht op de juiste plek op het forum. Zo niet, vergeef me.

    Gister vloog ik met TAP op MAD-LIS-AMS in business. De eerste leg had vertraging en met een overstap van 45 min was het sowieso een krappe aansluiting. Ik kreeg keurig een mail waarin ik op de volgende TP vlucht naar AMS werd gezet. Bij aankomst kreeg ik bij de gate een nieuwe boardingpass + 16 euro voucher. So far so good. Ik had uiteraard ook lounge access dus aan eten geen gebrek.

    Aankomst in AMS was 3.5 uur later dan de oorspronkelijke aankomsttijd. Klopt het dat ik hiervoor compensatie kan krijgen? Om er vanuit mijn kant tempo in te houden heb ik alvast eea in gang gezet door contact op te nemen met trip.com

    De vlucht heb ik nl geboekt via trip en niet via TAP rechtstreeks. Trip verwijst mij door naar TAP. Ik wacht nog op reactie van TAP maar ik voel een kastje muur verhaal aankomen in het geval ik inderdaad recht op compensatie heb.

    Hebben jullie een idee hoe dit werkt?
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2023
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Er is hier recht op vertraging als er verder geen bijzondere omstandigheden zoals staking luchtverkeersleiding.
    Je moet de claim rechtstreeks bij TAP indienen. Maar die blinkt niet uit in snelle afhandeling…
    Wat je ook kunt doen is het via een commerciële claimtoko indienen, als de claim wordt toegewezen moet je uiteraard een deel afstaan maar je hebt er verder geen omkijken naar.
     
    FlyingBlueGold89 vindt dit leuk.
  19. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    3e vlucht in een maand die door KLM (CH) "last minute" geannuleerd is, zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? Begint echt vervelend te worden nu....Pff
     
  20. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    welke vluchten/bestemmingen waren dat?
     

Deel Deze Pagina