InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Indien waar: dan prijs KLM zich nog meer uit de markt. En: eens met wat je in je laatste alinea schrijft.
     
    NisshinMaru vindt dit leuk.
  2. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal eens hoor! En probeer maar eens met koffers te reizen in een TGV, Eurostar, Thalys, e.d. Twee weken terug met vrouw en kinderen dagje Parijs met TGV (duplex) vanuit Lille, Zelfs met twee lichtgewicht buggies en een luiertas vond ik het al een heel gedoe met die armoedige bagagerekjes Onze trein was nagenoeg leeg toen ik me bedacht dat een trein gewoon geen optie is als je met meer dan een klein tasje reist. Laat staan koffers en laat staan kinderen. En dan kom je aan op Gare du Nord waar de liften het niet doen. Succes met je bagage. Lijkt mij echt verschrikkelijk om drie weken met het gezin in de TGV naar Zuid-Frankrijk i.p.v. de auto of het vliegtuig. Snap niet hoe mensen erbij komen dat de internationale trein zoveel beter is dan het vliegtuig. Of ik ben gewoon een verwende premiumvlieger ;)
     
    Bjorn, VinceG, noppie en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Welke koffer gebruiken jullie voor ruimbagage op lange reizen (>3 weken, ook met de kinderen) en welke afmetingen hebben deze? Onze koffers zijn aan vervanging toe en neig (toch) weer naar een 81 cm exemplaar van Samsonite. Maar misschien mis ik wel een enorm goed alternatief :D
     
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Rimowa Trunk Plus, 1x goed vloeken bij het afrekenen maar daarna ben je er echt ontzettend blij mee. 80x37x41
     
  5. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Had ik al gezegd dat ik er drie nodig heb? :eek:
     
    Vliegende_Keep en Ruut vinden dit leuk.
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Dan mag je drie keer vloeken :p:D
     
    Joost82, EvdP, Bjorn en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63

    Dat is meer dan onze vier retourtickets AMS - DBX - BKK met Emirates! :eek: Of een enkele reis in economy met KLM :D
     
  8. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    721
    Leuk Bevonden:
    1.522
    Trofeepunten:
    478
    OK ik heb me weer iets meegemaakt. Vorige week via holidaycars.com een auto geboekt in Oostenrijk, Wenen. Ik moest er mee naar de F1 en via Graz vliegen was ivm vliegtijden geen optie. Nouja prima, auto gehuurd en via hen huren scheelde echt wel bijna de helft met bijvoorbeeld SIXT dus gekozen, ruim 250 euro direct betaald. Ik had geboekt van donderdag 29 juni 19:30 tot en met zondag 2 juli. Nu kom ik daar afgelopen donderdag aan, rond 20:00 uur, de medewerker gaat kijken en ziet mijn boeking wel staan, maar ziet dat deze geannuleerd is, de dag er voor. ''Heeft u deze geannuleerd??''. Ik zeg ''nee, hier, ik log wel in bij de boeking, daar kunt u zien dat hij er gewoon nog op confirmed staat en betaald is''. Ja, dat kon hij wel zien, maar zijn systeem gaf aan; geannuleerd. En...probleem...want wegens de F1...alle auto's weg. Hij raadde me aan om te bellen met het bedrijf. Eerst het Nederlandse nummer gebeld, direct verbroken, ik zou gebeld worden wanneer er een medewerker beschikbaar was. Dan het internationale nummer, wel gehoor, maar ik moest met het Nederlandse nummer bellen. Omdat ik die avond nog een show had staan in Spielberg moest ik een keuze maken. Ik vroeg aan de medewerker of hij me een bevestiging kon printen dat hij op de 28e geannuleerd was en dat deed hij netjes. Bij alle andere vervoerders was er niets meer te krijgen (of boven de 1500 euro) en dus besloot ik om een taxi te pakken. Meteen ook gemaild en ik mocht alles opsturen. De taxikosten waren bijna 700 euro (is 200 km enkele reis).
    Let wel : ik had de auto volledig betaald inclusief alle verzekeringen, exclusief de brandstof.
    Nu ben ik terug en heb ik het dus allemaal opgestuurd naar holidaycars. Zij reageren nu dat de boeking is geannuleerd omdat ik te laat was en dat de auto daarom aan iemand anders verhuurd is. Ik heb daarom geen recht op compensatie of ook maar iets terug.
    Nu ben ik een mailwisseling begonnen, want dit is natuurlijk zo krom als de boeg van de titanic. Een half uur later en ''ineens'' in de auto weg? Als ik al had moeten bellen, hoe had ik dit moeten doen vanuit de lucht? En...zouden zij me dan niet even hebben kunnen bellen? Waar is hun verantwoordelijkheid in dit verhaal? En...waarom gaf het boekingssysteem van het lokale bedrijf aan dat de boeking een dag eerder al gecanceld was?
    Heel, heel veel vragen. Ik heb bijna 300 euro betaald hiervoor, met creditcard, voor de auto en alle verzekeringen. Ik heb dit betwist bij de CC maatschappij en heb hier nog wel hoop op, maar ook geen zekerheid.
    Daarnaast de bijna 700 euro voor de taxikosten; reisverzekering?
    Wie heeft er tips in deze? Dan krijgen jullie van mij de tip: nooit boeken bij Holidaycars :)
     
    ErwinLansing en noppie vinden dit leuk.
  9. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Lastig. Bij de meeste verhuurbedrijven geef je van tevoren je vluchtnummer door, zodat ze op de hoogte zijn van vertragingen van je vlucht, omdat je niet kan bellen tijdens de vlucht. Daardoor ontstaat er normaal geen probleem.

    Volgens de voorwaarden van Holidaycars:
    Heel strikt gezien zouden ze daardoor gelijk kunnen hebben dat de annulering volgens de voorwaarden gerechtvaardigd is bij een te late aankomst. Het is echter scheef dat de reservering een dag eerder geannuleerd is, dat staat namelijk helemaal los hiervan. Bij annulering vanuit de verhuurder een dag van tevoren heb je in ieder geval recht op geld terug. Ook volgens de voorwaarden:
    Conclusie is dus eigenlijk dat je hier beter niet kan reserveren. Ze kunnen om welke reden dan ook de reservering annuleren als de verhuurder dat doet, zonder dat je extra kosten kan declareren.

    Ik vraag mij af of dit onder een verzekering valt van AMEX. Het lijkt immers op een civielrechtelijk geschil tussen jou en de verhuurder/verhuurwebsite. AMEX dekt alleen rechtsbijstand bij een ongeval of ziekte, reisongemakken (gemist vertrek, vertraging > 4 uur, gemiste aansluiting), waarvan ik vermoed dat het geschil dat je hebt er niet onder valt.

    Of je je taxikosten kan verhalen op holidaycars? Ik ben geen jurist, maar in de voorwaarden staat dat ze geen aansprakelijkheid erkennen bij een annulering, waarbij ze geen kosten in rekening brengen én je informeren. Informeren is (als ik je bericht goed begrijp) niet gedaan, en dus kunnen ze in zoverre wel degelijk aansprakelijk zijn voor aanvullende kosten, mits je minder kosten had hoeven maken als ze je tijdig geïnformeerd hadden (d.w.z. op het moment dat holidaycars van de annulering af wist).
     
  10. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Travelpro Platinum elite 71 cm (71x47x30cm). Goede kwaliteit. Zeer tevreden over.
     
    VinceG en Dan1 vinden dit leuk.
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Niet zeker of het handig is om een geschil op te starten bij je creditcard maatschappij.

    Je vangt klaarblijkelijk bot bij de verhuurder. Mijn advies is om dit ook nog even schriftelijk te laten doen. Bewaar je "bewijs" dat de auto een dag eerder is geannuleerd goed.

    Verder doe je er verstandig aan om hier wat hulp bij te zoeken. Een rechtsbijstandverzekering als je deze hebt. En anders rechtsbijstand on demand.

    Dit neigt namelijk niet naar iets wat is uitgesloten in hun voorwaarden, maar gewoon een fout. En dat is een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst, waardoor jij nu schade hebt geleden.
     
  12. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    721
    Leuk Bevonden:
    1.522
    Trofeepunten:
    478
    Dankjewel!! Heb jij toevallig van dat laatste stuk, over dat inforneren een linkje of screenshot?
     
  13. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    721
    Leuk Bevonden:
    1.522
    Trofeepunten:
    478
    Merci!! Ga ik proberen!!
     
  14. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    De logica is dat ze nalatig zijn geweest, omdat ze je niet geïnformeerd hebben en ze dat volgens de voorwaarden wel hadden moeten doen. Daardoor heb je schade geleden, en die is volgens de voorwaarden niet uitgesloten (want volgens de voorwaarden hadden ze je moeten informeren). Even losstaand van de vraag of de voorwaarden niet onredelijk bezwarend zijn, want in principe moet er sprake zijn van een goede reden om te annuleren en dat mag niet zomaar gebeuren.

    Ik vraag me ook af of je (op juridisch vlak) je moet wenden tot Holidaycars of tot de verhuurder, op basis van het volgende artikel:
    Ik denk dat je er goed aan doet om een kopie van de algemene voorwaarden op te vragen van de daadwerkelijke verhuurder en daarna te kijken of je rechtsbijstand kan krijgen. Eens met Bijzonderetickets dat je het sterkste staat met een schriftelijke bevestiging dat de reservering een dag eerder geannuleerd is. De reden waarom de reservering een dag eerder geannuleerd is, is ook belangrijk. Of het de moeite waard is als je er geen verzekering voor hebt: Ik denk het niet, het bedrag (€700) is te laag voor het opstellen van een fatsoenlijke brief voor de aansprakelijkheid van de schade, maar die keuze kan je zelf het beste maken :) Mocht je geen rechtsbijstand hebben, dan kan je natuurlijk altijd zelf aan de slag om wat informatie op internet te zoeken om ze aansprakelijk te stellen voor de schade.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Om dit helemaal uit handen te laten nemen zal te duur zijn, maar er zijn best wat partijen actief die je voor een laag bedrag voorzien van advies. Samen met dat advies kun je dan zelf een brief opstellen. Het bedrag is zo laag dat je de kwestie op de rol kunt zetten bij de kantonrechter. Dat kan zonder advocaat. Het is heel gedoe en veel mensen vinden dit te spannend, maar als je een sterke zaak hebt zou ik het zeker doen.
     
    VinceG, Amsterdam, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Heb Holidaycars.com eens opgezocht. Zeer slechte reviews: gemiddeld een 1,1 op Google. Vergelijkbare ervaringen van klanten wiens reservering zonder opgaaf van reden geannuleerd wordt. Geen refund. Een heleboel red flags. Heb je dan geen due diligence gedaan, voordat je een overeenkomst sloot met deze broker?

    En verder, zie artikel 7 van hun Algemene Voorwaarden:

    Toepasselijk recht en rechtsgebied. Op dit Contract is het Engelse recht van toepassing. De partijen komen overeen zich te onderwerpen aan de exclusieve jurisdictie van de Engelse rechtbanken.

    Je zult een eventuele civiele zaak dus aan moeten spannen in de Engelse Civil Court.

    https://www.judiciary.uk/about-the-judiciary/our-justice-system/jurisdictions/civil-jurisdiction/

    Of een rechtsbijstandsverzekering hebben die dat dekt.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Lekker de goeiekoopste boeken!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Dit is inderdaad sinds de brexit wel een dingetje. Voorheen kon je als consument gewoon naar de kantonrechter in NL, maar de overgangsregeling ten aanzien van het verdrag van Rome I is inmiddels voorbij. En volgens mij is er nog niets geregeld voor consumentenzaken tussen het VK en de EU. Waarschijnlijk is Holidaycars zich hier ook van bewust en kunnen ze zich dit gedrag permiteren.

    Advies aan @RickJansen is vraag juridisch advies en schrijf ze aan. Als je een rechtsbijstand verzekeraar hebt zullen ze het bedrag waarschijnlijk direct aan je betalen en er verder niets mee doen.
     
    RickJansen en Dan1 vinden dit leuk.
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Weer lekker terug naar het stenen tijdperk, straks :( Ben benieuwd of het straks steeds aantrekkelijker gaat worden om Schiphol als vertrekluchthaven links te laten liggen…
     

Deel Deze Pagina