OK ik heb me weer iets meegemaakt. Vorige week via holidaycars.com een auto geboekt in Oostenrijk, Wenen. Ik moest er mee naar de F1 en via Graz vliegen was ivm vliegtijden geen optie. Nouja prima, auto gehuurd en via hen huren scheelde echt wel bijna de helft met bijvoorbeeld SIXT dus gekozen, ruim 250 euro direct betaald. Ik had geboekt van donderdag 29 juni 19:30 tot en met zondag 2 juli. Nu kom ik daar afgelopen donderdag aan, rond 20:00 uur, de medewerker gaat kijken en ziet mijn boeking wel staan, maar ziet dat deze geannuleerd is, de dag er voor. ''Heeft u deze geannuleerd??''. Ik zeg ''nee, hier, ik log wel in bij de boeking, daar kunt u zien dat hij er gewoon nog op confirmed staat en betaald is''. Ja, dat kon hij wel zien, maar zijn systeem gaf aan; geannuleerd. En...probleem...want wegens de F1...alle auto's weg. Hij raadde me aan om te bellen met het bedrijf. Eerst het Nederlandse nummer gebeld, direct verbroken, ik zou gebeld worden wanneer er een medewerker beschikbaar was. Dan het internationale nummer, wel gehoor, maar ik moest met het Nederlandse nummer bellen. Omdat ik die avond nog een show had staan in Spielberg moest ik een keuze maken. Ik vroeg aan de medewerker of hij me een bevestiging kon printen dat hij op de 28e geannuleerd was en dat deed hij netjes. Bij alle andere vervoerders was er niets meer te krijgen (of boven de 1500 euro) en dus besloot ik om een taxi te pakken. Meteen ook gemaild en ik mocht alles opsturen. De taxikosten waren bijna 700 euro (is 200 km enkele reis).
Let wel : ik had de auto volledig betaald inclusief alle verzekeringen, exclusief de brandstof.
Nu ben ik terug en heb ik het dus allemaal opgestuurd naar holidaycars. Zij reageren nu dat de boeking is geannuleerd omdat ik te laat was en dat de auto daarom aan iemand anders verhuurd is. Ik heb daarom geen recht op compensatie of ook maar iets terug.
Nu ben ik een mailwisseling begonnen, want dit is natuurlijk zo krom als de boeg van de titanic. Een half uur later en ''ineens'' in de auto weg? Als ik al had moeten bellen, hoe had ik dit moeten doen vanuit de lucht? En...zouden zij me dan niet even hebben kunnen bellen? Waar is hun verantwoordelijkheid in dit verhaal? En...waarom gaf het boekingssysteem van het lokale bedrijf aan dat de boeking een dag eerder al gecanceld was?
Heel, heel veel vragen. Ik heb bijna 300 euro betaald hiervoor, met creditcard, voor de auto en alle verzekeringen. Ik heb dit betwist bij de CC maatschappij en heb hier nog wel hoop op, maar ook geen zekerheid.
Daarnaast de bijna 700 euro voor de taxikosten; reisverzekering?
Wie heeft er tips in deze? Dan krijgen jullie van mij de tip: nooit boeken bij Holidaycars
Klik om te vergroten...