InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Ze sturen je het bos in en gaan ervan uit dat je er geen werk van maakt omdat het bedrag te laag is. Verder zullen ze ook niet geinteresseerd zijn in imago of terug kerende klanten, voor jou 10 anderen. Goldcar ook zon mooie.Lange rijen voor de balie, 1 medewerker en als je aan de beurt bent vragen ze naar een kopie van de all risk verzekering. Euh, ik heb cr card doorlopend? niet geldig bij ons, Volgende! Ojee nou doe maar dan. Inleveren auto ook zon truc. Brandstof niet vol getankt he kost 25 Euro. Maar hij zit vol, nee hoor niet helemaal klopt niet met km stand 25 euro. Of He deuk en kras heeft u aanrijding gehad? Euh nee.. Deur geschaafd das 300 euro. Ik neem alleen Sixt of Europcar, niks anders.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    721
    Leuk Bevonden:
    1.521
    Trofeepunten:
    478
    Ik ben ook genezen ;)
     
    westi vindt dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    En toch zal het management van Schiphol hier wel wat mee moeten doen, want dit kan namelijk echt niet een vechtpartij in een publieke ruimte op Schiphol voor het oog van passagiers.
    Natuurlijk zijn er in bedrijven, zeker waar er veel mensen werken, situaties waar conflicten kunnen ontstaan en ook zal dat wel eens uitmonden in een handgemeen.

    Maar de plek waar het hier gebeurd kan niet en zullen tegen alle betrokkenen toch echt disclipinaire maatregelen genomen moeten worden, juist om een signaal af te geven.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit met een "dilemma". Ik kom op zondag 8 oktober terug vanuit een reis vanuit Tsjechië en Slowakije (met de auto, met vrienden). Ik wil echter nog even een paar dagen weg, leuk citytripje ofzo. Nu staat Dublin nog hoog op mijn lijstje, en moet op 13 oktober 's avonds in Amsterdam zijn. Plan gevat om maandagochtend met KLM naar Dublin te vliegen en vrijdagmiddag terug. Best betaalbaar. Eventueel dinsdag weg kan ook.

    Enige probleem waar ik tegenaan loop: ik vind nergens een hotel wat nog enigszins betaalbaar lijkt. Zelfs slaapzalen (waar ik niet meer aan ga beginnen) vragen ze gerust €60/nacht en dan heb je dus niet je eigen kamer etc.
    Zijn er mensen die een idee hebben, bijvoorbeeld "in de buurt" van Dublin waar je redelijk betaalbaar iets kan vinden? Budget voor 3 of 4 hotelnachten is +- €300 (ex diner etc), misschien voor Dublin te laag. Reizen met OV zou geen beperking zijn.

    Of mensen een idee voor een leuke citytrip met KLM van/naar Amsterdam maandag weg vrijdag terug en betaalbaar is? Evt dinsdagochtend weg kan ook.
    Wil namelijk een keer met Cityhopper / KLM, nog nooit gedaan en daarom zoek ik specifiek iets met KLM.
     
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Aan die kant van de plas voor eur 100 per nacht? Dat heb ik al een hele lange tijd niet meer gezien. Dan zou ik eerder naar het oosten gaan. Poznan ofzo?
    Direct vlucht met cityhopper voor eur 150 en een hotel voor 70 euro per nacht.
     
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Maar moet het per se hotel zijn ? B&B doe ik ook wel eens..
    upload_2023-7-23_20-24-38.png
     
  8. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Eerlijk gezegd niet bij een B&B stil gestaan, goede tip! Ga er morgen eens naar kijken.
    Voorheen wel vaker in een B&B geslapen dus niet onbekend voor mij.
     
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Dit is redelijk bekend voor Dublin/Ierland algemeen. Goedkope vluchten maar geen goedkoop hotel te krijgen.
     
  10. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor de adviezen. Heb inmiddels nog wat creatiever plannetje. Maandagochtend KL0933 al vroeg naar Dublin, daar 2 nachten een B&B en dan met BA4463 naar Londen, daar in een BW en dan op vrijdag met KL1018 terug naar AMS. Was allemaal aardig te betalen zo.
    Maar Dublin goedkoop lukt niet echt inderdaad, maar we zijn eruit.
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Je pint in een Wetherspoons pub drinken scheelt je ook al de helft van de kosten :cool:

    (Wetherspoons in een franchise in de VK met best goedkoop bier)
     
  12. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Wetherspoons is altijd iig een, aparte ervaring laat ik het maar zo zeggen.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  13. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Heaven.
    Check-in T4 Riyadh voor first, business en elite plus :) Aparte entree in gebouw, zitten bij het inchecken, en echt aandacht voor de klant.
    Daarna dedicated paspoort controle en security.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 2 aug 2023
    VinceG, arjen05, Pictor en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Gister in CTG werd mijn paspoort uit het bakje voor de handbagage scanner gepakt door een politieagent. Ik dacht hmm apart. Daarna door de scanner en niks aan de hand. Maar ik moest meekomen naar een kantoortje met mijn spullen en daar werd ik extra ondervraagd. Ik had bv een boek bij me om te lezen onderweg naar huis, en dat werd meerdere keren in een lamp heen een weer gewapperd en waarom ik van lezen hou. Daarna moest ik een rontgenfoto ondergaan van mijn buik (die ik ook te zien kreeg), om te kijken of ik geen bolletjes had geslikt. En een hele trits aan vragen beantwoorden. Dit alles duurde een kwartiertje. Ik heb zoiets nog nooit eerder meegemaakt.
     
    VinceG en ErwinLansing vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Nu heb ik geen ervaring met luchthavens in Colombia, maar het is op zich niet zo gek natuurlijk dat Colombia op de luchthaven ervaring heeft met vertrekkende bolletjesslikkers.

    En waar in Nederland met wenkbrauwen wordt gekeken naar profilering, althans zo wordt het in de media gerfamed, worden in dit soort landen natuurlijk wel 'profielen' gescreend en op basis daarvan wordt bepaald of er extra onderzoek noodzakelijk is.

    Het gaat er trouwens niet specifiek om wat je beantwoord, als meer hoe je de vragen beantwoord en welke body language je gebruikt.
    Juist het stellen van onschuldige vragen zorgt ervoor dat je daarop natuurlijk antwoord en dat kunnen ze vergelijken met andere vragen die ze stellen.
    Als er uit dat beantwoorden van vragen geen bijzonderheden naar voren komen sta je zo weer buiten.

    Als je ervaring hebt met profilering en ontwijkende technieken gebruikt dan zal een goede profiler dat ook doorhebben, net zoals men dat heeft als je niet de (hele) waarheid vertelt of als antwoorden vragen oproepen en men daarop doorgaan.
    Persoonlijk heb ik er wat ervaring met profilering wat niet meehelpt in landen zoals Israel waar je dan in korte tijd persoon nummer 4 tegenover je hebt staan die weer een nieuwe benaderingstechniek probeert en ook daar ziet dat men geen antwoorden krijgt die bruikbaar zijn maar niet verdacht genoeg om de reis te onzeggen. Dan worden er uiteindelijk andere 'maatregelen' genomen, maar die kosten aanzienlijk meer tijd.
     
    arjen05, Ruut en Urbanjazz vinden dit leuk.
  16. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Helemaal waar. Vaak genoeg ook bij pre-checks dit soort vragen gekregen. Wie domme vraagt stelt krijgt domme antwoorden is dan mijn policy.

    Betreffende CTG: Oh een lange Hollander. Daar kunnen extra veel bolletjes in :D
     
    VinceG, Ready2Board, arjen05 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Op de routes CUR/BON/AUA-AMS kan ik uit ervaring vertellen dat men niet op zoek is naar lange Nederlanders. De Kmar-mevrouw van de ochtenddienst bij de 100%-controle aan de gate op Schiphol had wel humor, nadat ze door mijn paspoort bladerde: "u gebruikt het vliegtuig als taxi, zie ik?".
     
    Erwin, Ready2Board, ppt en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    michiel1, VinceG, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Hee gaat airbus een nieuwe concorde bouwen?
     
  20. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383

Deel Deze Pagina