InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    720
    Leuk Bevonden:
    1.520
    Trofeepunten:
    478
    Ik wil bij QR de avios van mijn vriendin transferen naar mij. Nu zie ik dat dat meer dan 100 euro kost om ze 'over te zetten'...beetje vreemd, maar goed. Zijn hier shortcuts voor?
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Eigenlijk is dit heel gebruikelijk in de wereld van loyaliteitsprogramma's dus heel vreemd is het niet.

    Ja, er zijn shortcuts voor. Heb je dit al eens bekeken:

    https://www.qatarairways.com/en/Privilege-Club/family-programme.html
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Toen mijn vlucht naar AUA werd uitgesteld naar de volgende dag vanwege storm zei de Platinum lijn dat koffer nu al afgeven niet kon.
    Wel is er een bedrijf dat tegen betaling je bagage bewaart.

    Aangekomen bij SP check-in kon ik hem gewoon afgeven...
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    720
    Leuk Bevonden:
    1.520
    Trofeepunten:
    478
    Nouja, wat ik had gedaan was dat ik voor haar een eigen account had gemaakt, met een promo. Ze heeft 11.000 avios behaald en toen dacht ik dat dát account gekoppeld kon worden. Dat kan dus niet. Ze is nu family member, staat bij mij (wat prima is) maar die 11.000 avios staan dus nu op haar ''oude'' account.
     
  5. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
  6. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
  7. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Hoi,
    Ik heb nog zo'n 450 euro aan e-credits voor Delta airways te gebruiken, geldig tot eind dit jaar. Gekregen destijds vanwege annulering ivm Covid.
    Een reis van AMS naar 'ergens' in de USA is nu ongeveer minimaal 650 euro. Ik wil best wat bij betalen, maar tegelijkertijd voelt dit als een gedwongen uitgave, omdat ik anders 450 euro weggooi. In mijn beleving moet het ook een vlucht naar de USA zijn, of vliegen zij vanuit AMS ook naar andere landen?
    Iemand tips hoe dit het beste besteed kan worden of beter: hoe ik dit geld wellicht alsnog kan terugkrijgen?
    Alvast bedankt.
     
  8. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Dat klopt. Heb ik ook gehad. Alleen de punten die je krijgt na het aanmaken van de family account tellen mee helaas.
     
  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Voor de business owners onder ons; heeft iemand al eens berekend of de Elite Founderscard interessant is? Ik heb de Founders Card, niet de Elite en twijfel te upgraden.

    Er zitten heel grote (zakelijke) voordelen aan, mits je daar gebruik van maakt. Ik zelf helaas niet. De upgrades bij Hilton ketens doe ik het niet voor. Ook niet de verhoogde status bij Virgin. Zag dat deze week 10% korting bij Apple is toegevoegd maar helaas enkel in de US :(
     
  10. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Op de website moet je je eerst registreren voordat je de kortingen kunt zien. Klinkt als een data-collecting toko. Daarnaast declareer ik hotelkosten naar de klanten toe dus die kosten heb ik niet.
     
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Ben al klant op entree level. Ze geven veel kortingen en promoties. Ook korting op vluchten, fast tracks, gewone upgrades, heel veel kortingen op privé / zakelijke aankopen. Gaat mij juist erom of iemand al een berekening heeft los gelaten (of weet te vinden) voor de Elite status voor een Europeaan.
     
    DuckDuck vindt dit leuk.
  12. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Een wat korte review over ITA Airways;
    Ik vloog met KLM naar Milaan Linate en door met ITA. Op Linate moet je opnieuw door de security maar dat gaat super snel. Ze hebben dezelfde scanners als op Schiphol. Overigens kreeg ik ook toegang tot fast track. Lukt je ook met een Amex platinum.

    De lounge is een ander verhaal. De ITA lounge liet me er niet in, het komt erop neer dat je naar Milaan moet vliegen met ITA, met KLM erna toe en door met ITA is niet genoeg (ondanks dat dit volgens de Skyteam regels wel moet immers international met domestic binnen ST). De Priority pass lounge ernaast is eigenlijk prima, dit is overigens de lounge welke andere airlines gebruiken (o.a KLM ,BA etc.).

    Vlucht naar Naples was te laat (1u) en met een CRJ 1000, leuk om eens in wat anders te zitten. Aan boord nog een drankje naar keuze op een vlucht van 1u.

    Terug ging via Rome, naar goed Italiaans gebruik ook deze vlucht te laat (45 min) Dit keer op Naples ook fast track, prio boarden en ook weer geen lounge. Dus ook hier de Priority pass gebruikt.

    Lounge in Rome voor KLM is de plaza premium. Overvol en klein, niet echt de moeite waard. Door tijdgebrek de ITA lounge niet geprobeerd.

    Terug met KLM, blijft het bijzonder hoe mensen niet begrijpen dat koffers op hun kant moeten in de nieuwe bakken. Het broodje kaas overigens afgeslagen... Pluspunten voor de purser welke een betere versie had van het praatje dan het ipad script.

    Kortom, leuk voor een keer maar liever niet meer, je FB voordelen gelden voor bagage, prio inchecken/fasttrack/ boarden. Lounge dus niet. Daarnaast kun je bij checkin gratis een stoel kiezen (mijn FB silver reisgenoot moest lappen dus het is alleen STE+). Overigens wel allemaal vriendelijk personeel en op KL vluchtnummer krijg je netjes de miles en XP.
     
    michiel1, Amsterdam, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Bij het lezen van het bovenstaande vroeg ik me af hoe het zit met KLM ticket op een Air Baltic vlucht; in de KLM app staat tijdens het boeken dat een gratis stoelkeuze mogelijk is (met skyteam elite plus) maar op de Air Baltic site kost me dat 13€ per segment. Hoe valt dat te voorkomen? Of gewoon net als bovenstaand verhaal pech, en klopt de info van KLM niet?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    648
    Trofeepunten:
    123
    AirBaltic is geen skyteam. Dus geen sky priority voordelen, het is slechts codeshare met KLM
     
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ik moest deze week op Schiphol ineens mijn riem in de hand houden tijdens de bodyscan. Dat was nieuw volgens de dame achter de band die het mij toesnauwde :D. Maandag houd ik hem gewoon om.
     
  16. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Heeft iemand hier ervaring met equipment changes op vluchten van Qatar Airways?

    Ik Had origineel een redemption ticket met mijn partner op vlucht QR274 in Q-Suites. Eerst ging het van een 777-300 naar een airbus 350-1000, geen ramp want nog steeds Q-Suites. Maar, toen ik vandaag checkte was het veranderd naar een 777-200LR zonder Q-suites. Het is nog steeds wel business class maar ik keek er erg naar uit om Q-suites te proberen. Alle andere datums rondom onze vluchtdag eind September zijn wel Q-suites vluchten in de 777-300.

    Ik had gezien dat Qatar wel vaker equipment changes doet dus ik vroeg me af of het wel is vaker voorkomt dat Qatar/andere airlines het toestel zoveel veranderen?

    Misschien kan ik mijzelf dan op deze manier hoop geven dat ze het weer terugveranderen naar Q-suites voordat ik aan boord stap :(
     
  17. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Zou Qatar bellen, op verschillende groepen gelezen dat ze je nog wel eens willen omboeken naar een andere datum.
     
    hollandje vindt dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Volgens mij mag je wel omboeken, maar er moet dan wel award beschikbaarheid zijn (en dat is vaak het probleem).

    Last minute swaps naar een frame met Qsuites komt inderdaad ook voor.
     
    hollandje vindt dit leuk.
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
  20. FlyMike

    FlyMike Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18

Deel Deze Pagina