Waar voldoet jullie ideale koffer aan?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 7 apr 2016.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    1.251
    Trofeepunten:
    223
    Ik ben ooit 1x gecontroleerd, dat was op BCN en daar wilde men perse dat ik mijn koffer in die meetbak moest plaatste. Hij ging erin en mocht dus mee.

    Verder de laatste 10-12 jaar nooit ergens een controle gehad op afmetingen van handbaggage.
     
    Jeroen23 vindt dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    2.000
    Trofeepunten:
    333
    Ik heb een travelpro elite slim. Die is 55x40x20 en ben tot nu toe nog nooit gecontroleerd. (even afkloppen). Hij is wel NET niet te groot voor de embraer bagagebakken, dus ik zou zeker niet voor groter gaan.
     
    Jeroen23 en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.676
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    508
    Gewoon voor de cabin gaan, ik heb hem al jaren en is echt een genot om mee te reizen, het boeit echt bijna geen enkele airline.
     
    Jeroen23 en arjen05 vinden dit leuk.
  4. vlieg8877

    vlieg8877 Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Ik zou het jammer vinden als je een Rimowa handbagagekoffer verplicht moet inchecken wegens ruimtegebrek in de bagagebakken. Deze krijg dan met deuken terug. Helaas komt dit steeds vaker voor.
    De kans dat je verplicht moet inchecken is overigens klein voor reizigers in business of met status.
     
  5. Jeroen23

    Jeroen23 Blue Tier

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    121
    Trofeepunten:
    33
    Bedankt voor de reacties allen!

    Afgelopen weekend toch maar even gekeken in de winkel. Gekozen voor de S met het idee om thuis te kijken hoeveel erin gaat en het alsnog te kunnen ruilen voor de grotere variant.

    Helaas hadden ze alleen het showroom model op voorraad, dus we moeten ze maar even online bestellen.
     
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.676
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    508
    Bagagebakken worden steeds groter, kijk naar de A321neo bijvoorbeeld, daar kan de Rimowa Cabin op zijn zij in (zoals het hoort). Kunnen meer mensen hier aub op letten? Danku :D

    Ok, ik moest hem zaterdag ook bij het toestel afgeven (LH CRJ900 FRA-AMS) maar daar wordt hij gewoon even netjes het ruim ingelegd en krijg je hem op AMS, zodra je het toestel uitstapt weer terug, zonder deuken)
     
    Jeroen23 en VinceG vinden dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.979
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Trofeepunten:
    508
    Mijn TUMI heeft juist moeite met de omgebouwde 737s van KLM. Of andersom dus :D. Liggend gaat prima, op de zijkant gaat de bak alleen nog met veel moeite dicht.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    2.000
    Trofeepunten:
    333
    Maar er is altijd een Steward(ess) die hem wel dicht krijgt hoor :D desnoods met deuken.
     
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.840
    Leuk Bevonden:
    2.681
    Trofeepunten:
    428
  10. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    123
    Voor mij nooit meer koffers of tassen met minder dan 4 wielen. Waardeloos.
     
  11. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    634
    Trofeepunten:
    348
    Het hangt denk ik af van hoe je reist en ze wil gebruiken. Met 4 wielen meer kans op mankementen. Ik zie het nut van 4 wielen niet in.
     
    Morris vindt dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.840
    Leuk Bevonden:
    2.681
    Trofeepunten:
    428
    Het is vooral voor reizen waarbij ik niet continu op dezelfde plek ben, veel naar taxis, treinen, ferry's etc. Dus de tas zal regelmatig gebruikt worden. Ik denk zelf dat 4 wielen dan toch wel makkelijk is, maar twijfel dus of ik dat nou heel erg zou missen mocht ik maar 2 wielen hebben.
     
  13. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb 5-6 jaar geleden een “roller” van Dakine gekocht. ik heb volgens mij deze versie (of de 100 liter versie): https://www.travelbags.nl/dakine-split-roller-110l-carbon.html

    Deze koffer was eigenlijk bedoeld als tijdelijke oplossing omdat ik voor een paar trips die achter elkaar gepland stonden wat meer spullen/kleding dan normaal meenam.

    Maar nu na 5-6 jaar moet ik bekennen dat ik deze koffer vaker heb gebruikt,(en nog steeds gebruik) dan ik van te voren had gedacht, vooral voor de langere trips 2-4 weken) met bestemmingen in verschillende klimaten.

    Buiten de covid-periode is de koffer redelijk intensief gebruikt, en ik moet eerlijk zeggen dat ik verbaasd ben dat deze nog heel is. Ik heb de afgelopen jaren een paar kleine reparaties (zelf) uitgevoerd. Een naad die begon los te raken, heb met naald en draad opnieuw vastgezet, en één van de plastic bescherm hoeken begon los te laten, die heb ik met epoxy weer vastgelijmd. Ik had een nieuwe kunnen kopen, maar merkte dat ik toch wel gehecht was geraakt aan deze koffer.

    De ritsen van Dakine zijn ook van goede kwaliteit - ik ben daarentegen niet zo’n fan van de ritsen van Eastpak, die voelen vrij goedkoop aan (ide rest van mijn arsenaal bestaat uit Tumi en Victorinox) en dat voelt een stuk beter). Ik heb onlangs zo’n kleine trolley van Eastpak gekocht, omdat ik onvoorzien een extra tas nodig had, maar die heb na één keer gebruikt te hebben, direct weggeven. Het voelde allemaal niet lekker, een beetje goedkoop.

    Wat ook handig is dat je de Dakine Roller plat kunt opslaan. Handig als je niet zoveel opslag ruimte hebt - of teveel koffers Je ziet dat niet vaak bij dit soort roller/duffles, alleen bij Briggs & Riley heb ik zo’n “flatpack” optie gezien - maar dat is een andere prijscategorie dan Eastpak en Dakine… mocht mijn Dakine het een keer echt begeven, dan ga kies ik voor Briggs & Riley (levenslang garantie en je kunt defecte onderdelen nabestellen).

    Wat betreft je vraag 2 of 4 wielen. Het lijkt bijna een religieuze discussie … wat is beter??

    Ik prefereer 2 wielen. Veel van de plaatsen die ik bezoek zijn niet geplaveid met mooie vlakke tegels: de kasseien van Antigua, de trappen van Penn Station, de trottoirs van Istanbul, of de zandpaden in de binnenlanden van Zimbabwe…, ik moet er niet aan denken deze met een 4-wheeler te bewandelen.

    Mocht je je alleen op luchthavens en hotels met mooie vlakke vloeren begeven, dan is een 4-wheeler een betere optie denk ik. Met name als je zwaarbepakt reist. Ik heb mijn Dakine een paar keer tot 32 kg gevuld, maar dan til je een hoop van het gewicht zelf. Niet zo erg als je 50 meter moet lopen naar de taxi standplaats, maar als je er een half uur mee loopt, begin je het wel te merken. Ik probeer daarom onder de 25 kilo te blijven dan is het goed te doen.

    Overigens heb ik het idee dat 4 wielen kwetsbaarder zijn dan 2 wielen. Ik zie regelmatig mensen oo de luchthaven een koffer met nog maar 3 wielen van de band halen.

    In je post schrijf je dat je veel van vervoer wisselt: taxi’s, ferry’s, treinen… voor mij zou dat een reden zijn om voor 2 wielen te kiezen. Zet maar eens een 4-wheeler in het gangpad van een trein als deze net vertrekt, of op een boot die wat golfslag te verwerken krijgt… dan wordt zo’n 4-wheeler een projectiel.

    Dus, lang verhaal kort, de factoren die zou meenemen het maken van een keuze: in wat voor omgeving en op wat voor oppervlak ga je de koffer het meest gebruiken? Wat neem je mee aan gewicht, blijf je onder de 23 kilo? Of heb je het maximum van 32 kilo nodig? Hoe belangrijk is kwaliteit van het materiaal (duurzaamheid) en hoe goed moet je koffer tegen een stootje kunnen?

    Ik ben benieuwd voor welke cult je kiest…. 2 or 4 wheels, that is the question.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.840
    Leuk Bevonden:
    2.681
    Trofeepunten:
    428
    Ha dat is nog eens een compleet antwoord :)

    Dat van 4 wielen op een boot of trein is eigenlijk wel een goed argument. Daar loop ik altijd mee te klooien maar had er nog niet eens aan gedacht dat ik daarom beter 2 wielen kan aanschaffen.

    Dus ik ga me maar focussen op een 2 wheels. Zal die van jou ook eens checken.
     
  15. Daandeluxe

    Daandeluxe Blue Tier

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    ik heb EN een original cabin EN een cabin S, met beide heb ik over 12 jaar vliegen nog nooit problemen gehad als handbagage en ik hoefde beide ook nooit in te checken.

    ik vlieg wel vrijwel altijd business en met verschillende maatschappijen, ook buiten Skyteam om.

     
    Jeroen23 vindt dit leuk.
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    772
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    And now for something completely different:

    In januari is één van onze Samsonite koffers in Thailand kapotgegaan. We zaten in het zuiden van Thailand met weinig opties (lees: kofferkoopopties). Wat doe je dan? Naar de Big C! :D

    Daar hebben we voor THB 1290 een BESICO Suitcase Model Silky RE1152 Size 28" Color Gray koffer gekocht. Omgerekend is dat ± €36. Het is dit model, maar dan n het grijs, en ik zie dat 'ie nu THB 794 kost. Dat is ± €22.

    De koffer is inmiddels naar Singapore, Dubai, de VS en Bulgarije geweest en niet kapot te krijgen. Rolt/rijdt als een malle. Best ruim van binnen. Ziet er in het grijs ook nog mooi uit. Kortom: wat een noodoplossing was, is nu een meer dan prima koffer geworden! :D
     
    Ruut, ppt en Vliegende_Keep vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina