Mileage Run – 5 nachtvluchten in 7 dagen14 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Al een paar jaar ben ik constant op zoek naar mileage runs: vluchten die ik puur neem om een flink aantal frequent flyer miles te sparen. Die frequent flyer miles wissel ik vervolgens in voor prachtige reizen die anders voor mij als student onbetaalbaar zouden zijn. Al best vaak ben ik voor een paar uur op en neer gevlogen naar het Midden-Oosten (‘dagje strand in Dubai’), maar meestal bleef het mileage runnen bij mij beperkt tot tripjes van 2 tot 3 dagen. Tot dit voorjaar mijn oog viel op een wel héél mooie mogelijkheid: een ticket van Madrid naar Parijs dat vrijwel overal ter wereld een overstap toeliet (let op: géén stopover – ik mocht niet langer dan 24 uur op een plek blijven). Na een paar uur puzzelen met data, tijden en vluchten had ik voor nog geen €400,= de volgende reis in elkaar gezet:

Woensdag: Amsterdam-Madrid-Londen-Singapore (nachtvlucht)

Donderdag: Singapore-Londen (nachtvlucht)

Vrijdag: Londen-Parijs, overnachting in Parijs

Zaterdag: Parijs-Londen-Singapore-Sydney (2 nachtvluchten)

Maandag: Sydney-Singapore-Londen (nachtvlucht)

Dinsdag: Londen-Madrid-Amsterdam

Mileage Run
Mijn mileage run naar Singapore en Sydney

De reis zou uitkomen op 5 nachtvluchten en 1 hotelovernachting in 7 dagen. Wellicht een krankzinnig idee voor de meeste mensen, maar ik zou in totaal ongeveer 36.000 mijl vliegen en door mijn status bij de luchtvaartmaatschappij zou ik dubbele miles verdienen: 70.000 miles voor ongeveer €400,=! Ik heb geen seconde getwijfeld en heb meteen geboekt. Zoals later zou blijken, zou de reis iets anders uitpakken dan gepland – lees verder als je weten hoe!

Ik begon mijn mileage run met een positionerende vlucht met onze ‘eigen’ KLM om op het startpunt van mijn reis, Madrid, te komen. Ik had de eerste vlucht van de dag naar Madrid geboekt, zodat ik nog een aantal uur in Madrid zou hebben voor ik door zou vliegen naar Londen. Via het nachtnet van de NS reisde ik af naar Schiphol en op het moment dat ik op mijn stoel van de Boeing 737 van KLM ging zitten, viel ik als een blok in slaap. Ik werd pas weer wakker toen we bijna in Madrid geland waren.

Landing in Madrid
Madrid gezien vanuit het vliegtuig

Vanaf het vliegveld nam ik de metro naar de stad en ik had ruim 6 uur om de hoogtepunten te bekijken. Ik was nog nooit in Madrid geweest (op een stuk of 10 overstappen op het vliegveld na…), maar ik had het idee dat ik een redelijke indruk van de stad kon krijgen. Ik vond Madrid een prachtige stad en het staat -zeker na deze eerste, korte indruk- zeker op mijn lijstje om nog een keer wat langer naartoe te gaan!

Plaza Mayor Madrid
Even de toerist uithangen op het Plaza Mayor in Madrid

Na een aantal uur rondgelopen te hebben in het (ontzettend warme en zonnige) Madrid, had ik een late lunch met tapas en Sangría en was het alweer tijd om terug te gaan naar het vliegveld. In tegenstelling tot KLM vliegt Iberia vanaf de grote, moderne terminal 4 van Madrid-Barajas Airport, dus daar ging ik naartoe om in te checken. De baliemedewerkster was verbaasd over mijn route: ‘U vliegt naar Singapore en dan meteen weer terug naar Parijs?’, ik mompelde iets over een zakenreis en mijn boardingpasses werden uitgeprint.

Madrid Barajas Terminal 4
Terminal 4 op Madrid-Barajas

De rijen voor de veiligheids- en paspoortcontrole waren ontzettend lang, dus ik had geen tijd om de Iberia-lounge uit te proberen en ging meteen naar mijn vliegtuig. Iberia heeft binnen Europa een beetje het karakter van een lowcost-maatschappij: je moet betalen voor eten en drinken en je hebt heel weinig beenruimte. Ik besloot dan ook nog maar even mijn ogen dicht te doen (zo heel veel viel er niet te beleven aan die vlucht…) en vlak boven Londen werd ik weer wakker. Vanuit het vliegtuig werd ik getrakteerd op een prachtig uitzicht over het centrum van Londen:

Londen vanuit de lucht
Prachtig uitzicht op het centrum van Londen!

In Londen was ik verbaasd over hoe vlot mijn overstap verliep. Ik heb meerdere keren mijn aansluiting gemist door te lange rijen en inefficiënte procedures, maar deze keer verliep alles vlekkeloos en voor ik het wist ging ik aan boord van de Boeing 747 van British Airways die mij naar Singapore zou brengen. De Queen of the Skies was zo goed als leeg, dus ik had de hele rij stoelen voor mezelf:

British Airways Boeing 747
Een vrijwel lege Boeing 747 op weg naar Singapore

De Boeing 747 was erg oud en het entertainmentsysteem werkte niet zo heel goed meer. Daarentegen was de service ontzettend goed: de stewards en stewardessen waren ontzettend vriendelijk en kwamen af en toe een praatje maken. Het eten was erg lekker en ik kwam erachter dat er zelfs in economy class Glenlivet single malt-whisky geschonken werd, dat heb ik volgens mij nog nooit ergens in economy class gezien… Na het eten deed ik mijn ogen dicht en probeerde ik wat te gaan slapen. De stoelen zijn niet heel erg comfortabel, dus ik had geluk dat ik een hele rij voor mezelf had. Zo kon ik met een stapeltje kussens van de omliggende stoelen een heerlijk knus bedje maken en vloog ik toch erg comfortabel naar Singapore.

Singapore Changi Airport
Singapore Changi Airport

Na ongeveer 13 uur kwam ik aan in Singapore, waar ik meteen naar de paspoortcontrole snelde. Ik had op mijn immigratieformulier ingevuld dat ik in ‘transit’ was en mij werd bij de paspoortcontrole gevraagd waarnaartoe ik over zou stappen. Toen ik ‘Londen’ antwoordde, werd ik vreemd aangekeken, maar zonder vragen werd mijn paspoort gestempeld en binnen 20 minuten na het landen van mijn vliegtuig zat ik al in een taxi naar het centrum. De afgelopen jaren ben ik vrij veel in Singapore geweest (zowel voor langere verblijven als voor kortere stops zoals deze), dus ik besloot de 4 uur die ik in de stad had niet te gebruiken voor ‘hardcore sightseeing’, maar voor een leuk terrasje. Tijdens mijn vorige overstap had ik heerlijk aan het water gezeten aan Clarke Quay, maar ik ging nu voor een terras met een mooier uitzicht: KuDéTa op het dak van het Marina Bay Sands hotel:

Marina Bay Sands Singapore
Het beroemde Marina Bay Sands-hotel

Aangekomen bij het hotel nam ik de lift naar de 37e verdieping en begaf ik mij naar de ingang van KuDéTa. Terwijl ik in de rij stond, merkte ik dat (zelfs overdag!) de dresscode strikt werd toegepast: één voor één werden de toeristen met korte broeken of slippers weggestuurd en ik was blij dat ik gewoon een lange broek met nette schoenen aanhad. Na een paar minuten in de rij te hebben gestaan, kon ik naar binnen en ik kon gelukkig nog een tafel aan de rand bemachtigen. Daar had ik niet alleen een prachtig uitzicht over de stad, maar ook op misschien wel één van de beroemdste hotelzwembaden ter wereld:

Marina Bay Sands infinity pool
De infinity pool van het Marina Bay Sands

Onder het genot van een paar drankjes zag ik de zon onder gaan achter de skyline van Singapore – een prachtig gezicht!

Marina Bay Sands bar
Drinks with a view!

Na een paar drankjes was het alweer tijd om terug te gaan richting het vliegveld. Ik nam een taxi, ging door de paspoortcontrole en kon vrijwel meteen boarden voor mijn vlucht terug naar Londen. Ik keek even een filmpje, at het eten (niet zo lekker als op de heenweg) en maakte het mezelf weer comfortabel op de 3 stoelen die ik (weer!) voor mijzelf had. Ik had echt geluk met het feit dat ik zoveel stoelen voor mijzelf had, anders was deze extreme mileage run een stuk vermoeiender geworden… Na ongeveer 13,5 uur vliegen landde de Boeing 747 weer in Londen, waar ik een overstap van bijna 10 uur had. Ik nam de Heathrow Express naar het centrum en werkte het toeristische circuit van bezienswaardigheden af.

Big Ben Londen
Houses of Parliament

In Londen was het met 12 graden en regen even een flinke overgang vergeleken met het zonnige Madrid en het tropisch warme Singapore, dus ik trok me vrij snel terug in een restaurantje om daar op temperatuur te blijven. Na een heerlijke lunch was het tijd om weer terug te gaan richting Heathrow Airport. Vrij snel was het alweer tijd om te gaan boarden en ik vloog nog een klein uurtje naar mijn ‘eindbestemming’: Parijs-Orly airport. De service was verrassend goed: zelfs op zo’n korte vlucht biedt British Airways nog een ‘full bar service’ met een snack (chips of nootjes) aan:

British Airways economy class
Drankjes en chips op een 1-uur durende vlucht

Eenmaal aangekomen op Parijs-Orly begaf ik me naar de bushalte van de hotelshuttles. Ik had een overnachting bij het Novotel Orly geboekt en ik had op dat moment héél veel zin om in een écht bed te slapen (na 1 nacht doorgebracht te hebben op het nachtnet van de NS en 2 nachten in een oude Boeing 747 van British Airways). Na bijna een uur (!) wachten, kwam inderdaad de shuttle naar het Novotel, dat nog bijna een halfuur rijden van het vliegveld bleek te liggen. Bij het inchecken kreeg ik als Accor Platinum een upgrade naar een grotere kamer en daar aangekomen lag ook een welcomstcadeautje op mij te wachten. Opvallend was dat de minibar gratis was, dat had ik nog niet eerder meegemaakt bij een Novotel.

Novotel Orly Rungis
Mijn kamer in het Novotel Orly-Rungis

Ik sprong meteen onder de douche en sliep tot tussen de middag de volgende dag. Toen was het alweer tijd om richting het vliegveld te vertrekken. Het inchecken was daar weer een grappige gewaarwording: ‘U vliegt naar Sydney met alleen handbagage?!’ weer mompelde ik iets over een zakenreis en kreeg ik mijn stapel boardingpasses in mijn hand gedrukt. Ik had nog 1,5 uur tot het vertrek van mijn vlucht, dus ik besloot een kijkje te nemen op het mooie uitkijkplatform van het vliegveld. Op het vliegveld van Orly zie je allemaal vliegtuigen voorbij komen die je anders niet zo snel ziet: van Corsair- en Air Caraïbes-toestellen tot jumbojets van Royal Air Maroc!

Royal Air Maroc Boeing 747
Royal Air Maroc Boeing 747

Na een korte vlucht met British Airways, kwam ik weer aan op het vliegveld van Heathrow. Ik wachtte op mijn vlucht in de mooie, ruime Galleries lounge. Toen het tijd was om te gaan boarden, ging ik naar mijn gate. Daar sloot ik aan in de lange rij voor de Boeing 777 naar Sydney (dit leek alles behalve een lege vlucht te worden…) en toen mijn boarding pass gescand werd, werd mij medegedeeld dat ik ‘wegens een fout’ niet meekon met deze vlucht en dat ik op de volgende vlucht werd gezet. Waarschijnlijk was de vlucht overboekt en toen ik de British Airways-app in mijn telefoon checkte, zag ik dat ik inderdaad al omgeboekt was naar een vlucht met Malaysia Airlines die de volgende morgen zou vertrekken! Ik zag dat die vlucht uitgevoerd werd met een Airbus A380 en dat mijn terugvluchten ook al omgeboekt waren, dus ik besloot er verder niet moeilijk over te doen en ik nam een kamer in het Sofitel in Terminal 5 om nog even wat slaap in te halen – ondanks de nacht in Parijs was ik nog steeds helemaal kapot van de 3 gemiste nachten slaap…

Sofitel Heathrow Terminal 5
Mijn kamer in het Sofitel Heathrow

Het Sofitel was een prachtig, luxe hotel en als Accor platinum-member kreeg ik toegang tot de lounge, waar ik ’s morgens ook gratis kon ontbijten. Na het ontbijt was het alweer tijd om naar het vliegveld te gaan. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat Malaysia Airlines niet van terminal 5 zou vertrekken, dus na wat gedoe met bussen kwam ik uiteindelijk aan bij de juiste terminal, waar ik incheckte en waar de prachtige A380 net aankwam:

Malaysia Airlines A380
De Malaysia Airlines A380!

Na een lekker kopje koffie op het vliegveld, was het alweer tijd om te vliegen. Ik had wéér het geluk dat ik een hele rij voor mijzelf had en kon dus weer breeduit zitten. De A380 van Malaysia Airlines was een mooi, modern en ruim toestel. Het entertainmentsysteem was heel goed en de service was vriendelijker en hartelijker dan bij British Airways – ik had dus eigenlijk erg veel geluk dat ik omgeboekt was op deze vlucht!

Malaysia Airlines A380
Op naar Azië!

Tijdens de vlucht liep de A380 wat vertraging op, waardoor ik in Kuala Lumpur nog maar 40 minuten voor mijn overstap had. Dat bleek gelukkig geen probleem en voor ik het wist zat ik alweer aan boord van mijn Airbus A330 die mij van Kuala Lumpur naar Sydney zou brengen. Ook op die vlucht viel ik weer als een blok in slaap en ik werd wakker boven Australië:

Kuala Lumpur - Sydney
Bijna in Sydney!

’s Ochtends vroeg landde ik in Sydney en ik nam meteen de trein naar het centrum. Daar had ik een aantal uur om de hoogtepunten te bekijken voor ik weer terug moest naar het vliegveld. Ondanks dat ik maar weinig tijd had, kon ik vrij veel zien! Sydney kwam op mij over als een ontzettend leuke stad en alle mensen die ik sprak waren ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Sydney is zeker een bestemming waar ik nog een keer naar terug wil en dan niet als overstap, maar als échte bestemming!

Opera House Harbour Bridge Sydney
Het operagebouw en de Sydney Harbour Bridge

In de loop van de middag moest ik weer terug naar het vliegveld. Ik proostte nog even op mijn reis met een glaasje champagne in het operagebouw:

Sydney harbour bridge
Glaasje champagne in het operagebouw voor de terugreis weer begint…

Vanaf het operagebouw nam ik de trein terug naar het vliegveld en binnen 30 minuten stond ik in de terminal om in te checken voor mijn vlucht naar Londen. Het vliegveld van Sydney ligt vlakbij het centrum, waardoor je een mooi uitzicht hebt op de vertrekkende vluchten met op de achtergrond de skyline van de stad:

Sydney Airport
De skyline van Sydney gezien vanaf het vliegveld

Vrij snel was het tijd om aan boord te gaan van de Boeing 777 van British Airways die mij met een korte stop in Singapore naar Londen zou brengen. Dit toestel zat (helaas) helemaal vol, dus de vlucht was aanzienlijk minder comfortabel dan de voorgaande vluchten die ik had gehad… Gelukkig was dit toestel ontzettend modern met aanzienlijk prettigere stoelen dan in de Boeing 747 en het entertainmentsysteem was erg modern met haarscherp beeld. Terwijl het toestel koers zette richting Singapore, werd ik getrakteerd op een prachtige zonsondergang boven de Australische woestijn:

Zonsondergang vanuit vliegtuig
Prachtige zonsondergang boven de woestijn!

Na ongeveer 8 uur vliegen landde de Boeing 777 in Singapore. Daar moest iedereen uit het vliegtuig om vervolgens een halfuur later weer in te stappen om te beginnen aan het 13,5 uur durende stuk naar Londen. Daar aangekomen was ik zó moe van de vele nachtvluchten met weinig slaap dat ik vrijwel op de automatische piloot naar mijn gate voor mijn vlucht naar Amsterdam schuifelde. Normaal zie ik altijd bij de gate al in welk toestel ik vlieg, maar ik zag nu op het moment dat ik in de stoel ging zitten pas dat -tot mijn verbazing- de vlucht naar Amsterdam met een widebody 767 werd uitgevoerd. Alle eerdere Europese vluchten die ik met British Airways had gehad, waren met narrowbody-toestellen, dus ik was vrij verrast! Verrassing of niet, ik viel meteen weer in slaap en een uurtje later werd ik weer wakker op Nederlandse bodem.

Al met al was deze mileage run een erg vermoeiende, maar tegelijkertijd ongelofelijk gave ervaring! Het geeft best wel een kick om voor een middagje naar Madrid, Londen, Singapore en Sydney te gaan en tussendoor steeds in het vliegtuig te stappen. Ik denk dat ik uiteindelijk geluk had dat ik nog een extra hotelovernachting in Londen mee kon pakken, anders was de reis wel érg vermoeiend geweest… Maar uiteindelijk was ik een fantastische ervaring én 70.000 miles rijker – wat wil een vliegfanaat nog meer?! Zou ik het nog een keer doen? Ja, zonder twijfel!

Mileage run
Mijn uiteindelijke route, nadat ik omgeboekt werd

Reacties

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Dankjewel! Ik vloog uiteindelijk niet NAAR Singapore en Sydney, maar VIA die steden. Ik betaalde in feite het tarief voor Madrid-Parijs met alle toeslagen en belastingen voor de vliegvelden waar ik een tussenlanding had. Vandaar dat ik ook niet langer dan een paar uur mocht blijven in alle steden, ik was alleen aan het overstappen.

        • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

          Dit heb ik direct via een airline geboekt, maar ik denk dat het ook mogelijk was geweest via een booking engine. Ik vind het altijd prettiger om zoveel mogelijk direct via een airline te boeken – als ik dan iets om wil boeken of wil wijzigen, kan dat direct via de maatschappij zonder een ‘tussenkanaal’ dat alleen maar lastig werkt in dat soort situaties.

      • Peter zegt

        Beste Valentijn,
        hoe vind jij die vluchtcombi’s met zulke overstappen?
        is dat iets wat weggelegd is voor elite members?
        Ik neem aan dat je eerst zelf gaat puzzelen voor dat je belt met de betreffende luchtvaart maatschappij.
        Op ITA Matrix vind ik die ongelimiteerde overstappen niet.

        • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

          Dag Peter,
          Het heeft gelukkig niets te maken met het zijn van elite member of niet. Het is puur afhankelijk van de tarieven die beschikbaar zijn. Neem bijvoorbeeld een willekeurig British Airways-ticket naar de Verenigde Staten: hoogstwaarschijnlijk kan je die (zolang je binnen een bepaalde afstand blijft) via alle Amerikaanse luchthavens en een flink aantal Europese luchthavens omleiden. Blijft puur een kwestie van veel puzzelen en tijd erin stoppen tot je het ‘juiste’ ticket voor jezelf geknutseld hebt. Het enige voordeel wat je in dat geval als elite member hebt, is dat je vaak een ander telefoonnummer kunt bellen waardoor je minder lang in de wacht hangt als je het wilt boeken. Maar in veel gevallen kan je het ook online in elkaar zetten via ‘meerdere bestemmingen’-opties bij online reisbureaus.

  1. Milou zegt

    Zo leuk om dit verhaal te lezen Valentijn! Waar ik dan nog wel benieuwd naar ben: wat koop je voor zo’n 70.000 miles die je nu verzameld hebt? Of waar ga je ze voor gebruiken :-D?

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Thanks! Ik heb een deel al gebruikt om een leuke trip voor komend jaar te boeken: Amsterdam-Madrid-Frankfurt-Doha-Abu Dhabi-Delhi-Kathmandu in business class voor 30.000 miles. Voor de rest van de miles moet ik nog een leuke bestemming zoeken ;-)!

      • Sanne zegt

        30k Miles voor Amsterdam-Madrid-Frankfurt-Doha-Abu Dhabi-Delhi-Kathmandu in Business, welk programma gebruik je daar voor om dat voor elkaar te krijgen 🙂

        • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

          AAdvantage, daar zijn vaak creatieve dingen mogelijk! Je moet wel veel geduld hebben aan de telefoon en hopen dat je een behulpzame medewerker aan de lijn krijgt… In het verleden met dat programma ook leuke dingen als CAI-AUH-BKK-SIN-HKG-DPS voor 30K in business geboekt 🙂

          • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

            Meestal wel, maar (ingewikkelde) award tickets zijn in mijn ervaring alleen maar telefonisch te boeken. Is vaak een flinke klus (‘Etihad? Is dat een luchtvaartmaatschappij?’), maar uiteindelijk zeker de moeite waard als je een mooi award ticket hebt!

  2. Julian zegt

    Wat zijn je kosten tussendoor voor bijvoorbeeld taxi’s, sightseeing, hotels en andere dingen die (onverwachts) geld kosten? Heb je daar een budget voor of hoe ga je hiermee om…

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Ik probeer altijd van tevoren een inschatting te maken of het betaalbaar voor mij is of niet. Deze reis in het bijzonder was een goede optie: er waren genoeg gratis dingen om te bezichtigen (ik zorg dat ik van tevoren goed weet waar ik naartoe moet, zodat ik het meeste te voet kan doen), alle vliegvelden waren bereikbaar met goedkoop openbaar vervoer (of goedkope taxi’s) en bijna alle overnachtingen vonden plaats in het vliegtuig – dus bijna geen hotelkosten. Vaak genoeg laat ik mileage runs naar dure bestemmingen schieten omdat er teveel extra kosten (dure hotelovernachtingen, taxi’s, visa, etcetera) aan verbonden zijn. Wat in ieder geval al veel scheelt, is dat ik loungetoegang heb op de meeste vliegvelden, dus daar kan ik gratis eten en drinken!

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Dat had misschien gekund, maar dat was voor mij als student hoogstwaarschijnlijk te duur geweest helaas… Soms vind ik zelf vergelijkbare fares (trial & error, een hels karwei…), maar meestal doe ik inspiratie op op allerlei fora voor frequent flyers. Ik denk dat het ikvliegveel.com-forum in de toekomst ook een mooie bron wordt voor dit soort tickets ;-)!

  3. William zegt

    Geachte,

    Zalig artikel! Hoe vind je dergelijke vluchten? De meeste zoeksites beperken vluchten tot 1 stop. Of heb je met de ITA matrix gezocht?

    Mvg

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Hartelijk dank! Dit is inderdaad met de ITA Matrix in elkaar geknutseld. Als dat gelukt is, is het alleen nog een kwestie van een website vinden waar je het ticket kunt boeken – vaak is dat geen probleem bij de website van de maatschappij zelf!

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      In het najaar van 2013. In feite was het ook alles behalve een deal: het was gewoon een erg duur ticket van Madrid naar Parijs… Toevallig met een overstap op ‘leuke bestemmingen’, maar daar mocht je niet langer dan 24 uur blijven.

        • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

          Ik weet het niet precies meer, maar ik denk dat er iets van ‘unlimited transfers’ stond. ‘Unlimited stopovers’ impliceert dat je ergens wél langer dan 24 uur mag blijven in plaats van alleen overstappen. Daarnaast stonden er weinig restricties met betrekking tot de plek van de transfers (dus geen specifieke overstappunten genoemd).

          • Aaron zegt

            Juist ja, was ik even vergeten, thanks!
            Was die deal toen te vinden op Flyertalk of ergens anders? Ik denk dat ik die net gemist heb… Ik begon FT te volgen december 2013.

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Bedankt! Eigenlijk is het bij toeval begonnen: ik heb op mijn 17e een keer een ticket naar Costa Rica geboekt en ben toen eigenlijk zonder erbij na te denken lid geworden van een frequent flyerprogramma. Na een paar keer vliegen zag ik dat ik leuke gratis reisjes kon gaan maken – toen ben ik het verder uit gaan zoeken!

  4. Nick zegt

    Wow! Wat een BIZAR artikel dit! Ik weet niet of ik heel lang onder een steen heb gelegen, maar ik wist écht niet dat dit allemaal mogelijk was! Ik lees dat je per toeval frequent flyer bent geworden, maar dan nog, hóe bedenk je het om zo’n reis te maken puur voor de miles? Petje af, maar wel een bizar raar verhaal, haha! Ik hoop dat je nog vele leuke tripjes in de toekomst zal maken, veel plezier daarmee!

  5. Geurling zegt

    Heb met stijgende verbazing maar vooral ERRUgggg jaloers
    naar deze reis gekeken.

    Enig nadeel hiervan dat ik nu met een minder -waardigheids -complex
    moet zien te leven want zoiets zou ik nooit voor elkaar kunnen krijgen.

    Nogmaals : prachtig artikel en bijzondere inspirerend.

  6. Twtms zegt

    Hoi. Kun je mij vertellen hoe je ervoor gezorgd hebt dat je een ticket had waarmee je de transit ruimte op de vliegvelden mocht verlaten? Bij bepaalde tickets mag dit niet, dacht ik te weten. Ik vlieg zelf ook veel en heb soms transits van 16 uren, mag ik dan in elk geval de luchthaven verlaten om de betreffende stad te bezoeken? Ook zonder ( in het geval van Changi Airport ) SingaporeTour, bijvoorbeeld? Geweldig verslag, overigens. Ik ga nu ook beginnen met Mileage Runs heb ik mij voorgenomen!

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      In feite is het op alle tickets mogelijk om het vliegveld te verlaten (zolang het tenminste 2 losse vluchten zijn en niet een tussenstop waarbij je in het vliegtuig blijft). Het is alleen afhankelijk van de policy van een bepaald land of je een visum nodig hebt of niet. Met een Nederlands paspoort kom je veel landen zonder problemen in! Gewoon de bordjes ‘bagage claim’ in plaats van ‘connections’ volgen en voor je het weet ben je in het land, al is het maar om even een frisse neus te halen buiten de terminal!

  7. Daan zegt

    Je kan voor die vlucht waarvoor je omgeboekt bent nog een Denied Boarding Compensation aanvragen volgens EC261/2004. Volgens deze regeling heb je recht op 600€. Dan is je reis dus helemaal gratis geweest 🙂

  8. Erwin zegt

    Ontzettend gave reis! Ik ben mede door dit verslag ook aan het zoeken geraakt en had een paar kleine vraagjes. Hoe kun je deze vluchten zoeken in de ITA software en waar in de voorwaarden(fare rules & restrictions) moet je kijken om deze insane overstappen mogelijk te kunnen maken. Is dat het kopje ‘transfer restrictions’? Nogmaals gaaf artikel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *