Schiphol heeft een nieuw logo en slogan dat sinds enkele dagen prijkt op de glazen gevel van Schiphol Plaza. Van het 'vertrekkende vliegtuig' logo naar een cirkel met AMS er in en Schiphol er naast. De nieuwe slogan is 'Today is the day'. Ik vind het een aardig logo, al doet het mij een beetje denken aan de Apple Music Awards. Vanaf 14 oktober is dit logo ook zichtbaar in alle digitale uitingen en de komende maanden worden ook de borden op Vertrekhallen 1, 2 en 3 vernieuwd. Bron: Luchtvaartnieuws. Foto: Schiphol
Exact dit. Gezien de staat van onderhoud is Schiphol een 3e wereld luchthaven waar van alles defect is. Besteed daar je geld maar aan ipv een lullig logo.
Toen ik deze foto voor het eerst bij luchtvaartnieuws zag, dacht ik dat ze daar een rode cirkel hadden geplaatst om 'AMS' heen zodat je het nieuwigheidje kon zien...
En ondertussen betaal ik op een reward ticket enkele reis Amsterdam - Nice 85 euro toeslagen terwijl het andersom 32 euro is voor NCE-AMS. Dus blijkbaar kun je een piekfijne luchthaven draaiend houden met 70 % minder kosten voor de passagier (en ik wed dat havengelden daar ook anders zijn). Maar goed, dan is je logo natuurlijk wel slechts een palmboom en geen prachtige rode cirkel.
Ja er is helaas een hoop achterstallig onderhoud. Niet alleen roltrappen maar ook de klokken zijn overal stuk las ik een aantal weken terug. Maar het hoeft niet of/of te zijn, het kan ook en/en. Dus gezien de som geld die nú geïnvesteerd wordt in Lounge 1 (en de A-pier en het busplatform) hoop ik dat de praktische zaken ook snel gerepareerd worden alsmede een nieuwe C-pier.
Ja ik zag nu ook dat de rode cirkel dus echt is en niet een fotoshop in het plaatje.. Op zich snap ik internationaal wel dat je AMS ergens in de naam wil hebben, ondanks dat Schiphol onder de gemeente Haarlemmermeer valt.
Het zat al jaren in de naam, Schiphol heeft sinds 1947 "AMS" als IATA code. Om nou 200k te gaan betalen om het ook in je logo te zetten.. Je logo kan gewoon ondersteunend zijn aan je naam. Heineken heeft een rode ster als logo en Mastercard een rode en oranje bol.
Wat het logo volgens mij duidelijk maakt is dat Schiphol buiten de ring A10 ligt en alles daarbinnen Amsterdam is.
Op twitter stond "we're taking an important step towards a high-quality schiphol ready for the future" bij de introductie van dit "logo" (sorry kan het echt geen logo noemen). Dat klopt wel! slecht logo, slechte kwaliteit. Kwam gisteren om 16 uur aan en net werd paspoortcontrole weer afgesloten omdat het te druk was. Uur wachttijd. Gelukkig was de medewerker op de hoogte van wat privium is en liet mij door. Maar automatische gates waren weer dicht en alleen maar 2 KMAR medewerkers. en dus een uur wachttijd. Nou welkom op schiphol! Over de roltrappen wil ik het niet eens meer hebben..... P3 bus tot zijn trut toe vol. Reden maar met 2. In de herfstvakantie! Gaat best wel goed met de kwaliteit.....
Ja dus de paspoortgates. Die dure machines waar je met een paspoort met een chip makkelijk en snel gebruik van kan maken en waar je geen KMAR voor nodig hebt (nou ja 1 dan). Die machines die ze in het buitenland wel gebruiken, maar blijkbaar op Schiphol willen ze die graag nieuw houden. ze zijn ook zo zuinig op Schiphol op hun spullen Nee als de priviumpoortjes dicht zijn en er staat zo'n rij dan ga ik pas echt stennis schoppen. Maar ik begrijp ook niet dat Nederlanders accepteren dat we Vietnamese toestanden bij immigratie creëren terwijl er poortjes staan.
En de liften. Kwam deze maand terug uit Warschau en het was weer een hindernisbaan met obstakels, roltrap die het wel deed, roltrap die het niet deed, dus tweede helft trap moeten pakken. Koffertje tillen, koffertje rijden. Het was een goede training, maar the state of disrepair is echt shocking.
Als de Privium poortjes het niet doen moet je gewoon met je Privium pasje zwaaien naar een medewerker en dan wordt je zo naar het begin van de rij geleid. Is mijn ervaring Overigens doen ze het op CDG ook vaak niet en liggen ze er in de Britse luchthavens ook regelmatig uit door storingen.
Gezien het feit dat de gemeente Amsterdam een nogal linksige activistische aandeelhouder is die de tent het liefst wil sluiten, mogen ze van mij de verwijzing naar Amsterdam er gewoon eruit slopen
Ik vind het voorstel van Ja21 wel goed. Amsterdam die zijn aandelen verkoopt en het geld voor iets nuttigs gebruikt.
Ja, meer linkse hobbies Alle gekheid: helemaal mee eens. Al viel JA21 wel een beetje door de mand, toen Nieuwsuur grote verschillen ontdekte in het verkiezingsprogramma en de berekening die ze hebben gestuurd naar het CPB voor doorrekening. Specifiek de vliegbelasting: in het verkiezingsprogramma staat schrappen van de vliegtaks. Naar het CPB toe is aangegeven dat het gaat om het schrappen van de verhoging. Evengoed zijn zij de beste partij voor de luchtvaart in Nederland. Ik ga op ze stemmen.
Helemaal met je eens. VVD JA21 en FvD zijn de enige 3 die pro luchtvaart zijn (VVD zegt het altijd maar is het niet). FvD is me nog te wappie dus inderdaad enkel JA21 een goede keuze.