Cathay Pacific met 777 vanaf Amsterdam

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Cathay Pacific is haar huidige A340-300 toestellen in de vloot aan het vervangen door de moderne Boeing 777-300ER. Door deze wijziging krijgt de Nederlandse markt per 1 november 2014 ook toegang tot de nieuwe Business Class van Cathay Pacific op de vluchten van Amsterdam naar Hong Kong v.v.

Om dit nieuws te vieren heeft Cathay Pacific nu de Early-Bird tarieven: Lage tarieven voor de eerste passagiers die met de Boeing 777-300ER vliegen. Zoals uit onderstaande schema blijkt wordt door de inzet van het nieuwe toestel ook de vliegtijd iets verkort ten opzichte van de vluchten met de Airbus.

Nieuwe dienstregeling per 1 november 2014

Boeken kan via deze link (klik).

Timetable AMS HKG per November 1, 2014.

Timetabel HKG-AMS per November 1, 2014.

Configuratie

De Boeing 777-300 ER van Cathay Pacific heeft op de route van- en naar Amsterdam 40 business class stoelen (in een 1-2-1 opstelling), 32 premium economy stoelen en 268 stoelen in economy. Totaal zijn dit “slechts” 340 stoelen. De nieuwe Business Class stoel heeft een royale bewegingsfunctie, en met één druk op de knop verandert business class stoel in een volledig vlak bed van 208 cm lang (82 inch). De stoel indeling van de business class is als volgt:

Cathay 777-300 configuratie

Conclusie

Cathay Pacific biedt door de aangekondigde wijziging per 1 november 2014 een fantastisch nieuw product met verbeterde business class stoelen. Grote voordelen ten opzichte van veel concurrenten is de perfecte service aan boord, de ruime opstelling van de business class stoelen en de directe vlucht naar Hong Kong. Ik heb eerder met Cathay gevlogen op dit traject, maar dat is alweer enige tijd geleden. Ik hoop snel weer een mogelijkheid te krijgen om het nieuwe toestel richting Hong Kong te testen.

Heeft u al met Cathay Pacific gevlogen in de Boeing 777-300ER? Zo ja, wat was uw ervaring?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *