Door de bomen het bos niet meer te zien ben ik aanbeland op dit forum en hoop van jullie te kunnen leren. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Het dilemma Volgend jaar mei gaan mijn partner en ik trouwen in Vegas. Hier zijn wij nu druk voor aan het sparen. Wij zijn een keer eerder naar Amerika gegaan en die reis was nu niet bepaald comfortabel. Mijn partners wens is om een keertje business class te vliegen en ik heb het idee opgevat om te proberen om dit als verrassing voor onze huwelijksreis voor elkaar te krijgen Het uitgangspunt Wij hebben een jaartje een Amex Flying Blue gehad en ook wat punten gespaard door onze eerdere reis naar Amerika. We hebben momenteel 26500 Miles en zijn het Yvory level. De vragen - Is het mogelijk om tijdens werelddeal weken een gewoon ticket te boeken en dat met miles te upgraden? - Kan een upgrade met Yvory level? - Hoeveel miles zou ik hiervoor nodig hebben? Misschien de vraag anders gesteld:: Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen tegen een schappelijke prijs? )
tommerd, een upgrade is mogelijk als er beschikbaarheid is. zie de tabel in de volgende link voor het miles wat je nodig hebt. afhankelijk van je boekingsklasse heb je 15k of 25k nodig voor de upgrade naar business (europe 1 naar north america). het aantal punten geldt voor een enkele reis
Nee. Upgraden is niet mogelijk op de goedkoopste tickets; diegene die 25% verdienen (T, R, N, V, E, G). Laten dit net de buckets zijn waarin de WDW tickets boeken. Daarnaast moet je het geluk hebben dat er twee stoelen in de Award bucket beschikbaar komen. Als Ivory kan je zeker met miles upgraden, maar met 26500 miles kom je intercontinentaal nergens i.c.m. een goedkoop Economy ticket.
ik heb ook nog 8300 american express reward points die ik tegen een koers van 5 / 4 kan inwisselen. Kom dan uit op 33500 ongeveer, maar dat zet zeker nog steeds geen zoden aan de dijk? Waar moet ik dan aan denken? 60.000 voor 2 personen retour? Excuus als ik misschien 'blonde' vragen stel. Heb veel gelezen, maar ik snap het nog niet helemaal: Wat zegt ' Yvory' eigenlijk? Bepaalt dit je multiplier van je mileage? En wat is een Award bucket? Hoeveel moet ik (ter indicatie) doen / vliegen om genoeg punten te hebben verzameld?
Je bedoelt "IVORY", denk ik? Dit is de laagste tier in het Flying Blue programma. Zie hier voor meer info: https://www.klm.com/travel/nl_nl/fl...gblue/all_about_levels_and_benefits/ivory.htm Hier zit helaas geen mulitplier aan vast, alleen bij SILVER, GOLD en PLATINUM. EDIT: voor een enkeltje AMS-LAS in BC zit al gauw aan minimaal 62500 ex. taxes. Dus je hebt 250000 Flying Blue miles nodig.
jeetje mina, dat lijkt beetje onhaalbare kaart, was al heel trots op mijn 33500 FB miles. Maar ook voor upgrade? hoor nu miles van 15k tot 250k, das nog al een verschil
Voor het upgraden met miles moet je een ticket hebben met een bepaalde boekingsklasse. Voor intercontinentale vluchten kun je vanaf Q upgraden met miles. Hoe duurder je ticket(klasse), hoe minder miles je nodig hebt. Voor Q is het naar Noord-Amerika 45k per persoon, enkele reis, H 35k en zo neemt het af. Je kan de afweging maken tussen een duurder ticket kopen en minder miles besteden, of een goedkoper upgradable ticket aanschaffen en miles bijkopen. Wil je een ticket tijdens de Werelddeal Weken boeken, dan is die hoogstwaarschijnlijk niet te upgraden doordat de ticketklasse te laag is. Met Award Bucket bedoel ik of de stoel in het vliegtuig wel te boeken is met miles. Een maatschappij geeft maar een subset van hun stoelen vrij voor betaling met miles. Zo kan je misschien wel 10 Business Class stoelen online boeken met cash, maar zijn er maar twee, één of zelfs 0 beschikbaar voor miles (upgrade). Dit wordt dus kunstmatig gecontroleerd. Vaak komen er dichter bij vertrek meer stoelen vrij, maar dit is nooit een gegeven. Al met al ben ik bang dat je met miles niet ver komt, zeker met 2 personen retour. Misschien uitkijken naar een promo tarief in Business Class met een andere airline of hopen op een cash-upgrade aanbod.
De keren dat we geweest zijn, waren we voor 600 euro de man retour. ik heb geen idee wat het kost, maar wil er wel 1000 euro de man voor neerleggen, of is dit nog steeds niets? Hoe zie ik welk ticket welke ticketclass heeft?
Als je op KLM.com een ticket hebt gevonden, staat er in stap 2 onder ticketvoorwaarden een link 'Meer Voorwaarden'. Dan opent een scherm waar naast reisklasse een letter vermeld staat. Dat is je boekingsklasse.
Gerelateerde vraag; als je een promo award economy koopt met miles, krijg je dan ook bij OLCI de mogelijkheid om met cash te upgraden? Of is dit alleen met 'verkochte' tickets?
Je kunt alleen upgraden vanuit de duurdere ticketclasses. Bij KLM heb je helaas niet de mogelijkheid om je ticket in delen te betalen. (Beetje miles, beetje geld, beetje waardebonnen etc). Het is ofwel een volledig business class award ticket boeken (denk aan 100.000 miles voor een retour) en alleen de belasting (ongeveer 250-350 euro) bijbetalen contant (die belasting kan weer niet met miles). Andere optie is om een volledig geprijsde economy ticket te kopen en die te upgraden met miles (of cash). Dan kun je echter álleen miles of álleen cash gebruiken. Bedenk echter wel dat het niet altijd mogelijk is om je ticket te upgraden, dus je loopt het risico dat je een duur economy ticket koopt en uiteindelijk niet business class kan zitten. Met de hoeveelheid miles die je hebt zul je denk ik op geen enkele manier twee businessclass retourtickets kunnen verkrijgen (ook één gaat denk ik niet lukken). Je zult dus volledig cash moeten betalen voor je ticket. Het is namelijk niet mogelijk om 25.000 miles in te leggen en vervolgens om een bedrag te vragen dat je in cash moet bijleggen om tot je totaalticket te komen. Met Ivory kun je prima upgraden (als je voldoende miles hebt en een ticket in de duurdere ticketklasse boekt), maar je zult met Ivory vrijwel zeker geen gratis upgrade ontvangen (die kans is namelijk zelfs met de hogere statussen al vrij klein). Iedere deelnemer van het gratis programma van KLM en Air France is namelijk minimaal Ivory deelnemer: het zijn er dus heel veel en voor KLM ben je dan niet "bijzonder".
De opties: - Koop twee businessclass tickets voor mei: 2.964 * 2 = 5.929 euro. Met die prijs ben je overigens voor een business class ticket nog best goedkoop uit. Dit is een ticket in klass Z (de goedkoopste business class klasse van KLM volgens mij.) - Koop twee economy tickets voor mei: 790 * 2 = 1.580 euro. Dat is een ticket in klasse N, een van de laagste ticketklasses van KLM. Dit ticket kun je niet met miles upgraden! Maar, dan kun je de 4000 euro die je over hebt aan een fantastisch hotel spenderen. Eventueel kun je nog voor ongeveer 500 euro voor jullie twee Economy Comfort stoelen bijbestellen. Hou je nog een flink bedrag over. - Koop twee economy tickets voor mei: 900 * 2 = 1.800 euro. Dat is een ticket in klasse L en dat is een van de laagste klasses waarmee je wél met miles kunt upgraden. Je hebt dan 90.000 miles nodig per persoon om te upgraden naar Business Class volgens de KLM calculator (maar het is dus maar de vraag of die upgrades aanwezig zijn). NB: Bedenk overigens dat KLM niet rechtstreeks naar Las Vegas vliegt en dat je hier dus een binnenlandse vlucht in de VS hebt met Delta. Business class in de VS stelt niet zo heel veel voor. Je stoel is een stuk ruimer, maar het heeft niets te maken met de service en het comfort dat je bij intercontinentale vluchten krijgt. (Overigens is intercontinentaal de business class van Delta: Delta One aanzienlijk prettiger in mijn ogen dan die van KLM (WBC))
Jammer, Jullie gaan in Vegas trouwen lees ik. Dus niet als huwelijksreis. ik weet niet of het nu nog zo is...maar vroeger(he) als je een KLM ticket boekt voor huwelijksreis...werd(bij mij iig) automatisch (gratis)geüpgraded naar de businessclass. Das natuurlijk en stuk goedkoper.
Thanks voor jullie info, duidelijk dat ik niet ver ga komen met mijn miles, dacht er al heel wat verzameld te hebben niet dus! Wordt het maar weer krapjes zitten en bij inchecken vermelden dat we gaan trouwen, msischien helpt het
Er komt net een BA business class deal voorbij naar SFO voor €554, dus als je het geen probleem vindt om je te positioneren naar OSL en daarna nog van SFO naar Vegas te moeten vliegen