Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Een verslag van een korte trip naar Chicago en Los Angeles. Voor een ontmoeting met een andere “Travel Hacking” liefhebber, werd het tijd een reis naar Los Angeles in te plannen. Natuurlijk ligt Los Angeles niet om de hoek, dus ik bouwde er een leuk reisje omheen.
Dit verslag bestaat uit de volgende onderdelen:
- Trip Intro: een kort bezoek aan Chicago en Los Angeles;
- Lufthansa Business Lounge Düsseldorf (Review);
- SAS Plus CRJ-900 Düsseldorf – Oslo (Review);
- SAS Plus A320 Neo Oslo – Stockholm (Mini-Review);
- British Airways Club Europe Boeing 767 Stockholm – London (Review);
- Renaissance London Heathrow (Review);
- BA Galleries First Lounge London Heathrow Terminal 5 (Review);
- British Airways Club World Boeing 747 London – Chicaco (Review);
- Palmer House by Hilton Chicago (Review);
- AA Flagship Lounge Chicago O’Hare (review);
- American Airlines A321 Economy Chicago – Los Angeles (review);
- Hilton Los Angeles Airport (review);
- Hotel Maya, a Doubletree Hotel Long Beach (review);
- AA Flagship Lounge Los Angeles Airport (review, dit artikel);
- American Airlines 787-9 Premium Economy LAX-Dallas-Madrid (review).
Net als de overige dagen sta ik weer lekker vroeg op. Het is vandaag natuurlijk wel zondag, dus ik slaap uit tot maar liefst kwart voor vier. Nadat ik rustig opgestart ben verlaat ik om ongeveer kwart voor vijf het hotel.
Ik besluit dat ik de kap van de Mustang absoluut naar beneden moet doen. Het mag dan donker zijn en een beetje fris: het dak moet er af. Jas aan en gaan. En man wat is het gaaf om in een donker en uitgestorven LA te cruisen met een cabrio. Heerlijk!
Als ik bij Avis aankom, rijd ik de auto naar het inleverpunt. Shit: ik ben vergeten om te tanken. Best dom, want voor een halve tank betaal ik nu maar liefst 68 dollar. Beetje zonde.
AA Flagship Lounge LAX: entree
Nadat ik met het Avis busje ben aangekomen bij terminal vier loop ik naar de check in balie. De vorige keer heb ik gebruik gemaakt van de “Flagship Check In”, maar hier zag ik eigenlijk weinig toegevoegde waarde in. Bij de priority check in ben ik gelijk aan de beurt en krijg ik mijn boarding passes. Vervolgens loop ik naar de (rustige) beveiliging.
Bij de beveiliging ben ik zomaar aan de beurt en zodoende loop ik tegen zes uur naar de nieuwe Flagship lounge. Omdat ik een internationale vlucht maak en Oneworld Sapphire lid ben, kan ik gebruik maken van deze lounge. Ook passagiers in first en business class hebben toegang, evenals Oneworld Emerald leden. De Admirals Club dient dus uitsluitend nog als “lidmaatschap” lounge.
AA Flagship Lounge LAX: indeling
De nieuwe Flagship Lounge is een stuk groter dan voorheen. Bij binnenkomst kun je gelijk doorlopen richting de douche- en toilet ruimte. Helemaal achterin is vervolgens nog het “Flagship Dining” gedeelte, wat alleen toegankelijk is voor passagiers die in First Class reizen.
Iets voor de Flagship Dining is nog een rustruimte, waar een paar ligstoelen staan. Echt goed zul je hier niet kunnen slapen, maar het is beter dan niets.
Wat meer terug richting de ingang heb je een aantal zit gedeeltes. Vrijwel alle stoelen zijn voorzien van een stopcontact, net zoals in de Flagship Lounge Chicago. Het geheel heeft een mooi design, veel minder oubollig dan de oude Flagship Lounge en Admirals Club waren.
Ook is er nog een klein business centrum aanwezig met een computer en een printer.
AA Flagship Lounge LAX: eten voor je vlucht
In de grotere hoofdruimte van de lounge kun je het buffet vinden. Deze ruimte kijkt uit over het platform. Zicht op de landingsbaan heb je echter niet.
Het ontbijt wat men serveert ziet er uitstekend uit. Er is ruimschoots voldoende aanbod aan broodjes, bagels, kazen, zoetwaren, etc.
Ook in deze lounge is weer een aanbod met sushi. Ook is er heerlijke zalm met kappertjes en vers fruit. Daarnaast is er een uitgebreid warm buffet aanwezig met worstjes, gebakken spek, taartjes, etc.
Wat later op de dag kun je ook een omelet bestellen die gemaakt wordt waar je bij staat, maar deze is tijdens mijn bezoek nog niet geopend.
AA Flagship Lounge LAX: drinken voor de vlucht
Uiteraard is er een flinke koffiemachine aanwezig. Daarnaast staat een frisdrank automaat, waarbij je frisdrank op iedere manier zoals je wilt kunt bestellen.
Ook hier is weer een flink assortiment aan sterke drank aanwezig, waarbij ook weer een Bloody Mary station aanwezig is.
Voor het buffet kun je de wijnbar vinden. Hier staan weer ontzettend veel flessen champagne gereed, in dit geval Bollinger. Hier en daar heb ik inmiddels al weer wat geruchten gehoord dat deze champagne inmiddels is vervangen door een goedkoper exemplaar, wat me niet zou verbazen.
Toch besluit ik na ruim een uur om te vertrekken naar de Qantas First Class Lounge. Daar kun je ontbijten vanaf de kaart. Bovendien maken ze daar lekkere cappuccino voor je, waar ik wel zin in heb. Bovendien vertrekt mijn vlucht vanuit de Internationale Terminal, waar de Qantas Lounge ook is.
AA Flagship Lounge LAX: Conclusie
De Flagship Lounge in Los Angeles is een gigantische verbetering ten opzichte vorige – veel kleinere – Flagship lounge. De lounge heeft vrij aardig uitzicht op het platform, wat altijd een groot pluspunt is.
Wil je voor je vlucht een lekker drankje nuttigen dan is deze lounge een prima keuze. Ook het assortiment aan eten ziet er prima uit. Ben je Oneworld Emerald lid en wil je graag een “volwaardige maaltijd”, dan is een bezoek aan de Qantas First Class lounge een betere keuze. Hier kun je een uitstekende maaltijd van de kaart kiezen. Ook beschikt deze lounge over een mooie cocktailbar.
Vooral business class passagiers en Oneworld Sapphire leden gaan er behoorlijk op vooruit. Voorheen hadden deze passagiers alleen toegang tot de Admirals Club.
Joy zegt
Flagship Dining LAX is ook toegankelijk voor OW Emerald leden zonder FC ticket.
Sander de Jonge zegt
Beste Joy, hoe kom je hier precies bij? Hier kun je de toegangsregels vinden: https://www.aa.com/i18n/travel-info/experience/dining/flagship-first-dining.jsp.
Björn zegt
Wordt het logo van de Mustang op de grond geprojecteerd? 🙂
Sander de Jonge zegt
Haha, klopt inderdaad Björn. Absurd hé. Volgens mij is dat alleen bij de 5.0 versie het geval. Ik was daar ook verbaasd over toen ik met mijn slaperige hoofd instapte.