Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Eind deze maand gaat de winterdienstregeling in. Voor KLM houdt dat onder andere nieuwe routes in, maar ook andere vliegtuigtypen of een aanpassing in frequenties. Vergeleken met vorig winterseizoen is de capaciteit met 5% gegroeid. Een overzicht van de meest opvallende wijzingen.
Nieuwe bestemmingen
Vergeleken met vorig winterseizoen zijn er maar liefst 12 nieuwe bestemmingen aan het netwerk toegevoegd: Dublin, Miami, Teheran, Colombo, Windhoek, Astana, Southampton, Genua, Valencia, Alicante, Dresden en Inverness. Een aantal van deze bestemmingen zijn afgelopen zomer al begonnen.
De route naar Dublin lijkt voor de daadwerkelijke aanvang al een succes. Voor het zomerseizoen 2017 is al een verdubbeling van de frequentie aangekondigd!
Frequentie wijzigingen
Komende dienstregeling wordt er voortaan 2x per dag naar Krakow en Bilbao gevlogen. Ook Brussel, Linköping, Stockholm, Bergen, Kiev en München krijgen meer vluchten naar Amsterdam.
Ook naar Canada komt meer capaciteit, onder andere door de joint venture met Jet Airways en een groter vliegtuig naar Edmonton.
Naar Havana wordt dagelijks gevlogen en Sint Maarten krijgt nu ook 3 directe vluchten. Aruba, Bonaire, Paramaribo, Buenos Aires en Santiago de Chile krijgen allen ook een extra vlucht per week.
In Afrika krijgen Kilimanjaro/Dar-el-Salaam, Accra en Kaapstad grotere vliegtuigen.
Het zomerschema met meer vluchten wordt doorgetrokken deze winter voor onder andere Kuala Lumpur, Alma-Ata/Astana, Abu Dhabi/Muscat en Doha/Bahrein.
787 bestemmingen
Routes waarop deze winter (op sommige vluchten) de 787 Dreamliner wordt gebruikt zijn: Dubai, Abu Dhabi, Muscat, Caïro (stopt 8 januari), San Francisco, New York, Calgary, Rio de Janeiro, Kuala Lumpur, Osaka, Colombo, Hangzhou, Xiamen, Chengdu en Shanghai.
Verder gaat KLM door met de modificatie van de 777-300ER vloot met de nieuwe full flat World Business Class. Volgens de maatschappij bestaan aan het einde van het winterseizoen 85% van de WBC stoelen uit de full-flat variant. Daarna is de A330 vloot aan de beurt.
Pascal zegt
Dublin is een perfecte route voor mij. Een mooie start voor mijn status-runs naar de USA.