Zoeken met ITA Matrix

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door TheoS, 2 jul 2017.

  1. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Laatst bewerkt: 3 jul 2017
    jongesander en vlieggraagverweg vinden dit leuk.
  2. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Misschien niet basis maar hoe zoek je een goedkope open jaw ticket als je van plan bent een mileage run uit te voeren?
     
  3. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Je kunt meerdere bestemmingen opgeven bij vertrek en bestemming.
    Stel bij vertrek bijvoorbeeld AMS, DUS, BRU, FRA in en bij bestemming MAD, BCN, FCO, MXP

    Als resultaat krijg je dan vanalles, zoals bijvoorbeeld deze:
    2017-07-02 23_00_59-Matrix - ITA Software by Google.jpg
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  4. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Van het weekend bezig geweest om een vlucht naar New York te boeken. Aangezien ik nog een vlucht of 13 moet voor Gold bij Flying Blue heb ik besloten om via meerdere hops naar NY te vliegen.

    Via ITA Matrix kom ik op de vlucht uit in de bijlage. Nadat ik deze vlucht met bookwithitamatrix wilde boeken kreeg ik bij FlightNetwork en PriceLine een fout. Om deze reden heb ik contact opgenomen met KLM om deze vlucht te boeken maar bij hen bleek deze 100 euro duurder te zijn dan de ITA Matrix aangeeft. Na verder zoeken had ik dezelfde route maar dan via Boston. Deze was 100 euro duurder maar de reis was wel 3-4 uur korter. Ook deze heb ik geprobeerd via bookwithitamatrix te boeken maar het resulteerde in dezelfde fout. Na contact met KLM bleek deze vlucht maar liefst 800 euro te kosten i.p.v. de door ITA Matrix aangegeven 532 euro.

    Doe ik nu iets fout bij het boeken of komen deze prijs verschillen wel vaker voor? Wat voor opties heb ik nog meer om deze vluchten te boeken?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    1. Zie weinig bijlage ;)
    2. Zo te zien zijn niet alle legs KL operated. Misschien hebben die geen lage fare beschikbaarheid. Zoiezo zijn dezelfde vluchten soms duurder bij KLM, probeer ook eens AF of Delta.
     
  6. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Bijlage toegevoegd, blijkbaar is daar iets mis gegaan. Heb de vlucht ondertussen al geboekt bij KLM maar voor in de toekomst is het goed om te weten dat het soms via AF en/of Delta goedkoper is.
     
  7. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Naast bookwithmatrix kun je ook gebruik maken van zg. powertools. Niet voor de leek om in te stellen, maar je kunt dan met behulp van extensies in je browser extra functionaliteit toevoegen om ticket te boeken. Werkt ook lang niet altijd (het boeken dan), maar wel handig.
    Meer info (technisch verhaal) op Flyertalk.
     
  8. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Via Ita Matrix search komt ik op bijgaande
    fare. Echter als ik deze invul bij bookwithmatrix kan ik deze fare niet boeken. Heeft iemand een tip hoe (waar?) ik deze fare wel kan boeken?

    Alvast bedankt voor de tips/hulp!
    ticket ams-ktm.png
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Zowel via momondo als google flights kom je helaas een paar honderd euro duurder uit.
     
    Roog vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina