Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Alhoewel het reizen erg leuk is, komt er ook nog moment waarop de terugreis begint. Mijn reis door west Canada en de Verenigde Staten eindigt dan ook in Seattle. Ik kan weer terugkijken op prachtige momenten in Seattle en Vancouver. Bijvoorbeeld een gaaf bezoek aan een van de grootste fabrieken ter wereld, de Boeing Fabriek nabij Seattle. Vanuit Seattle zijn er verschillende mogelijkheden om richting Nederland te vliegen. Zelf maakte ik gebruik van de vlucht uitgevoerd door Delta naar Charles de Gaulle. Ik vloog in de Delta Boeing 777-200 in de Economy Class van Seattle naar Parijs. Dit artikel is een review van deze vlucht.
Delta
Vanuit Seattle vliegt Delta dagelijks naar Parijs. Dit doen ze op dit moment met een Boeing 767-300. Echter op het moment dat ik reisde, vloog Delta met de Boeing 777-200, waarvan dit artikel een review over de Economy cabine is. Naast vluchten vanuit Parijs naar Seattle met Delta, vliegt Air France ook rechtstreeks naar Seattle. Wil je liever vanuit Amsterdam, dat kan ook. Vanuit Amsterdam vliegt Delta twee keer per dag naar Seattle. De ochtendvlucht wordt uitgevoerd met een Airbus A330, de middagvlucht met de Boeing 767. Vanuit Amsterdam vliegt Delta met de Boeing 777-200 naar bijvoorbeeld Atlanta.
Aankomst op Sea-Tac Airport
Ik was ongeveer twee uur van tevoren op de luchthaven van Seattle. Het is een best groot vliegveld, maar als je bij de juiste ingang bent afgezet door bijvoorbeeld de shuttle van je hotel of taxi dan kan alles vlot verlopen en mis je het grootste deel van de luchthaven. Delta heeft een speciale Priority Check-in voor SkyTeam Elite en Elite Plus deelnemers. Bij deze check-in kun je je bagage inchecken en vlot doorlopen naar de security. Dit scheelt dus zeker wachttijd.
Voor Elite Plus deelnemers van bijvoorbeeld SkyTeam maatschappijen is er ook een Priority Lane voor de security en paspoortcontrole. Over het algemeen was dit goed geregeld. Echter was er wat onduidelijkheid over welke rij je moest gaan staan en wanneer je aan de beurt was. Wellicht had dit te maken met de wisseling van diensten tussen de verschillende medewerkers.
Na afgifte van bagage en de nodige andere controles begaf ik me airside. Aangezien ik de Platinumstatus bij Flying Blue heb, kon ik gebruik maken van de Delta Sky Club Lounge, daarover kun je in dit artikel meer lezen.
Boarding
Na het gebruik van de Delta Sky Club Lounge was het tijd om te vertrekken naar de gate. Gelukkig was dit niet zo ver, dus hoefde ik niet erg vroeg te vertrekken. Bij de gate hebben ze verschillende rijen.
Toen het boarden begon werd er omgeroepen welke reizigers als eerste mogen boarden. Ik vond dit onduidelijk omdat het niet te verstaan was. Wat wel duidelijk was, is dat er op de boardingkaart een cijfer staat. Dit cijfer geeft de zone van boarding aan, dus eigenlijk wanneer je aan de beurt bent. Op het scherm stonden ook verschillende cijfers die dus aangeven welke zone aan de beurt is op dat moment. Eerst Business Classreizigers, Elite Plus reizigers en daarna de rest. Het had al met al wat duidelijker gekund, en wat minder rommelig bij de verschillende rijen.
Delta’s Economy Class Stoel
Eenmaal aangekomen in de Boeing 777-200 van Delta kom je eerst langs de inmiddels verouderde Business Classstoelen van Delta. Deze Boeing 777-200 Business Classtoelen worden namelijk ingewisseld voor de nieuwere Delta Suites.
Mijn reis van Seattle naar Parijs vloog ik in de Economy Cabine met de Delta Boeing 777. Helaas was het me vooraf niet gelukt om een plaatsje in de Delta Comfort + te bemachtigen, dus nam ik braaf plaats op stoel 34J. Delta kent een 3-3-3 opstelling, behalve de laatste twee rijen die een 2-3-2 opstelling kent.
Buiten het feit dat ik op de terugreis veel rugpijn had, waren de stoelen prima in orde. De stoelen hadden een prettige recline, waren comfortabel en hebben voldoende ruimte. Hiermee bedoel ik zowel de beenruimte als de breedte van de stoel. Ook zaten de stoelen stevig en had je niet het gevoel weg te zakken omdat er inmiddels al menig maal gebruik gemaakt was van deze stoel.
Het inflight entertainmentsysteem (IFE) was ook prima. Het schermpje is van goede kwaliteit en kan een beetje bewogen worden. Aan entertainment was aardig wat keus. Zo kun je kiezen uit verschillende films, series en documentaires. Ook kun je muziek luisteren. Leuk zou nog zijn als je bijvoorbeeld ook wat bestemmingsnieuws kunt raadplegen. Het systeem werkte redelijk snel en accuraat.
Naast het schermpje zat een USB-uitgang waar je bijvoorbeeld je telefoon via kon opladen. In de stoel voor je zat ook een stoelzak met wat leesvoer, met daarnaast nog een oplaadpunt voor bijvoorbeeld de laptop.
De hoofdsteun kan omhoog en omlaag worden bewogen. Ook kan deze meer naar je hoofd worden gevormd, waardoor je hier tegenaan zou kunnen liggen.
Zoals eerder al aangegeven is de cabine wel wat verouderd. Het comfort van deze stoel in vergelijking met de A330 is wel wat minder goed. Ik denk dat het ook hier tijd wordt voor een vernieuwde cabine om meer comfort en frisheid uit te stralen.
Service
Bij het arriveren bij de stoel lag er al een deken en kussen klaar, altijd prettig voor de nacht. Nadat iedereen gearriveerd was en we alle veiligheidsinstructies gehoord en gezien hadden konden we vertrekken. Net nadat we in de lucht hingen begon de service aan boord. Eerst met een drinkronde met een kleine snack, een koekje en wat zoutjes.
Enige tijd daarna werd diner aangeboden. Zelf had ik een vegetarische maaltijd vooraf besteld. Het bestond uit rijst, een salade, fruit en een zacht broodje. De warme maaltijd was lekker, de salade wat simpel en iets meer fruit was lekker geweest. Hierna werd alles voorbereid om de nacht in te gaan. Men kwam nog langs met koffie of thee. Tijdens de nacht was het mogelijk om een snack of drinken te pakken in de galleys.
In de ochtend, net voordat we gingen landen, werd er een ontbijtzak of bakje uitgedeeld. Hierin zat wat fruit, water en een broodje. Bij de normale variant ook nog een kuipje yoghurt. Voor een ontbijt vond ik het best simpel, het bakje nog enigszins netjes, maar de ontbijtzak niet zo netjes.
Tijdens de vlucht was het cabinepersoneel vriendelijk en behulpzaam. Er werd goed omgegaan met vragen die je had. Tijdens de vlucht werden er verschillende mededelingen gedaan, maar in de nacht deed men dat niet om iedereen voldoende te kunnen laten slapen. Op alle intercontinentale vluchten van Delta kun je tegenwoordig ook een internetpakket aanschaffen. Er zijn verschillende pakketten, variërend van een gratis pakket voor het versturen van tekstberichten, 1 uur, 3 uur of de gehele vlucht. Zelf heb ik de gratis service even uitgeprobeerd. Dit werkte prima en vlot, leuk om nog even een berichtje vanuit de lucht te sturen naar het thuisfront. Ook het verbinding ging simpel en vlot. De gratis service is prima, wat de kwaliteit is van de betaalde service weet ik niet.
Artikelenreeks
Tijdens mijn reis naar Vancouver en Seattle ben ik vertrokken vanuit Dublin. Onderweg heb ik gebruik gemaakt van verschillende faciliteiten, maar ook verschillende plekken bezocht. Om jullie een beeld te geven van lounges, hotels en vluchten schrijf ik de volgende artikelen:
- 1e Artikel: Tripintroductie Vancouver & Seattle
- 2e Artikel: Bestemmingstips Vancouver en omgeving, Canada
- 3e Artikel : Review Plaza Premium Lounge, Edomonton Airport
- 4e Artikel: Review Westjet Economy Edmonton – Vancouver
- 5e Artikel: Review Holiday Inn Express Vancouver Airport- Richmond
- 6e Artikel: Review Holiday Inn Hotel & Suites Vancouver Downtown
- 7e Artikel: Reizen met Amtrak van Vancouver naar Seattle
- 8e Artikel: Bestemmingstips Seattle, Verenigde Staten
- 9e Artikel: Bezoek aan Boeing Fabriek Flights of the Future, Everett
- 10e Artikel: Review Holiday Inn Express & Suites Seattle-City Center
- 11e Artikel: Review Holiday Inn Express & Suites Seattle-Sea-Tac Airport
- 12e Artikel: Review Delta Sky Lounge SeaTac Airport
- 13e Artikel: Review Delta Economy Seattle – Parijs Boeing 777-200 (dit artikel)
- 14e Artikel: Review T1 Lounge Dublin Airport
Beeldmateriaal: InsideFlyer – MdTurck
Geef een reactie