2022 is bijna ten einde en de afgelopen jaren deelden wat we dit jaar zoal gedaan hadden en wat de plannen zijn. Altijd leuk om te lezen, zie hier voor 2020 en hier 2021. Aantal gevlogen Miles: Aantal gevlogen Airlines: Aantal bezochte Airports: Welke nieuwe landen heb je bezocht: Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Heb je nog plannen voor 2023?:
Aantal gevlogen Miles: 23684 Aantal gevlogen Airlines: 7 Aantal bezochte Airports: 18 Welke nieuwe landen heb je bezocht: 1 (Marokko) Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Een memorabele vlucht was toen door technische mankementen mijn vlucht naar BHD via LHR vertraging op liep en ik een dag later op LHR op een BA vlucht werd gezet. Helemaal achterin zonder raam. Dat is wat anders dan 1C. Heb je nog plannen voor 2023?: Er staan heel wat vluchten in de planning (PRG x2, SOF x2, VIE, maar graag zou ik weer een nieuw Europees land willen toevoegen. Altijd lastig want het liefst met AF/KL en er moet een Hilton of ALL zijn.
Aantal gevlogen Miles: 31040 Aantal gevlogen Airlines: 9 Aantal bezochte Airports: 21 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Peru, Roemenië, Noord-Macedonië, Panama Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Eindelijk gevlogen met een A350 en weer eens in een Fokker 50 gezeten. Heb je nog plannen voor 2023?: Op wat mogelijke werk trips na, geen plannen.
Aantal gevlogen Miles: 11.612 Aantal gevlogen Airlines: 6 Aantal bezochte Airports: 10 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Zweden, Letland Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: A350 gevlogen naar HEL, bijna mijn connecting gemist naar RIX. Heb je nog plannen voor 2023?: Het was ook mijn doel voor dit jaar maar door van alles en nog wat niet van gekomen, Miles branden.
Aantal gevlogen Miles: 54.596 Aantal gevlogen Airlines: 6 Aantal bezochte Airports: 11 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Indonesië en Hongarije en veel nieuwe steden aangedaan Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Singapore A380 op het bovendek Heb je nog plannen voor 2023?: Bali, Singapore en Manila is wat er momenteel op de agenda staat.
Aantal gevlogen Miles: 73.329 Aantal gevlogen Airlines: 12 Aantal bezochte Airports: 15 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Thailand Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Ik vond Singapore Airlines A380 Suites toch wel weer echt fantastisch. Ondanks dat ik dit al een paar keer eerder heb mogen meemaken vond ik het geweldig om weer in de A380 te zijn en suites is gewoon echt een erg goed product. Heb je nog plannen voor 2023?: Plan is om minder om te vliegen. Ik vlieg al genoeg omdat we meerdere keren op en neer naar Indonesië gaan en meestal in Business Class. Ik ben me er van bewust dat dit niet heel lekker voor de aarde is, dus "via" JFK naar Azië is denk ik nu wel leuk geweest.
Aantal gevlogen Miles: Niet geteld Aantal gevlogen Airlines: 5 Aantal bezochte Airports: 10 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Estland, Letland, Maleisie, Egypte Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Eigenlijk elke vlucht in eerste helft van het jaar en zomer. Geen enkele reis zonder IROPS. Heb je nog plannen voor 2023?: Voorlopig Cancun, Lissabon en Parijs, maar er zal vast een deel binnen Europa bijkomen, zeker Brussel is moeilijk te ontgaan.
Aantal gevlogen Miles: 60.516 Aantal gevlogen Airlines: 5, waarvan 2 nieuwe: Airlink & FlySafAir Aantal bezochte Airports: 14 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Zuid-Afrika, Polen, Bonaire Meest bijzondere reis dit jaar: 3 weken Zuid-Afrika Heb je nog plannen voor 2023?: Trouwen op Bonaire
Aantal gevlogen Miles: 25.874 (volgens Flighty app) Aantal gevlogen Airlines: 1 Aantal bezochte Airports: 3 Welke nieuwe landen heb je bezocht: 0 Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Eerste keer WBC gevlogen. Daarnaast ook de nieuwe Premium Economy van KLM ervaren. Heb je nog plannen voor 2023?: NYC (ja, alweer..) in feb. Overige plannen moeten we nog even definitief maken.
Aantal gevlogen Miles: 32.305 Aantal gevlogen Airlines: 4 Aantal bezochte Airports: 11 Welke nieuwe landen heb je bezocht: VAE Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Business in upperdeck Lufthansa 747 van LAX-FRA. Niet de beste seats, maar wel iconisch om met de trap omhoog naar de kleine bc te gaan. Heb je nog plannen voor 2023?: Japan, Singapore, Korea, Bonaire en wvttk
Aantal gevlogen Miles: 76.309 Aantal gevlogen Airlines: 4 Aantal bezochte Airports: 17 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Brazilië Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Reis naar Brazilië was erg leuk, 1e keer in Zuid-Amerika. Heb je nog plannen voor 2023?: Reeds geboekt: Werk: 3 trips BON Privé: enkele citytrips, Miami Ultra, roadtrip zuiden USA in de zomer, Suriname in de herfstvakantie
Aantal gevlogen Miles: 20.793 Aantal gevlogen Airlines: 7 Aantal bezochte Airports: 12 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Kroatië, Egypte, Turkije Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Business class met Saudi Airlines naar Dubai voor 430 euro was een mooie errorfare ervaring. Venetië voor het eerst gezien en dat was naast het eten ook zeker een mooie en romantische trip. Heb je nog plannen voor 2023?: Singapore/Thailand geboekt business Etihad eind januari. Kijken erg naar de business class ervaring uit van Etihad. Verder staat Japan hoog op mijn lijstje
Aantal gevlogen Miles: 53616 Aantal gevlogen Airlines: 6, Nieuwe airlines; Latam & Aerolineas Argentinas Aantal bezochte Airports: 17 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Brazilie, Uruguay, Argentinië, Noorwegen Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: AirFrance CDG-MEX La Premiere + Opstijgen, In Flight en Landing in de Cockpit Heb je nog plannen voor 2023?: Colombia, Geneve, Cannes, Birmingham, Athene, Singapore, Indonesië, (Australie?)
Aantal gevlogen Miles: 33613 Aantal gevlogen Airlines: 3 Aantal bezochte Airports: 9 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Saudi Arabie en Oman Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Oman omdat het nog niet erg toeristisch is. En voor het eerst met een private jet mee gevlogen. Heb je nog plannen voor 2023?: 2x Vegas, Barcelona en ook geboekt voor Japan
Aantal gevlogen Miles: 29.114 Aantal gevlogen Airlines: 5 Aantal bezochte Airports: 11 Welke nieuwe landen heb je Zuid-Korea & Filipijnen Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Weer eens met een ATR42-600 Heb je nog plannen voor 2023?: Indonesië, Portugal,…
Aantal gevlogen Miles: 64.329 Aantal gevlogen Airlines: 6 Aantal bezochte Airports: 21 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Kroatië, Noorwegen, Maleisië. Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: A350 van SIN naar KUL Heb je nog plannen voor 2023?: - veel binnen Europa. - Maart: in BC in 8 dagen heen en weer naar Melbourne. - Maart: in BC vanuit MAD naar Vegas, na paar dagen met auto naar L. Angeles en visa versa. - Juni: in BC vanuit BCN naar Chicago. - Centurion team aan het werk zetten.
Aantal gevlogen Miles: 40.100 Aantal gevlogen Airlines: 12 Aantal bezochte Airports: 27 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Thailand, Maleisië Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Samen met mijn gezin maar Azië deze zomer AMS-BKK-USM-KUL-LGK-SIN-BKK-AMS AMS-BKK in WBC met KLM Veel nieuwe airlines gevlogen (Bangkok Airways, Air Asia, Malaysian, Gulf Air) In veel opzichten een bijzondere trip dus. Heb je nog plannen voor 2023?: In feb met KLM naar Kenia, Nairobi. Daarna door met Cessna naar Masai Mara reserve. Landen op dirt strip en Safari. Veel zin in!
Aantal gevlogen Miles: ca 50K Aantal gevlogen Airlines: 5 Aantal bezochte Airports: 9 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Kroatië Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Eerste KLM-vlucht van NRT-AMS sinds 20 jaar over de noordpool. Bizar alle ijspartijen en het noorderlicht te zien. Uniek. Heb je nog plannen voor 2023?: Januari terug naar Japan. Daarna Dubai, Boston en het najaar Istanbul en Las Vegas.
Aantal gevlogen Miles: 21.080 Aantal gevlogen Airlines: 12 Aantal bezochte Airports: 15 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Guatemala, Honduras en Bosnië. Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Reis door Midden-Amerika met een vlucht van Managua naar Corn Island, vliegend in een Cessna 208B Heb je nog plannen voor 2023?: Januari naar Egypte en Marokko (overgebleven vouchers van Easyjet) en kijken naar een huwelijksreisbestemming.