Singapore Airlines Krisflyer (SQ)

Discussie in 'Star Alliance' gestart door Bijzonderetickets, 7 jun 2022.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Ik zie dat er nog geen dedicated topic is voor dit frequent flyer programma. Terwijl het super relevant en interessant is voor NL mensen, met name omdat het een AMEX transfer partner is.

    Helaas vandaag slecht nieuws:

    - Devaluatie. In alle klasses wordt het duurder om miles te redeemen. Niet onverwacht, wel balen.
    - De stopover mogelijkheid op one way Saver awards vervalt. Dat was tot op heden een prachtige tool om twee trips ineen te knopen. Helaas lukt dat nu dus niet meer.

    Lees hier meer over de devaluatie:

    https://mainlymiles.com/2022/06/07/singapore-airlines-devalues-krisflyer-miles-from-5-july-2022/
     
    Ready2Board, lloydje33, VinceG en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Het is helaas niet langer mogelijk om bulkhead stoelen te selecteren bij het boeken van je vlucht in Business Class.

    De bulkhead stoelen bieden aanzienlijk meer ruimte, met name voorkom je dat je diagonaal moet slapen. De stoelen op de eerste rij waren altijd al gereserveerd voor PPS Club leden, maar nu geldt dit ook voor de bulkhead stoelen in de mini cabines (bijvoorbeeld 19A aan boord van de A350).

    Vooralsnog zijn de bestaande boekingen onaangetast (heb de stoel nog weten te bemachtigen op drie aankomende trips). Zojuist boekte ik een nieuwe vlucht en daarbij een reguliere stoel moeten kiezen.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Klopt. Volgens onze collega's van Flyertalk kun je het pas bij de incheck proberen maar meestal zijn de bulkheads dan al aan de loyale klanten van SQ vergeven.
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ben blij dat ik een paar weken geleden nog even geboekt heb voor Bali! Pakt nu duurder uit.
    Ben blij met het topic, want ondanks devaluatie is SQ denk ik een goede mogelijkheid om amex punten naar om te zetten.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    EU/VS: 48 uur vooraf beschikbaar.
    Overige routes: 72 uur vooraf beschikbaar.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Hopelijk blijft het RTW ticket in BC 240k, daar ben ik voor aan het sparen nl. (3 stuks) :rolleyes:
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Helaas, daar is al duidelijkheid over. Het nieuwe tarief is 280/K voor BC RTW tickets.

    (Zie eventueel dit artikel van Mainlymiles).
     
  9. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ai...dat is weer paar jaartjes langer sparen :-(
     
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Kan je in de SQ app van te voren zien hoeveel miles je gaat verdienen na het invullen van je FF nummer? Bij de KLM en AF app kan dat wel, maar ben het in de SQ app nog niet tegengekomen.
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Volgens mij doet de app dit inderdaad niet. Je ziet het wel als je de boeking maakt, maar daarna niet meer. Moet je weer aan de slag met wheretocredit.com :)
     
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Ja klopt heb het al met wheretocredit gecheckt maar wil altijd even zekerheid hebben door het via de officiële weg te zien.
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Op deze pagina van Krisflyer is ook wel nuttige info te vinden:

    https://www.singaporeair.com/en_UK/au/ppsclub-krisflyer/earn-miles/earn-when-you-fly/#

    Zag bijvoorbeeld onlangs dat SAS vluchten vrijwel allemaal minimaal 100% opleveren, maar je moet dan ook weer goed op de kleine lettertjes letten.

    Een belangrijk aspect bij Krisflyer (en *A in zijn algemeenheid) is dat miles gecrediteerd worden aan de hand van de operating airline.

    Dus bijvoorbeeld een LH ticket met LH vluchtnummer in boekingsklasse D die wordt uitgevoerd door SQ levert geen 150% op (wat het geval zou zijn indien LH de vlucht zou uitvoeren) maar 125%.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Oh jammer via deze chart wordt dat voor bijna al mijn vluchten 25% minder aantal miles..

    Gelukkig nog wel genoeg voor een SQ award ticket in Zuidoost Azie :)
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Aiii dat is wel jammer ja. Is dat voor die gekke (maar uiteraard toffe) run van je vanuit Canada naar CGK?
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Ja die run idd, maar geen Canada hoor. Jakarta via Frankfurt naar Washington en dan terug naar Frankfurt en volgend jaar de rest naar Singapore en Bali. :p
     
  17. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Je kan de miles calculator gebruiken.
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Die werkt alleen bij routes die door SQ gevlogen worden. FRA-IAD kan je bijvoorbeeld niet selecteren.
     
  19. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Ik wil in december naar Bali. Zou graag heen of terug Singapore First Suites willen vliegen(A380). Hoe groot is de kans dat er nog Saver beschikbaarheid komt op bijvoorbeeld de route FRA-SIN of andersom? Of hebben jullie nog andere tips?
     
  20. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Zijn hier mensen die ervaring hebben met het boeken van awards? Ik wil binnenkort AMS - MNL gaan boeken. Het plan was 2 tickets in business class maar dat feest gaat niet meer door na de recente devaluatie (kom 19.000 tekort voor saver awards). Nu zie ik alleen dat er zelfs in economy eigenlijk altijd op de waitlist terecht komt bij een saver award. Hoe lang duurt het normaal voor de waitlist gecleared is? Is dat altijd pas een paar weken voor de vlucht?
     

Deel Deze Pagina