Beste flyers, Wat is qua miles en kostenplaatje het meest gunstige scenario in jullie ervaring? 1. Een economy ticket naar Noord-Amerika kopen en die met miles upgraden. 2. Direct een BC reward vlucht boeken naar Noord Amerika. (Dit lijkt mij het meest gunstig, gezien de economy prijzen). Ik ben momenteel aan het kijken naar een vlucht van AMS-YVR in BC voor twee personen. Datum is +/- 18 sep-9 okt. Momenteel zie ik dan opties voor ongeveer 240k miles + €900,-. Groet, Derek
De prijzen die je noemt komen overeen met zo'n 60/K miles enkele reis. Dat is vrij netjes. Enige wat je daar nog aan zou kunnen doen is vertrek vanaf DUS, dan kom je op zo'n 53/K. Maar dat is natuurlijk wel minder relaxed. Wat ik heb begrepen is dat een upgrade van een deep discount economy ticket vaak redelijk in de buurt van de "gewone" award prijs (zo'n 60/K) zit. Maar dat kunnen de meer frequente vliegers met KLM waarschijnlijk beter bevestigen. Mijn eerste indruk is dat je een nette award prijs hebt en het zou mijn voorkeur hebben om de zekerheid te hebben dat je heen en terug in BC vliegt.
De laatste keer dat ik naar YVR vloog met een reward ticket, economy heen (toch een dagvlucht) en business terug, 105k miles, €280 aan kosten.
Leg wel op, niet alle EC tickets komen in aanmerking voor een upgrade. En sommige vluchten, vaak op de populaire tijden, hebben geen beschikbaarheid. De duurdere EC tickets plus de fb voor een upgrade naar BC zijn vaak niet aantrekkelijk. Zelf heb ik voor september voor 600k fb 4 x retour BC naar San Francisco geboekt. Op zich niet slecht zolang er nog geen promo-rewards naar de USA zijn voorlopig.
Okay dus het komt er eigenlijk op neer dat het qua prijs weinig uit maakt, maar dat het qua miles en zekerheid verstandiger is om gelijk met miles een retour BC te boeken. Super, bedankt voor het delen van ervaringen en het meedenken!