Ik vlieg regelmatig binnen Europa met KLM als Platinum Frequent Flyer. Op kleinere luchthavens komt het regelmatig voor dat ik geen toegang krijg tot een lounge. Bijvoorbeeld Bristol, UK, waarbij de lounge vaak vol is omdat mensen betaald hebben voor toegang. Bestaat er zoiets als een "gegarandeerde loungetoegang" ? Heeft iemand hier wel eens (succesvol) een klacht over ingediend bij KLM?
Garanties heb je nooit. Ook bij de crownlounges is het gebeurd dat je werd weggestuurd, met een eet/drink voucher dat dan weer wel. Kreeg je letterlijk van de receptie te horen dat het vol zit met betalende mensen?
Nee, dat niet. Wel de enige lounge die door skyteam gebruikt wordt. Ja, het is voor deze lounge mogelijk via internet reserveringen te maken
Ik zou toch een klacht indienen, het kan wat miles opleveren. Dergelijke opmerkingen van de receptie komen er op neer dat betalende mensen belangrijker zijn dan statushouders. Weet iemand hier trouwens hoe dat zit met die contract lounges? Wordt er door KLM een vast bedrag betaald of krijgen ze per passagier die binnenkomt een bedrag?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Heb een paar lounges bezocht die liever m'n Priority Pass aannamen dan m'n elite+ status of business class BP.
De lounge krijgt een bedrag per bezoeker. Zou kunnen dat dit bedrag in dit geval dus lager is dan men via Priority Pass per bezoeker ontvangt.
Net deze geboekt AMS - NRT maar als frequent flyer gewoon alle voordelen inclusief Lounge toegang en extra koffers...