Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Nooit echt dit probleem gehad. Ik zou is goed kijken ook naar hoe je boekt, normaal zit het bij mij al standaard in de boeking. Dit is de reden waarom het voor de gate agents waarschijnlijk ook problematisch loopt omdat ze in één keer met uitzonderingen te maken krijgen.
     
  2. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Bijna week verder er nog geen antwoord.....
     
  3. Telebarrer

    Telebarrer Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb 2 weken geleden ook een klacht ingediend. In de bevestigingsmail staat dat ze ernaar streven om binnen 8 werkdagen te antwoorden. Omdat ik afgelopen vrijdag nog geen antwoord had gehad, heb ik maar eens gebeld.

    Ik kreeg te horen dat ze mijn klacht wel hebben ontvangen maar dat de klacht nog niet is toegewezen aan een medewerker omdat ze het op dit moment erg druk hebben. Naar verwachting krijg ik zo'n 3 weken na indienen, dus ergens in de loop van volgende week, pas antwoord.

    Ik vrees dat jij ook nog even geduld zal moeten hebben...
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ik wacht rustig af. Ga donderdag naar de VS dus heb tussentijds genoeg tijd om eens te mailen.


     
  5. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    AMS-SFO

    Ongeveer 4 uur voor aankomst stopte de inflight entertainment. Reset zou 45 min. duren. Na de reset kon je niks meer doen. Movies speelde hij niet meer af etc. Denk dat ik toch maar hierover wat ga sturen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    1.466
    Trofeepunten:
    428
    lossen ze meestal met miles op
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Door AM onterecht geweigerd in de UIO lounge, 3500 miles van FB.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Heb via KLM site klacht gestuurd. We gaan het zien.
     
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Een hotel klacht;
    Afgelopen week in Fairfax Hotel Washington kon men bij het inchecken de prepaid betaalde reservering niet vinden. Na 10 minuten moeilijk kijken van de receptionist, ging een manager er mee aan de slag. Na 35 minuten kwam die terug met de mededeling dat hij de boeking nog niet kon vinden, maar het verder wel geloofde en de kamer gaf. Voor de overlast een consumptie bon van 25$.

    Helaas was de bar een beetje overpriced, en kon ik daar precies 2 glaasjes wijn voor krijgen.
     
  10. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Had je ook kunnen aangeven bij de Senior Purser. Die kan tijdens de vlucht al bij klachten FB miles toekennen (of je een andere stoel geven..).
     
  11. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ah oke. Good to know. Maar hele vliegtuig had geen IFE meer.
     
  12. Telebarrer

    Telebarrer Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Na 3 1/2 week heb ik nog steeds geen reactie gehad op mijn klacht. Daarom nog maar een keer gebeld. Klacht bleek nog steeds niet te zijn toegewezen aan een medewerker.

    Nadat ik geirriteerd aangaf dit onacceptabel te vinden, dat ik mij niet serieus genomen voel en dat dit anno 2017 echt niet meer kan bij een zichzelf respecterend bedrijf, heeft de medewerker die ik aan de telefoon kreeg, contact opgenomen met een supervisor. Mijn klacht heeft nu de status prioriteit kreeg en er is mij toegezegd dat mijn klacht morgen aan een medewerker zal worden toegekend.

    Tot slot vertelde de dame aan de telefoon mij dat de afhandeling van klachten is opgelopen tot 25(!) werkdagen. Dit kom volgens haar door de recente orkanen. Na een orkaan ontvangen zij altijd heel veel klachten en loop de afhandeltijd altijd snel op.
     
    Daeni en Ready2Board vinden dit leuk.
  13. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    wat is tegenwoordig de policy met na geleverde bagage?
    2 koffers hebben bij mij de aansluiting gemist en werden de volgende dag geleverd.
    in het verleden heb ik wel is een excuus kaartje met 25 euro korting gekregen. nu helemaal niks. gaat om een business vlucht
    (het betreft de laatste vlucht met aankomst schiphol)
     
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hetzelfde is mij recent gebeurt. Ik werd verplicht de cijfercode van mijn slot te geven, in verband met de douane vertelde de KLM medewerker. Toen de koffer buiten het per sms genoemde tijdvak op mijn werk werd afgelevert stonden de slotjes op de code en was er een fles wijn uit verdwenen. Not funny!
     
  15. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag ook 2 koffers niet aangekomen vanuit lpa via Madrid. Onhandig want kussen en dekbedden zaten erin. Wij moesten ook de code combinatie geven. Heb jij nog wat gehoord van die fles wijn. Je hebt bij thuiskomt helemaal geen recht op compensatie of iets he?
     
  16. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Pffff eindelijk eens reactie op een klacht van 19 September.

    Bekende blabla en copy paste van tekt. Dan krijg je dit:

    "Ik zal uw feedback doorsturen naar de betrokken afdelingen doorsturen zodat wij hier intern mee aan de slag kunnen."

    Maar ergste is gewoon dat ze 22 werkdagen langer erover te doen om dit te melden....
     
  17. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Twee weken geleden een klacht ingediend bij SIA omdat mijn bagage de transfer naar CGK had gemist. Deze werd 8 uur na aankomst bij mijn hotel afgeleverd. Na een trip van 17 uur en 33 graden is dit zeer vervelend. Je kan niet even schone kleren aantrekken.
    Gisteren een reactie gehad dat ze niks kunnen betekenen omdat de bagage nog op dezelfde dag in mijn bezit is gekomen. Ik vind dit nogal teleurstellend, zeker als Gold Member. Een tegemoetkoming in Miles kost de maatschappij vrijwel niets, het gaat mij dan niet zozeer om het aantal maar meer om het gebaar in plaats van de reactie ‘vervelend voor je, volgende keer beter’.
     
  18. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het is idd vervelend maar ik begrijp SIA wel. Als de pizzeria aan het einde van de straat er 45 minuten over doet om een simpele Margarita te bezorgen vind ik dat SIA het netjes voor elkaar heeft wanneer je koffer 8 uur later al in je bezit is. Zover ik kan zien hebben ze echt hun best gedaan met goed resultaat. Miles zijn leuk maar goede service is beter en dat heb je gekregen.
     
    Daeni, Fripsmaster, Carel1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Als je pizza pas na 4 uur wordt bezorgd ga je ook klagen denk ik. Dat ik mijn bagage na 8 uur heb ontvangen is het minste wat je mag verwachten. SIA is een 5* airline en daar zijn de prijzen ook na. Ter verduidelijking had mijn aansluitende vlucht een vertraging van 1,5 uur, desondanks is mijn koffer pas op de volgende vlucht meegegaan een uur later. Over de vertraging zal je mij niet horen, dat hoort er min of meer bij in het vliegverkeer maar als ze echt hun best hadden gedaan dan was mijn bagage gewoon op mijn vlucht meegegaan of na 3-4 uur na aankomst van de volgende vlucht bezorgd (ik verbleef op 1 uur rijden van de luchthaven). Het is gewoon echt een ongemak als je niet bij je spullen kan in het buitenland na een lange vlucht. Er is altijd een risico dat dit gebeurt maar ik vind dit niet iets dat er eenmaal bij hoort.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  20. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ik vind 8 uur later dezelfde dag ook heel netjes. Normaal komt mijn bagage 1-1,5 dag later aan als die niet op de band lag. Daarom op lange vluchten met overstap, altijd een noodpakket van ondergoed, t-shirt en sokken, en wat toiletspullen, om even iets vers aan te kunnen zo gauw ik het hotel in kan. Daarna uitzoeken of het nodig is om even wat nieuws te kopen op de verzekering. Tenzij je echt je goede pak voor een bruiloft nodig hebt de volgende, allemaal niet zo'n probleem.
     
    Carel1, Daan3, Flying doc en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina