Voor mijn huwelijksreis ben ik aan het kijken om met mijn miles businessclass naar Nieuw-Zeeland te vliegen volgend jaar. Zoals gewoonlijk gaat het aanbod voor award tickets alle kanten op qua aanbod, maar ook qua kosten in miles. De beste maar zeldzame deal die ik vind is voor 137500 miles met klm naar shanghai en dan door met China Eastern naar AKL, maar (nog) niet op de data die ik voor ogen heb. Wat vaker langskomt voor ook 137500 is 2 vluchten met China Southern via Guangzhou. Allemaal business dus. Dit laatste kan ook via Londen (en soms via Parijs), waardoor je dus een vlucht extra hebt, maar wel met de A380 of 787 naar china vliegt gaat ipv de A330. Het allerliefst zou ik via Seoul gaan, (klm & Korean air) maar op die route vind ik alleen economy class Award tickets. Wel komt het soms via Frankfurt boven met 2x Korean air, maar voor veel meer miles. Die China Southern deal moet hoe dan ook lukken, maar ik vind CAN geen fijn vliegveld, en Southern niet zo'n geweldige maatschappij, gevoelsmatig zonde om daar mijn lang gespaarde miles aan te besteden. Maar die ervaring was economy class. Shanghai airport ken ik niet, maar ik ga er wel een beetje van uit dat dat erg goed is? Het eerste deel KLM vliegen vind ik sowieso een plus. Evt zie ik soms ook een route met Air France via Parijs, maar ik vind KLM business beter dan AF; alsof je merkt dat die laatste er nog een first class boven moest zetten. (economy vind ik KLM ook beter dan AF trouwens) Wat is jullie ervaring met China Southern vs China Eastern in Business Class? Of raadt iemand een route aan die ik over het hoofd zie? Terugreis ga ik heel anders aanpakken sowieso, dus gaat me puur om de reis daarheen. Dank!
Dag Desflyer, Allereerst wat een leuk vooruitzicht! Ik heb geen ervaringen met businessclas maar wel met de route. Ik heb zelf de route DUS-AMS-NRT-CAN-CHC (geen AKL) gedaan en dus in economy. Als je het eerste deel KLM wilt pakken is dat misschien ook een optie. Was toen wel een 777. De rest is met China Southern. Mvgrt,
Wil je per sé mijlen gebruiken? CDG-TPE-BNE-AKL is nog geen 2000 euro. Dat is reverse herringbone all the way, die is bij AF dikke prima, en CA schijnt een goede maatschappij te zijn. Verdient ook nog eens 27k++ mijlen, dus persoonlijk is dat een no-brainer.
Voor business is dat idd goede deal voor die afstand, maar als t met miles kan, waarom zou ik dan extra eigen geld uitgeven. Die miles spaar ik zakelijk wel weer bij elkaar, dus om daar nu 2k voor uit te geven... Je positieve ervaring over nieuwe AF BC (die ken ik zelf nog niet) zal ik evengoed wel laten meewegen, dank!
Is inderdaad CI, niet CA!! Was op telefoon en dacht nog, welke was het ook alweer.. verkeerd gegokt Fair enough, als je er toch al genoeg verdient, op een gegeven moment moeten mijlen ook gewoon gebruikt worden. Nieuwe AF BC is goed, zelfde stoel als KLM 787-9. F&B vind ik beter, met name ontbijt en wijn. Qua service heb ik op longhaul liever KLM. Helaas heeft AF zo veel toestellen met oude BC, die is niet om over naar huis te spreken, en gevaar voor equipment change bestaat altijd.
Van t voorjaar met CSA naar CAN gevlogen (nog op de oude terminal, zijn nu verhuisd naar nieuwe...). De A330 BC is prima qua stoel; idd 1-2-1 layout met wat meer privacy dan de KL WBC (behalve de 787 dan). Qua catering & service (is een hit & miss) blijven ze wel iets achter op AF & KLM
Ik neem aan dat je China Soutern Airlines (CZ) bedoeld? CSA is namelijk Chech airlines (OK). Hun A330 heeft geen 1-2-1 BC configuratie, net zoals Air China (CA) als China Airlines (CI). Volgens seatguru die van CZ ook niet (muv 1 rij). Dus waarmee heb je nou eigenlijk gevlogen? Het moet haast China Eastern (MU) wel zijn, die heeft een A330 met 1-2-1 stoelindeling.