Zo ziet de nieuwe Boeing 777 cabine van Air France eruit4 min leestijd

Nieuwe Premium Economy cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Air France onthulde deze week een geheel nieuwe cabine aan boord van de Boeing 777-300ER. De vliegtuigen worden onder meer ingezet op bestemmingen rondom de Cariben en India. Vanaf deze week kun je al vliegen in de vernieuwde toestellen. In dit artikel lees je er alles over en zie je natuurlijk hoe de nieuwe cabine eruit ziet.

Boeing 777

Air France beschikt over zowel de Boeing 777-200 als de -300 variant. De Fransen beschikken respectievelijk over 25 en 43 van deze vliegtuigen. De airline heeft overigens ook twee B777 vrachttoestellen. De eerste B777-200 werd afgeleverd in 1998. De 777-300 kwam in 2004. De cabine van het laatstgenoemde type wordt nu omgebouwd.

Nu bevinden zich in de nieuwe cabine in totaal 472 stoelen. Daarvan zijn er 14 in Business Class en 28 in Premium Economy. De resterende 430 zijn te vinden in de reguliere Economy klasse. Air France zegt zelf met de nieuwe cabine een hoge kwaliteit te willen nastreven. Voor de kleurstelling is gekozen uit kleuren die ook terug te vinden zijn in de huisstijl van de Franse maatschappij.

De komende maanden zullen tien Boeing 777-300 vliegtuigen van Air France omgebouwd gaan worden. Het gaat om de toestellen die nu onder meer op routes naar de Cariben en India ingezet worden. Met de nieuwe cabines is volgens de Fransen een totale investering van zo’n 120 miljoen euro gemoeid.

Boeing 777-300ER van Air France
Boeing 777-300ER van Air France (Bron: Air France)

Bestemmingen

De eerste vernieuwde Boeing 777 zal gaan vliegen op Pointe-à-Pitre (vanaf 15 januari 2020), Fort de France (vanaf 16 januari 2020) en Saint-Denis de la Réunion (vanaf het zomerseizoen). Later dit jaar zal met de vernieuwde toestellen ook Mauritius, Havana, Cancun, Santo Domingo en Punta Cana aangevlogen worden.

Business Class

De Air France Business Class cabine krijgt een 1-2-1 configuratie die directe toegang tot het gangpad biedt. De stoel kan uiteraard volledig plat. Je krijgt dan een bed van net geen 2 meter. Ook is er een voorgeprogrammeerde ‘relax positie’ mogelijk. Dankzij een privacy scherm kan de reiziger zelf bepalen of er wel of geen contact is met de medepassagier. Wil je helemaal niet gestoord worden? Dan kun je gebruikmaken van het ‘do not disturb’ knopje.

Nieuwe Business Class cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)
Nieuwe Business Class cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)

Uiteraard is er ook gedacht aan voldoende opbergruimte. Verder biedt de stoel een spiegeltje en leeslampje. Je kunt je devices opladen met het stopcontact en twee USB-poorten. Het inflight entertainment scherm is 18,5 inch. Alle Business Class passagiers krijgen een comfort kit aangeboden. Ook is er een set noise-cancelling hoofdtelefoons aanwezig.

Nieuwe Business Class cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)
Nieuwe Business Class cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)

Premium Economy

Ook in de Premium Economy is het goed vertoeven. Zo heeft de stoel bijvoorbeeld een recline van 130 graden en is er gedacht aan comfortabele materialen en voldoende beenruimte. Nieuw is een speciale digitale tablethouder en twee USB-poorten voor het opladen van je telefoon of tablet. Het inflight entertainment scherm is 13,3 inch.

Ook in Premium Economy krijg je een comfort kit aangeboden. Deze wordt elk half jaar vernieuwd. Ook is er een set noise-cancelling hoofdtelefoons aanwezig.

Nieuwe Premium Economy cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)
Nieuwe Premium Economy cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)
Nieuwe Premium Economy cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)
Nieuwe Premium Economy cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)

Economy

De Economy stoel heeft een recline van 118 graden. Ook hier is bij het maken van de stoel gedacht aan comfortabele materialen. Over het daadwerkelijke comfort van dit type stoel zijn overigens de meningen verdeeld.

Er is gedacht aan een 11,6 inch scherm voor het inflight entertainment systeem. Je kunt hierop je eigen hoofdtelefoon aansluiten. Daarnaast is er een USB-poort om je devices op te kunnen laden. Het tafeltje is iets groter gemaakt zodat je wat meer comfort hebt als je bijvoorbeeld wil werken tijdens de vlucht.

Nieuwe Economy cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)
Nieuwe Economy cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)
Nieuwe Economy cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)
Nieuwe Economy cabine aan boord van de Air France Boeing 777-300 (Bron: Air France)

WiFi

Bij veel maatschappij is het al niet meer weg te denken: WiFi. Zo blijf je ook tijdens je vlucht verbonden. De vernieuwde Boeing 777-300 toestellen krijgen allen WiFi met Air France CONNECT. Uiterlijk eind 2020 moet de gehele Air France vloot beschikken over WiFi. Dat geldt dus ook voor de single aisle toestellen.

Er zijn drie opties beschikbaar, namelijk:

  • Een ‘Message Pass’: gratis verzenden en ontvangen van berichten (incl. iMessage, Whatsapp, etc. Met uitzondering van het versturen/ontvangen van foto’s, videos en bestanden.
  • De ‘Surf Pass’: voor € 8 tot 18 kun je gedurende de vlucht internetten (incl. het versturen van e-mails). Betalen met Flying Blue miles is ook mogelijk, dit kost je 6.000 miles.
  • Een ‘Stream Pass’: geeft je ook toegang tot streamen van videos. Deze verbinding is de snelste die aan boord beschikbaar is. De kosten zijn € 30 of 10.000 Flying Blue miles.

Reacties

  1. Robert zegt

    Quote 1: “Air France beschikt over zowel de Boeing 777-200 als de -300 variant. De Fransen beschikken respectievelijk over 25 en 43 van deze vliegtuigen.”

    Quote 2: “De komende maanden zullen alle tien de Boeing 777-300 vliegtuigen van Air France omgebouwd gaan worden. ”

    Hebben ze er nu 43 of 10 die allemaal omgebouwd gaan worden? Of worden er selchts 10 van de 43 omgebouwd?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *